Trolejbusy budou jezdit místo dieselových autobusů na linkách 131, 137, 176, 191 a 201, jejichž elektrifikace se připravuje.
Podle technických specifikací mají být dodány bateriové trolejbusy Bozankaya SNG T12. Budou plně nízkopodlažní, dvounápravové a se třemi dvoukřídlými dveřmi. Trolejbusy by měly mít 32 míst na sezení, kapacita se stojícími by měla stoupnout na 82 cestujících.
Bozankaya SNG T12 v číslech:
|
Všechna vozidla budou mít klimatizaci s topením s funkcí tepelného čerpadla, budou vybavena zařízením pro automatické počítání cestujících, kamerovým systémem zahrnujícím monitorování interiéru a čelní nehodovou a couvací kamerou.
Na energii v bateriích, tedy při jízdě mimo trolejové vedení, budou mít dvanáctimetrové vozy dojezd minimálně 15 kilometrů s použitím topení nebo klimatizace, větrání a předepsaného osvětlení a při plné obsazenosti a zastavení na všech zastávkách.
Zakázka zahrnuje také nákup až 70 nových trakčních akumulátorů a výměnu těch vysloužilých, dále také navíječky a další servisní zařízení. Záruka na všechna vozidla je deset let, stejně tak i na trakční akumulátory, kde je ovšem omezena maximálním nájezdem 600 000 kilometrů.
Podnik v současnosti elektrifikuje vybrané autobusové linky, přičemž nejdále je elektrifikace autobusové linky 137, kde DPP zahájil loni v srpnu výstavbu nabíjecí a napájecí infrastruktury v garáži Řepy a v Peroutkově ulici. Součástí tohoto projektu je podle vedoucího komunikace DPP Daniela Šabíka i budování 37 venkovních dobíjecích stání v garáži DPP Řepy, výstavba by měla trvat do konce dubna 2026.
Na zhotovitele stavby infrastruktury pro elektrifikaci autobusových linek 131 a 176 DPP vyhlásil veřejnou zakázku na konci minulého roku. „Letos bychom chtěli mít u obou projektů vysoutěženého zhotovitele a zahájit také samotnou výstavbu,“ sdělil Šabík.
V projektu elektrifikace autobusové linky 191 podnik připravuje podle Šabíka dokumentaci pro podání žádosti o povolení stavebního záměru a v případě investiční akce elektrifikace autobusové linky 201 je ve fázi přípravy na proces posouzení vlivů projektu na životní prostředí, takzvané EIA, řekl.
Nejdelší trolejbus Česka bude jezdit na pražské letiště, měří skoro 25 metrů![]() |
Trolejbusy vyjely poprvé do pražských ulic v srpnu 1936. První linka vedla z tramvajové vozovny Střešovice přes Ořechovku a Hanspaulku ke kostelu svatého Matěje nedaleko Šárky. Poslední trolejbusová linka, která jezdila na Strahov, ukončila provoz 15. října 1972. Nyní jezdí v Praze trolejbusy na lince 59 z Nádraží Veleslavín na Letiště Václava Havla Praha a na lince 58 z Palmovky do Miškovic.