Designérské skici minivozu od Borise Fabrise

Designérské skici minivozu od Borise Fabrise | foto: Boris Fabris

Autofotka týdne: Navrhoval ferrari i čínská auta, teď učí skicovat online

  • 1
Pokud má designérský návrh za něco stát, musí vše začínat skicováním rukou, ať už na kusu papíru nebo na tabletu či počítači. Podívejte se, jak vypadají prvotní návrhy načrtnuté profesionálním automobilovým designérem.

Italský designér Boris Fabris je profesionál, jehož portfolio zdobí jednokusový unikát Ferrari i práce pro čínské automobilky. Už dlouhé roky je na volné noze, kromě navrhování o autodesignu také přednáší. Loni po koronavirové paralýze rozjel online výuku. 

Podívejte se exkluzivně na skici z jeho přípravy na nový kurz. K návrhu miniaturního auta zajímavých tvarů přidal ještě pár črt ze svého skicáku.

Jezdí i do Plzně

Boris Fabris, rodilý Říman usazený v mekce autodesignérů Turíně, má za sebou obrovskou kariéru, prošel italskými studii i čínskými automobilkami. Teď působí na volné noze jako designér, konzultant a zároveň učí, kromě Evropy také v USA i Asii. Jeho přednášky znají i studenti designu na Fakultě designu a umění Ladislava Sutnara Západočeské univerzity v Plzni. Lekce dává po celém světě, znají ho v Alabamě, Ohiu, Číně, na Tchaj-wanu, ve Vietnamu, Indii, Británii, Německu, Francii, Švýcarsku, na Slovensku, v Polsku, Rumunsku, Finsku, Bělorusku, Estonsku, Lotyšsku, Nizozemsku, Portugalsku nebo Španělsku.

„Soukromé online lekce automobilového a transport designu chci dávat nejen studentům, ale také nadšencům, kteří nejsou profesionály, ale mají zájem o design dopravních prostředků,“ říká zručný skicař.

Boris Fabris začínal u Giugiarova Italdesignu jako modelář, v září 2000 převzal šéfdesignérskou tužku u Fioravanti. Ve studiu založeném Leonardem Fioravantim, autorem ikonického Ferrari F40, působil do roku 2015. Od roku 2011 pracuje pro čínské automobilky (BAIC, Qoros, Haima).

Borisův unikát Ferrari SP1 z roku 2010 dostal první cenu na prestižní přehlídce automobilové elegance v Monterey v roce 2010. Je také autorem exteriéru Fioravanti Hidra a interiéru Fioravanti Yak. Je mimo jiné autorem designu modelů čínské automobilky Haima Auto S 5 a M 5, podílel se na stylingu Qorosu 3 Sedan a vedl tým designérů studie dvanáctiválcové limuzíny BAIC C90L.


Elektromobil