BMW Z4 Coupé má jedinou chybu. Bude až za rok

  18:13aktualizováno  18:13
BMW Z4 není v ceníku mnichovské automobilky úplným nováčkem. Stejně jako nejnovější produkce s vrtulí na kapotě se samozřejmě chlubí plechy, které zohýbal nejkontroverznější designér světa Chris Bangle. „Zet-čtyřce“ ale dosud chyběla pevná střecha.

FOTOGALERIE Z AUTOSALONU

Po vlasech načechraných z jízdy v otevřené verzi přeci jen netoužil každý.

O chlup praktičtější uzavřené kupé se představilo na největším autosalonu druhé poloviny roku ve Frankfurtu.

Uzavřená Z4 je kupé klasického střihu, má splývavou záď, velké a hodně skloněné zadní okno a hromadu sex-appealu.

Milovníci avantgardy, kteří čekali kupé-kombi vzhled jako měla předchozí generace označená Z3, mohou být zklamáni. Z4 se ale za svou tvrdou střechu tradičních tvarů rozhodně stydět nemusí.

Předchůdce nového kupé: Jedno z nejzajímavějších kupé poslední doby - BMW Z3 Coupé. Je to kupé? Nebo snad kombi?

Víc než hravý roadster

Z hravého roadsteru zůstalo verzi kupé to nejlepší. Prominentní místo pro motor, to aby byly co nejlépe rozloženy hmotnosti, dlouhatánský čumák a kola až na samotných koncích karoserie zůstaly na svých místech. Stejně jako dvoumístná kabina posazená těsně před zadní nápravou, to aby řidič věděl vše o kolech šinoucích se powerslidem zatáčkou.

Vše zabalené v konvexně a konkávně lomených plochách a liniích. Střechu měkce opisující vlnovku zakončuje stržená hrana kufru, která modeluje zadní spojler. Podobné řešení vidíme například u nového trojkového BMW. Všechny tradiční designérské prvky samozřejmě zůstaly: ledvinky vpředu, „hokejka“ zadního okna a téměř nulový přední převis.

S nováčkem pod kapotou

Pod kapotou exempláře vystaveného ve Frankfurtu je nový třílitrový šestiválec známý už z trojky a nově nabízený i v řadě 1. Vpředu podélně uložený hořčíkový motor nabízí 195 kW výkonu, 315 Nm krouticího momentu cvičí s devatenáctipalcovými koly zadní nápravy, jinak to u BMW být nemůže.

Dravec, těšící se na každou zatáčku, vystřelí z nuly na stokilometrovou rychlost za 5,7 sekundy. Pouze elektronika zabrzdí řidiče v rozletu přes 250kilometrovou rychlost.

BMW Z4 Coupé je lakováno speciálním stříbrným lakem Glacier Silver, který dodává autu „hliníkový“ vzhled. Interiér má vyvedený v béžovo-černé kombinaci, nechybí kůže ve třech různých povrchových úpravách a leštěný hliník. Kolik se toho přesně vejde do kufru, automobilka neprozradila, golfisté do něj nacpou dvě sady svého sportovního náčiní.

BMW Z4 Coupé má jen jednu vadu na kráse - bude k dostání až v druhé polovině příštího roku. Podle neoficiálních informací je ovšem v přípravě také nabroušená verze Z4 M s motorem vypůjčeným z M3.

FOTOGALERIE Z AUTOSALONU

BMW Z4 Coupé

BMW Z4 Coupé

BMW Z4 Coupé

BMW Z4 Coupé

BMW Z4 Coupé

BMW Z4 Coupé

BMW Z4 Coupé

BMW Z4 Coupé

BMW Z4 Coupé

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Ve znacích bude ordnung, nové krytky je směřují správně

Speciální krytky nábojů kol, které udržují logo stále svisle, má nově...

Je to drobnost, které si normální uživatel auta nevšimne. Anebo si jí všimne, a bude chvilku pátrat, co ho vlastně...

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Najdete na iDNES.cz