Grandiózní BMW X7 dorazí do Česka v březnu

aktualizováno 
Největší SUV od BMW je vskutku impozantní vůz. Nepřehlédnutelný svou mohutností i nabubřelou přední maskou s obřími ledvinkami. Ve standardu sedmimístné BMW X7 se bude vyrábět v USA.

BMW novým modelem X7 zaplnilo každou skulinku ve své modelové řadě. U všech je nyní k dispozici varianta SUV s označením X. Počínaje nejmenší X1 po monstrózní X7. Novinka splňuje zadání stát se jedním z nejluxusnějších SUV na trhu a být adekvátní variantou luxusního sedanu řady 7.

BMW sice letos představilo novou generaci tradičního modelu X5, jenže ten velikostí poněkud zaostává za novými konkurenčními modely Audi Q7 a Mercedes GLS. A je to v podstatě záměr, protože proti těmto velkým SUV nasazuje bavorská automobilka větší model X7. Ten oba modely překonává délkou i rozvorem a spíš bude hledat soupeře v kategorii ultraprémiových modelů jako jsou Bentley Bentayga nebo Rolls-Royce Cullinan. 

Koncepčně je X7 spíš konzervativní, velká krabice s důrazem na maximální prostor a luxus. Tak trochu americký styl, ostatně právě tam se bude vyrábět spolu s novou X5 (a dalšími modely řady X), a to konkrétně v továrně ve Spartanburgu v Jižní Karolíně. 

Fotogalerie

Na rozdíl od menšího BMW X5 chybí novince sportovní šmrnc, je to opravdu spíš luxusní limuzína v kabátu SUV. Zepředu ohromí obří maskou s tradiční ledvinkou rozměrů solidního grilu velké restaurace. 

Velikost masky ještě víc vyniká v porovnání s úzkými světlomety po jejich bocích. Ty jsou už ve standardu LEDkové, za příplatek mohou být i laserové. Tyto nové technologie umožnily reflektory výrazně zmenšit, ale i tak si zachovávají tradiční BMW styl s jasně ohraničenou dvojicí lamp.

Zadní partie už tak výrazné nejsou. Zadní stěna je hodně kolmá a dveře jsou horizontálně rozdělené na dvě části. V horní jsou opět horizontálně tvarované úzké světlomety, které spojuje masivní chromová lišta. Zadní okno pak obepíná spoiler. Zboku mohutnou stavbu pontonu rozbíjí výrazný prolis, který se táhne od předního spoileru až k zadním světlům. Ozdobné nástupní prahy opticky pokračují chromovou lištou za zadním kolem až do nárazníku. 

BMW X7
BMW X7

Uvnitř bude posádku rozmazlovat luxusní interiér, který má v základu tři řady sedadel. Podle přání může být sedmimístný či šestimístný, to v případě, když si zákazník nechá vyměnit prostřední třímístnou lavici za dvojici křesel. Mezi nimi pak vznikne ulička, která umožní snadnější přesun na zadní sedadla. Prostřední řada sedadel je elektricky posuvná, takže nastupování dozadu by neměl být problém. 

BMW X7 má solidní rozvor 3,105 metru, takže na prostor by si neměli stěžovat pasažéři ve všech řadách, a to ani na šířku, protože auto v tomto směru měří rovné dva metry (celkové rozměry jsou 5,15 x 2 x 1,805 metru) . A pokud vám jde o velikost kufru, tak i se třemi řadami sedadel se do auta vejde 326 litrů nákladu, po sklopení obou zadních řad sedadel pak závratných 2 100 litrů. 

BMW X7
BMW X7

BMW X7 rozhodně nebude levné auto, zatím jsou známé německé ceny a v přepočtu vyjde základní provedení na 2,2 milionu korun. Na druhou stranu, výbava je v základu bohatá, zahrnuje kožené čalounění, dvacetipalcová kola, velký multimediální displej s úhlopříčkou 12,3 palce a vzduchové odpružení podvozku. V ceně jsou i některé asistenční systémy, za další se však bude doplácet. 

Z těch příplatkových to jsou systémy částečně autonomního řízení, kdy auto dokáže samo předjíždět na víceproudých silnicích, jízdu v dopravní zácpě nebo tempomat s automatickými rozjezdy. Specialitou je automatické couvání. Z úseku projetým rychlostí menší než 36 kilometrů v hodině dokáže auto samo vycouvat. 

BMW X7
BMW X7

BMW pro X7 oznámilo čtyři agregáty. Osmiválec 4,3 litru xDrive50i se v Evropě prodávat nebude, menší třílitrový šestiválec xDrive40i s výkonem 250 kW ano. Stejně jako dva třílitrové šestiválcové diesely. Slabší nese označení xDrive30d a poskytuje 195 kW, silnější M50d má extrémních 294 kW. Všechny motory jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou. Do Česka dorazí grandiózní BMW v březnu příštího roku. Ceník X7 by se měl objevit u dealerů po Novém roce.

Autor:

Nejčtenější

ANALÝZA: Auta zdraží, hrozí kolaps trhu. Poděkujte Bruselu

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Volkswagen řekl, co se ostatní bojí říct nahlas: Kvůli přísnějším limitům CO2 auta výrazně podraží. Automobilky jsou...

Scala startuje na 370 tisících. Škoda chce Čechům nabídnout bohatou výbavu

Škoda Scala

Škoda v pátek startuje prodej svého nového vozu. Základní provedení modelu Scala s benzinovým agregátem 1,0 TSI/70 kW s...

Rodinný ideál: módní SUV a praktické MPV v jednom balení

Peugeot Rifter

V katalogu a asi i v prodejně vám budou tvrdit něco jiného, ale SUV opravdu není to nepraktičtější auto pro rodinu. Nad...

První ochutnávka nové škodovky, premiéra bude v březnu v Ženevě

Silueta nového crossoveru značky Škoda

Česká značka uveřejnila první obrázek nového modelu, který doplní nabídku vozů kategorie SUV po modelech Kodiaq a...

Velké ambice, žádné zkušenosti. Nové automobilky chtějí porazit Teslu

Rimac Concept One

Jsou početné, ambiciózní, průbojné, štědře podporované a většinou čínské. Mluvíme o start-upových automobilkách...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Koncept zůstal v zákulisí, designér ho aspoň namaloval

Karim Habib, šéfdesignér Infiniti Motor Company, divize aliance Renault-Nissan...

„Toto je Infiniti QX, nemůžete ho vidět, ale je tu.“ Takovou premiéru světové autosalony ještě nezažily. Karim Habib,...

Strážníci mají pokutovat jízdu ve vyhrazených pruzích, navrhuje ČSSD

Nově vyhrazený jízdní pruh pro autobusy na Zahradním Městě ve Švehlově ulici.

Strážníci by měli dostat pravomoc pokutovat na místě nedovolenou jízdu ve vyhrazených jízdních pruzích. Návrh novely...

VIDEO: Řidiči kradou bezpečné odstupy, lepení na nárazník se bude trestat

Tyto kamiony rozhodně nedodržují pravidlo dvou sekund. Mají mezi sebou pár...

Nedodržení bezpečného rozestupu bývá jednou z nejčastějších příčin dopravních nehod. Základní pravidlo zní nechat si od...

Najdete na iDNES.cz