Diskuse k článku

Terénní král městských bulvárů přijíždí v novém. S hvězdami na stropě

BMW X5 je za 19 let své existence už v podstatě ikona. Na silnici stále běžně potkáváme i modely první generace, nyní ovšem přišel čas už na generaci čtvrtou. Je větší a luxusnější.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

D11a50n 84R18u34b58í61n 4513683399

Já radši Subaru. Nebo Volvo. Toto je pozéřina.

0/0
20.6.2018 12:31

D87a57n24i48e26l 44S31v45o84b59o66d34a 6845462161139

Volvo není pózeřina? V čem se od BMW liší? Jen jiná póza. U Subaru taky dělají z nouze cnost ale alespoň mají nějaký technický merit

+1/0
20.6.2018 21:53

D92a71l66i44b57o80r 56J58a71n58d91í55k 1489623470401

Mírně úsměvné, jak velká část fotek ukazuje, že jde o "terénní" auto. Holt marketing :-)

0/0
20.6.2018 9:09

V76l29a79d34i90s95l50a78v 91B48u57r72y52š63e44k 1809242617904

těch co na něj mají zase tolik neni a kdo si ho chce koupit a má ne něj si ho jiststě koupí i bez fotek, kolik tak může být lidí, kterí si X5 koupí kvůli fotkám na iDnes?

0/0
20.6.2018 12:44

D27a93n87i81e39l 84S65v56o69b95o68d97a 6545812461549

Proč úsměvné? Přešel na X6 z 6 kupé a jeden z důvodů byl abych mohl jezdit do lehkého teránu, kam se 6 rozhodně nechtělo. X5 do pole a do kopců funguje v pohodě. Kdo potřebuje něco serióznějšího, ať si koupi Land Cruisera. Bude to otrava na dálnici a ve městě.

0/0
20.6.2018 21:57

J59a55n 19K62o24n79v27a85l83i38n91k23a 5900431401645

Pravdou je, že některé první kusy, které v mnohém technicky vycházely z generace pětky pod označením e39, jsou stále v provozuschopném stavu. Kupodivu i antikorozní ochrana, která byla u BMW až do cca roku 2005 přímo mizerná, je u nich vcelku OK. Ty opravdu první kusy měly problém s horším dílenským zpracováním - hotl za louží mají jiné oko než v Rajchu. První X5 také neměly xdrive jako mají ty dnešní. Byl to podstatně jednodušší a více blbuvzdorný systém. U těch nových se umí xdrive odporoučet už po pár desítkách tisíc km a oprava je všechno jen ne levná.

Pokud má někdo štěstí a koupí zachovalou x5 z prvních let výroby s povedeným osmiválcem 4,4i (šestiválec 3,0i je do toho slabý) nebo s trochu háklivějším, ale přesto dobrým 3,0d, může mít pořádné auto za pár peněz a s rozumnými náklady na provoz (v kategorii SUV pochopitelně).

Ta nová je hi-tech a k tomu krásná. Klidně bych vyměnil starého pětkového kombíka a vozil se v tomhle. :-)

0/0
19.6.2018 15:59

R30a68d59i57m 46S44v24o77b31o10d80a 9793479656202

ja nevim, jestli je to vyvojem toho dizajnu, ale cim dal, tim vic se mi ty SUV hnusi

+1/−1
19.6.2018 9:54

V28l91a18d34i27s10l80a72v 40B19u58r88y25š93e31k 1259152747104

to záleží ne tom, jak je člověk bohatej, mně se zase hnusí všechny ty bílý rapidy, oktávky, superby, passaaty, no ale asi nejnusnější jsou ty i20. i30, i40 a nebo je mně blbě z isignie, to je fakt hnus

0/0
19.6.2018 10:57

R48a95d45i11m 40S80v33o19b81o43d42a 9603759656452

Kdyz je nekdo bohatej, tak si muze koupit hodne hezkych aut a nemusi se vozit v takove oblude jak je X5. v podobne cenove relaci je docela velky vyber aut s lepsima jizdnima vlastnostma.

a proc sem tahate rapidy a i20?

+2/−1
19.6.2018 11:06

V83l88a72d43i58s90l88a58v 10B67u31r50y91š61e26k 1349802417504

tak já si třeba nekupuju auta podle toho, jak vypadají, nakonec když sedím uvnitř, tak se na ně nedívám, já chci, aby auto bylo pohodlný a to splňují SUV nejlíp, sedět v autě s nohama pšed sebou od doby, kdy se začaly vyrábět SUV rozhodně nechci

0/0
19.6.2018 11:27

R30a18d86i20m 84S24v45o65b48o21d64a 9533239156362

tak pro me je posed jako v nakladaku naprosto nevyhovujici a nakonec muzu mit auto za stejne penize o kategorii vys jelikoz nepotrebujete hnat o tunu tezsi konstrukci. takze muzete mit misto obriho dizlu mensi benzin a auto lepe ovladatelne atd...

+2/0
19.6.2018 13:09

V30l86a66d24i84s50l47a37v 24B60u47r29y17š84e10k 1129902407664

pro mně je posed jako v náklaďáku docela důležitej, jezdím běžně až třeba do Řecka a posed s nohama před sebou je pro mně nepohodlnej a jak je vidět, tak lidí se stejnými zkušenostmi přibývá a přibývat bude

0/0
19.6.2018 15:19

J77a34k98u73b 37S77e19k78e34r15a 6866610936305

Spíše stárne a pohodlní populace;-)

0/0
19.6.2018 20:47

V14l93a12d49i40s92l22a16v 57B49u90r76y39š45e62k 1569802977744

přesně, člověk má při řízení auta trochu trpět, nebýt pohodlný, víc si pak cestování váží, já rád vzpomínám, jak jsme jezdili do Řecka Bravem 1,2, 82 k, ještě přes Bulharsko, nesmělo se přes Makedonii, bez klimy, plný auto, na střeše nosič, to by člověk s tímle bavorákem pro fajnovky nikdy nemohl zažít

0/0
20.6.2018 12:42

D87a16n61i92e19l 57S44v60o44b60o74d29a 6405432341159

A máte nějaký příklad aut, která v této třídě a ceně nabízejí lepší jízdní vlastnosti a jsou dle vás hezčí? Osobně mně nic nenapadá

0/0
19.6.2018 20:58

R44a69d18i77m 33S18v38o43b31o44d90a 9243619966352

bmw 540i xdrive?

0/0
19.6.2018 21:14

D39a98n55i42e36l 93S46v66o87b94o42d47a 6865272161669

5 je určitě hezká volba ale určitě ne pro někoho, kdo chce vyšší posez, nakládá každý den do auta děti a chce občas jezdit v lehkém terénu.

0/0
19.6.2018 22:14

J70i93ř74í 54S77e57h89n46a53l 6835278112946

Vzhledem k vozovymu parku co se na silnicich vyskytuje, tak teda kdyz vy vyjdete ven, musi bejt v aleji docela slusne nablito.

0/0
19.6.2018 13:40

M94i47l35a15n 60V29o85t13a48v86a 5484566741742

ten exteriér se mi už do minulé generace líbí, ale ten interiér mě pořád ještě neoslovuje. Je vidět, že je propracovaný, ale nějak se mi v tomhle víc líbí Mercedes. Ale to je věcí každého z nás.

+1/0
19.6.2018 9:25

M40i46c90h32a75e60l 49F25l68e83n49d45r 1928542703245

MB nema v tomhle konkurenci. Ale ono ani v exterieru - zacatkem roku jsem mel BMW 6 GranCoupe (nove) a bylo sexy, vypadalo draze a nebylo vubec spatne. No, znamy si koupil nove MB S63 Coupe a kdyz ta auta stala vedle sebe, tak BMW vypadalo jak chudy bratranec. A v interieru tuplem. Zase na druhou stranu, aktualni sestka bmw je designove asi 7 let stara, ale nemyslim si, ze kdyby vypadalo jinak, tak by se tomu esku vyrovnalo. A i kdyz 6 GC je konkurent spis CLS, tak stejne z toho MB vychazi lepe. :)

0/0
2.7.2018 6:07

J35a98n 51H28r62u88b80ý 6275103236660

Konečně článek o pěkném automobilu.

0/0
19.6.2018 9:20

P79e32t47r 10M78a46r21š97á23l76e33k 9775842354219

Oproti minulé autobusové generaci je to posun.

0/−1
19.6.2018 9:18

J97a89r21o15s58l71a77v 48D44r29o93z84d 6923239450767

Tyhle v Mexiku vyrobené pozerkáry jsou jen šidítka pro paka, co autům nerozumí. Pokud chcete BMW, kupte si 540i.

+2/−4
19.6.2018 8:43

R64a95d37e11k 25N89e46u37m46a78n76n 5462462498725

a ty máš jaké auto, pozére?

+1/0
19.6.2018 9:06

M40a30r72t77i75n 68K38r45t27e44k 3129535253

Za mě designově hezčí než předchozí generace.

Rozhodně zadní světla...

+1/0
19.6.2018 8:17

G84e33o74r30g 58K80o95m75b69e45r73e69c 9524421386211

Jserm spis zvedavej na novy BMW X7 co bude brzy predstaveno.

Osobne se mi libi nejvic posledni model X3, ta nova petka mu je dost podobna. viz

https://www.bmw.de/content/dam/bmw/common/all-models/x-series/x3/2017/Images%20&%20Videos/bmw-g01-x3-bilder-1920x1200-1.jpg

0/0
19.6.2018 8:11

H34o37n75z14a 97D31v17o27ř54á17k 1404465603345

"Terénní král městských bulvárů" - je to oxymoron nebo jsou běžně městské bulváry v takovém stavu, že na ně potřebujete 4x4?

+14/0
19.6.2018 7:24

V57l98a14d22i61s25l30a95v 50B70u79r36y65š60e29k 1459472567134

pohon všech kol se po městě rozhodně hodí, sám takové auto mám a mám samozřejmě zkušenosti i s předokolkami a zadokolkami, ve městě, kde dochází k častějším rozjezdům, potřebě rychle vjet na hlavní silnici před přijíždějícím autem je skutečně pohon všech kol nejen příjemný, ale i užitečný a bezpečný

+4/−5
19.6.2018 7:35

P18e51t40r 13M31a18r66š77á67l88e21k 9295702274699

Ve městě se spíš hodí větší světlá výška, než pohon všech kol.

0/0
19.6.2018 9:19

V41l60a17d36i21s41l70a63v 56B48u47r47y11š70e79k 1979132327944

ve městě se hodí víc věcí, světlá výška a pohon všech kol mezi ně jistě patří

0/0
19.6.2018 10:38

V30l30a35d90i46s44l93a35v 18B76u79r52y19š94e14k 1529912337154

by mně zajímalo, jestli mínusáři jezdí po nějakém velkém městě s SUV AWD, pokud ne, tak nechápu, jak se k něčemu čemu nerozumí můžou vyjadřovat,

0/0
19.6.2018 7:49

A84n48t60o12n92í65n 30K46a86t79z64e66r 8262973496900

A co spotřeba,nic?

0/0
19.6.2018 8:43

V78l93a26d23i10s13l64a90v 21B46u53r42y94š18e47k 1749222637704

čtyřkolky nejsou zrova vhodně pro lidi, kteří nemají na benzín a řeší kolik jejich auto žere, s tím se dá souhlasit, spotřeba je běžně o půl litru vyšší

0/0
19.6.2018 11:00

J91i37ř64í 15S53e59h63n39a68l 6905778392606

To jako si musim koupit kazdou kravinu jen proto, abych mohl dat minus nekomu kdo potrebuje na rozjezdy ve meste ctyrkolku?

+1/0
19.6.2018 8:58

V40l10a87d38i91s30l50a93v 37B23u58r59y69š21e97k 1219672107954

na rozjezdy ve městě nikdo čtyřkolku nepotřebuje, čtyčkolka samozřejmě po celý rok zlepšuje jízdní vlastnosti a trakci a to především ve městech, třeba na dálnici je na houby, tak jak se dá po městě jezdit bez pohonu všech kol, tak se dá jezdit bez klimatizace, posilovače řízení, blinkrů, brzdových světel, elektrického otevírání oken, centrálního zamykání či, couvací kamery nebo senzorů, kdo nemá peníze, ten se bez těchto věcí obejde, musí, my co peníze máme si pohodu AWD dopřejeme a lidé, kteří se vyjadřují k věcem, kterým zjevně nerozumí působí poněkud komicky, já bych si třeba dvoutunový auto o maximálním výkonu 250 koní s pohonem zadních kol nekoupil a s předním byste si ho nekoupil ani vy, kdybyste měl peníze

0/0
19.6.2018 10:37

J34i70ř83í 85S34e44h62n83a41l 6215858602596

Zajimavy ze napred pisete ze se na rozjezdy po meste ctyrkolka hodi a zaroven pisete ze na rozjezdy ve meste nikdo ctyrkolku nepotrebuje. V tom si napred udelajte jasno, jinak pusobite ponekud komicky.

Z meho pohledu se ctyrkolka vic hodi na te dalnici, nez ve meste. Ctyrkolku nemam ne proto ze bych si tech par kacek navic nemohl dovolit za auto dat, ale proto, ze ji proste nepotrebuju a nechci. Zrovna tak ji nepotrebuje blondyna v SUV na cestu do samosky, rozdil je jen v tom ze ona ani nevi ze ma ctyrkolku.

No a uplne nejkomicteji pusobi kdyz komentujete co si muzu nebo nemuzu koupit, kdybych mel penize. Ten kondicional skoro to pusobi jako byste si myslel ze je nemam. Nesudte lidi podle sebe. Kdyz si v hospode nedam ten nejdrazsi biftek co tam maj, nemusi to znamenat ze jsem socka. Treba si ten biftek muzu koupit i s tou hospodou, jen mam zrovna chut na neco jinyho, co shodou okolnosti neni to nejdrazsi.

0/0
19.6.2018 13:36

V16l53a54d65i26s27l33a28v 36B56u43r76y93š92e55k 1479952387724

ano je to tak, je to dobrý, ale nikdo to nepotřebuje, je to jako s nohama, nikdo nepotřebuje dvě, ale je to lepší mít dvě než jednu, z mého pohledu se na dálnici nehodí čtyřkolka vůbec a myslí si to i konstruktéři, proto je pohon všech kol při jízdě na dálnici odpojený, lidé co mají peníze jezdí se čtyřkolkami, vám se to nemusí líbit, ale nic s tím nenaděláte, pokud jezdíte s předokolkami, tak prostě peníze na pořádný auto nemáte, mimochodem lepší auta se ani s pohonem předních kol nevyrábějí

0/0
19.6.2018 15:25

J66i16ř55í 74S16e64h35n54a59l 6185638422766

Konstrukteri si to nemysli, proto vam tu druhou napravu pripojej i na dalnici, pokud je to potreba a pokud to pouzita technologie umozni.

Pokud nekdo neco nevlastni, znamena to ze na to nema. A pokud na neco clovek ma, musi si to koupit, i kdyz to nechce. Levnejsi vec nemuze majiteli slouzit lepe nez drazsi vec. Majitel Rolls-Royce je chudak, protoze jinak by jezdil ve ctyrkolce jako lidi co maji penize a nespokolil by se s jednou hnanou napravou. Logika hodna genia v SUV.

0/0
19.6.2018 18:11

J17a14k15u14b 94S80e86k48e73r48a 6906930886915

Pan výše opomenul jednu podstatnou věc, protože auto do opravdového a velkého města, musí být hlavně malé...

0/0
19.6.2018 20:52

V78l96a65d54i68s53l79a15v 84B98u87r28y21š65e18k 1699842587484

nemusí být malé, 4,5 metru je tak akorát, osobně s takovým autem nemám ve městě jediný problém

0/0
20.6.2018 12:47

J38i70ř89í 97S73c59h56w64a33c75h 8228654818376

Jenže toto má na délku 5 metrů a na šířku se zrcátky téměř 2,5....

0/0
20.6.2018 15:22

V67l68a98d90i64s83l37a91v 17B26u85r92y38š71e27k 1639242987614

tak to je do města trochu velký, ale dá se to, záleží na tom, jak to kdo ve městě používá a na co, mně by 5 metrů nevadilo, ale je to zbytečný, pro mně

0/0
21.6.2018 7:53

D32a98v93i14d 46V19a89n44ě77k 6661494124710

Tak v Čechách určitě!!!

0/0
20.6.2018 7:32

L30u59k21á74š 53S85k57o66p40a22l 9836958685111

Auto docela hezký, ale když fotím fotky a má to vypadat, že to vyjelo na fakt hustej sráz, tak je potřeba ve fotoshopu udělat vodorovně mraky :) Jinak docela ok, ta třetí generace se mi líbí asi o malinko víc, uvnitř určitě, ale to je subjektivní záležitost.

0/0
19.6.2018 7:07

P42e91t50r 34S23p88a65t87z33i30e58r19e55r 7854262875884

U těhle pseudo 4kolek, mne zajímá jeden test. Dělá se častokrát, ale na netu o nich moc nepíšou. Jelikož jím téměř žádná tato pseudo 4kolka neprojde. Postavte auto 3-mi koly na rolny a poslední nechte na pevné zemi. Pokud se auto z toho nedostane, je k ničemu. To samé rolny dát na dvě kola na jedné straně nebo do kříže. Opět pokud se auto z toho nedostane, je k ničemu. Nikdo o těhle testech moc nepíše...lidi by zjistili, že většina pofiderních SUV jsou k ničemu. Velice málo značek těmito testy projde. Asi tak 1 z 10. Ale hlavně, že si lidi myslí...jsem king..mám SUV 4x4...k smíchu..;-D;-D;-D

+3/−6
19.6.2018 6:44

M45i94c36h80a63l 28M41o16u57c67h49a 8485125340124

Myslím, že jste se nechal nachytat marketingem výrobců současných SUVček... Pokud vezmete auto s čistě mechanickými otevřenými diferenciály (nejspolehlivější způsob pohonu 4x4), tak v těch vašich testech neuspěje. Přitom takto řešený způsob pohonu má většina opravdových off-roadů a světe div se, v běžném terénu si s ním bohatě vystačí. Až v extrémních podmínkách přichází ke slovu uzávěrky diferenciálů (mechanické), ale to už se bavíme o situacích, do kterých se běžný řidič SUV nikdy nedostane. Naopak všechny ty systémy trakce založené na přibrždování něčeho, prkluzujících spojkách atd jsou při dlouhodobém provozu v náročných podmínkách zdrojem problemů.

+4/0
19.6.2018 7:13

V14l26a49d20i63s77l82a24v 48B98u11r12y28š66e68k 1689762947264

takové auto, které se z toho nedostane rozhodně není k ničemu, technicky je to naprosto vysvětlitelný jev a nechápe ho jen laik. většina čtyřkolek a ani dvoukolek nemá uzávěrku diferenciálu a ani samosvorný diferenciál, to však nic nemění na skutečnosti, že pohon všech kol velmi výrazně zlepšuje jízdní vlastnosti, proto si ho taky kupujeme, že? Mimochdem, pokud postavíme předokolku jedním předním kolem na na kluzký povrch, tak se nerozjede taky a nikdo si nemyslí, že je k ničemu

+5/0
19.6.2018 7:58

P57e24t15r 82S11p85a92t65z72i49e62r62e30r 7264422695454

No pro mne jsou taková auta k ničemu. Bydlim na celkem svažitém kopci, kde cesta těsně před vraty má 90 stupňů zatáčku. Samozřejmě v tom svahu. A v zimě tam vyjet je docela umění. Dřív jsem měl offroad Kiu Sportage..tu první, aby nedošlo k mýlce. Když napadl první sníh a zůstal jsem tam viset, protože nemělo uzávěrky, tak jsem to auto po chvíli prodal. Takže jestliže je kolo na kluzkém povrchu a ostatní je z toho nevytáhnou, auto je mi k ničemu.

+3/0
19.6.2018 8:26

Z31b48y14n74ě96k 95J35a78n44d60a 7713462795721

Pro vás k ničemu, pro někoho kdo nebydlí na svahu se zatáčkou asi k něčemu je, když si to koupí...

Tohle je prostě teréňák do města. Vždyť to má nízkoprofilový gumy a naten rozbitej 'svah' ho snad dali jeřábem :-)

Ale pokud někdo chce po X5 totéž co po Range Roveru, není chyba v těch autech...

0/0
19.6.2018 9:27

O33n90d86ř29e29j 13B40u55r53e90š 5370294603279

https://m.youtube.com/watch?v=IBIUx4Tma7A

0/0
19.6.2018 9:48

Najdete na iDNES.cz