BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

aktualizováno 
Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici uprostřed této škály. Zároveň se od ostatních „iks“ odlišuje novým designovým ztvárněním. Novinku jsme prozkoumali na autosalonu ve Frankfurtu.

Jaká může být nejlepší odpověď BMW na zbrusu nové generace Audi Q5 a Volva XC60? Přece také nová generace, a to modelu X3. Všem třem prémiovým SUV je společná jedna vlastnost: zachování rozměrů na úrovni předchozích generací a použití nejmodernější techniky. BMW přidává kompletně přepracovaný design.

Nová X3 kombinuje tvarová řešení předchůdce s detaily ve stylu nové řady 5. To platí především pro optiku předních i zadních světel, ale také pro nasazení útlých, podlouhlých LED mlhovek. Ty nahrazují stávající kruhové, které byly jistou designovou manýrou a dosud jednotným detailem u všech BMW řady X. Další průlomovou novinkou je použití koncovky výfuku na obou stranách nárazníku. BMW dosud toto „privilegium“ dopřávalo jen nejvýkonnějším verzím a modelu X3 vůbec ne.

BMW X3
BMW X3

V zájmu snížení spotřeby se konstruktéři intenzivně věnovali zlepšení aerodynamiky. Výsledkem je snížení součinitele aerodynamického odporu na excelentních 0,29, kterému navíc sekunduje redukce hmotnosti o 55 kg. To se promítlo například do zavěšení, které nově disponuje hliníkovými těhlicemi. Díky redukci neodpružených hmot se mohly zvětšit disky kol – minimem je nově 18 namísto 17 palců, maximem pak 21 palců.

Novinkou v nabídce je vrcholné šestiválcové provedení M40i. Jeho přeplňovaný benzinový třílitr má stejných 265 kW jako ve stejnojmenné verzi modelu X4, nová X3 má však o generaci novější motor, který se může pochlubit extrémním točivým momentem 500 Nm při 1 520 až 4 800 otáček. Tento model schopný zrychlit z klidu na stovku za 4,8 sekundy nahrazuje stávající výrazně slabší šestiválec X3 xDrive35i.

BMW X3
BMW X3

Verze xDrive30i již nebude šestiválcem, nově se tak jmenuje silnější benzinový dvoulitr. Ten poskytne 185 kW a 350 Nm, zatímco jeho slabší derivát xDrive20i, který dorazí na jaře, se pochlubí 135 kW a 290 Nm. Benzinový základ se bude mimo Evropu prodávat i s pohonem jedné nápravy, ale u nás bude standardem 4x4.

Diesely bude zastupovat dvoulitrový čtyřválec xDrive20d, který dosahuje stejných 140 kW a 400 Nm jako v předchozí generaci. Pro zájemce o šestiválec je zatím přichystán třílitr xDrive30d. Má 195 kW a především 620 Nm – točivým momentem se téměř vyrovná předchozí generaci s dvojitým přeplňováním (ta měla 630 Nm).

Fotogalerie

Standardem u všech variant bude osmistupňová automatická převodovka. Pohon všech kol xDrive používá upravenou rozvodovku a odlehčený zadní diferenciál – obojí se poprvé představilo před dvěma lety v řadě 7.

Nejviditelnější změny se však odehrály v interiéru. I zde byla bohatým zdrojem inspirace řada 5. Nová X3 z ní přebírá volant, ale i digitální přístrojový štít nebo samostatně stojící displej multimediálního systému. Lépe vybavené specifikace navíc nešetří kovovými dekoračními prvky. Mezi lákadla X3 patří také tzv. Display Key, chytrý klíč, který umožňuje na dálku kontrolovat celou řadu funkcí auta.

Nová X3 na český trh dorazí společně s řadou 6 Gran Turismo, a to v listopadu. České ceny budou zveřejněny na přelomu září a října, měly by začínat okolo 1,3 milionu korun.

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Kapitán na kosmetice. Superb má chytrá světla, nový diesel a verzi Scout

Škoda Superb

Superb nestárne, výrazný, líbivý design je jednou z jeho hlavních zbraní. Facelift, při kterém přišla řada také na...

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Zafira je teď francouzská dodávka, po dvaceti letech až devítimístná

Opel Zafira Life

Zafira je zavedené jméno, po dvaceti letech ovšem mění disciplínu. Z klasického MPV je teď osobní dodávka. Zafira Life...

Další z rubriky

GLOSA: Sázka na elektroauta nám vyhodí pojistky

Nabíjení elektromobilu (ilustrační foto).

Většina velkých automobilek následuje Elona Muska a věří na baterky a elektro. Toyota naopak tvrdí, že budoucností je...

Legenda se dramaticky mění. Corvette s motorem uprostřed je za super peníze

Corvette Stingray C8

Americká legenda Corvette se představila v nové generaci. Podle očekávání radikálně mění koncepci. Namísto uspořádání s...

Na koloběžce vás kolona nezdrží. Dvoukolový seat má i tempomat

Elektrokoloběžka SEAT KickScooter

Tradiční značky už s nabídkou obyčejných aut nevystačí. Moderní doba žádá poskytnout zákazníkům něco navíc, trendem je...

Najdete na iDNES.cz