Diskuse k článku

BMW celosvětově svolá 1,6 milionu vozů kvůli hrozbě požáru

Německá automobilka BMW celosvětově svolá 1,6 milionu naftových vozů. Příčinou jsou problémy s EGR ventilem, které by mohly vést až ke vznícení auta. Výrobce luxusních vozů to uvedl ve svém středečním sdělení. Letos v srpnu již jednou své vozy kvůli stejnému problému svolával, tehdy muselo ke kontrole 480 000 automobilů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D53a88v41i67d 72R31y68c11h50e82t14s19k21ý 9436421860660

V pořádku, chyba se může stát a náprava stojí automobilku peníze.

Horší je když, u VW praskaly a rozvody a výrobce si jen zacpával uši. Případně ještě krásnější varianta, kde se to třeba v USA a Německu odpraví a odškodní, ale slovanský untermensch má smůlu.

0/0
25.10.2018 15:35
Foto

M45i39r67o12s53l62a42v 21S29t41e89i24n90e12r 2416800430626

Všichni vaří se stejnou vodou. Kvůli přehnaným požadavkům na emise musí být aktivní EGR-ventil, který vede část výfukových plynů znovu do sacího potrubí, aby se snížily oxydy dusíku. Výfukové plyny se chladí v chladiči protékaném normální chladící směsí, stejnou, jako v chladiči motoru.

Tento chladič je vystaven silné korozi, velkým teplotním rozdílům, ucpává se popelem z nafty a tím nechladí. U VW se rozsvítí varovná kontrolka řídící jednotky motoru. Pokud řidič nereaguje, může také dojít k větším škodám.

0/0
24.10.2018 15:12
Foto

V17í66t 89C97h47a75l88u50p55a 6758482210762

Proto nejraději volím atmosferický benzíňák, ten má těchto "ekoku*vítek" minimálně....

0/0
24.10.2018 15:56

V24l40a79d83i84m25í66r 90B55u29k48v41a40l53d 8203483506

EGR mají i benzinové motory. Minimálně ty v motorkách. (a jsou to čtyřtakty)

0/0
24.10.2018 19:41

A33n75t58o35n75í95n 68S97v62o78b60o97d86a 3924983519272

máme 19 let opla v benzínu a tam jsem před rokem AGR ( tak ho nazývají u Opla) ventil čistil, byl plný karbonu, ale je tam jen jehla a cívka, takže vypustit chladící vodu, vytáhnout ventil, vyčistit a vrátit zpět, dnes jsou EGR ventily "vychytané" , přesnější, složitější a hlavně dražší :-(

0/0
24.10.2018 22:25

J59i44ř16í 26S26c23h51w16a87c28h 8588664928646

Egr se u diesel používá už asi 20 let. Tak jaképak přehnané požadavky na emise....

0/0
24.10.2018 18:15
Foto

M50i10r32o10s88l85a11v 27S71t81e30i16n63e68r 2146620290956

U Mercedesa držel EGR hodně přes 400.000 km, u mé Škody s EURO 5 jenom 96.000 km. Čím přísnější norma, tím častěji musí cvičit EGR ventil.

0/0
24.10.2018 21:54

J23i80ř19í 13S31c34h19w33a52c47h 8578474118146

Částé "cvičení" mu většinou nevadí. spíše naopak. Proto byste neměl motor podtáčet a častěji ho prohánět ve vyšších otáčkách, úsady karbonu jsou obvykle jeho smrt. ;-)

0/0
24.10.2018 22:14

A96n38t60o75n85í13n 23S49v10o87b61o84d20a 3614543479532

máme benzínové auto skoro 19 let a je tam ten zmetek také

0/0
24.10.2018 22:27

Najdete na iDNES.cz