Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

BMW: renesance superkupé řady 6

  19:58
Milovníci vozů mnichovské automobilky se mají opět na co těšit (stejně jako jejich bankovní konta). Poté, co automobilka zaútočila na jejich motoristického ducha novou řadou 5, čeká je další lahůdka z Bavorska.

Nové fascinující kupé znovuoživované šestkové řady se stává skutečností. Osahat je  bude možné už na podzimním autosalonu ve Frankfurtu a první zákazníci ji naleznou  pod vánočním stromečkem. Po nedávné brněnské slávě při uvedení nové generace "pětkové" řady tak BMW v krátké době představí další významný model.

Nové "šestkové" kupé by chtělo navázat na téměř legandární první "serii 6", jejíž  historie začala v roce 1976 a uzavřela se o 13 let později v roce 1989. Zákazníci  automobilky tak po dlouhé době naleznou v katalogu automobilky velké luxusní kupé.  Milovníci kabrioletů si také nemusí zoufat. Kabriolet 2+2 odvozený od "šestkového bavoráku" se chystá už na počátek příštího roku.

Design - pokrok v mezích zákona

Design velkého kupé je ve znamení posledních modelů automobilky. Ladné křivky, kombinované s rozsáhlými plochami, které se při velikosti auta snaží "rozbít" prolisy a hrany. K tomu přidané nekonvenční tvarování některých detailů. I přesto je  stále patrné, že se jedná o "bavorák" - ledvinky na přední kapotě a "hokejka" zadního okna nesmí chybět ani na sebeextravagantnějším BMW.

Sportovní charakteristika "šestkového" kupé je dána už samou příslušností ke značce BMW  - sportovní podvozek a čtyřapůllitrový motor jsou spíše očekávaným standardem. 

BMW 645 Ci je přes čtyři a tři čtvrtě metru dlouhé (přesně 4,85 m), šířka je 1,85  metru, do výšky pak narostlo na 1,37 metru. Majitelé si mohou být jisti, že v interiéru naleznou více než dostatek pohodlí 4 cestující. Do kufru by se podle prohlášení automobilky měly vejít dvě sady golfových holí a taška přiměřených rozměrů.

Ani interiér se příliš neodkloní od linií nastolených "sedmičkou" a vycizelovaných  "pětkou". Piloti velkých sedanů automobilky naleznou i v novém kupé vše na "svém" místě. Vévodit všem "hejblátkům" samozřejmě bude ovladač palubního systému "iDrive".

Při navrhování interiéru museli návrháři splnit mimo jiné požadavek, aby ovládání  prvků vztahujících se ke komfortu cestujících bylo v dosahu nejen řidiče, ale i  spolujezdce. 

Nic menšího než osmiválec

Pod kapotou BMW řady 6 bude trůnit osmiválcový motor V8 o objemu 4.4 litru vybavený  systémem variabilního časování ventilů Valvetronic (představený byl poprvé v BMW 745i). Motor dokáže vyvinout sílu 333 koňských sil - 245 kW, maximální kroutící  moment 450 Nm dosáhne při 3600 ot/min. Maximální rychlost bude elektronicky omezena na standardních 250 km/h. Z 0 na 100  "šestka" vystřelí za 5,6 sekund.

O co nejefektivnější přenos síly osmiválce na zadní nápravu se, podle chuti zákazníka, postará buď manuální šestistupňová převodovka, "obyčejná" automatická rovněž šestistupňová převodovka Steptronic, nebo sekvenční automat SMG (převzatý z BMW M3) s "pádly" pod  volantem à la formule 1.

Jako pírko...

Při rozměrech velkého kupé by nikdo neočekával, že hmotnost, kterou se mnichovským inženýrům podařilo dosáhnout, činí pouhých 1600 kg. Hlavní zasluhu na tom má materiál použitý na stavbu karoserie - je kombinací lehkého hliníku, pevné ušlechtilé oceli a speciálních syntetických materiálů.

Téměř celá přední část je z hliníku, na výrobu víka kufru byl naopak použit "tajný" materiál syntetického původu, přední blatníky jsou pak plastové. Hra s materiály se konstruktérům vyplatila a dosáhli ideálního rozložení hmotnosti  mezi přední a zadní nápravu v poměru 50:50.

Ideální "hmotnostní profil" by se měl projevit nejen na dokonalých jízdních  vlastnostech, ale i na zajímavých hodnotách spotřeby (při dostatečně umírněné  jízdě, samozřejmě).

Moderní vůz, má-li ještě ke všemu na kapotě modrobílý znak točící se vrtule, musí  splňovat nejpřísnější požadavky bezpečnosti. K té patří i nejrůznější  systémy napomáhající řidiči zvládnout automobil. V přijíždějícím BMW najdeme snad úplně vše, co automobilový trh v této oblasti nabízí. Asistenty zajišťující  stabilitu, dostatečnou trakci, dynamický posilovač řízení. O nejmodernějším ABS ani nemluvě.

Zapomenuto nebylo ani na speciální pneumatiky, mají zesílenou konstrukci a umožňují  dojezd i při absolutní ztrátě tlaku až 150 km.

Na přání bude v nabídce figurovat i tzv. Adaptive Light Control (ALC), díky kterému  řidič uvidí až za roh. Světlomety se totiž natáčí v závislosti na směru jízdy vozidla.

Jednou z nejzajímavějších technických "vychytávek pětky z Brna" je průhledový  displej zobrazující důležité informace na předním skle. Tento další příspěvek k bezpečnosti samozřejmě nesmí chybět ani v BMW 645.

O dokonalejší kontakt s okolím se postará další položka příplatkové výbavy, kterou je skleněná panoramatická střecha. V létě si tak cestující budou moci vychutnat,  alespoň částečně, pocit cestování kabrioletem bez toho, aby v zimě trpěli nepohodlím plátěné střechy.

Cena BMW serie 6 prozatím nebyla stanovena. Šalamounské prohlášení říká, že se bude držet linie cen serie 7.

Design velkého kupé je ve znamení posledních modelů automobilky.

Ledvinky na přední kapotě a "hokejka" zadního okna nesmí chybět ani na sebeextravagantnějším BMW.

Ladné křivky, kombinované s rozsáhlými plochami, které se při velikosti auta snaží "rozbít" prolisy. K tomu přidané nekonvenční tvarování některých detailů. I přesto je stále patrné, že se jedná o "bavorák".

Sportovní charakteristika "šestkového" kupé je už dána samou příslušností k značce BMW - sportovní podvozek a čtyřapůllitrový motor.

"Piloti" velkých sedanů automobilky naleznou i v novém kupé vše na svém místě. Vévodit všem hejblátkům samozřejmě bude ovladač palubního systému iDrive.

Při navrhování interiéru museli návrháři splnit mimo jiné požadavek, aby ovládání prvků vztahujících se ke komfortu cestujících bylo v dosahu nejen řidiče, ale i spolujezdce.

Povodně

Od čtvrtka do neděle platí výstraha na extrémní srážky. Na většině území ČR platí také povodňová pohotovost či povodňové ohrožení

  • Nejčtenější

Tatra kolem světa se zřítila v kotrmelcích v Pamíru. Pokoušejí se ji vyprostit

Expediční vůz projektu Tatra kolem světa 2 se zřítil ze svahu v autonomní oblasti Pamír v Tádžikistánu, poblíž hranice s Afghánistánem. Výprava o nehodě v nadmořské výšce 3 000 metrů informovala s...

11. září 2024  12:24

Padesát tisíc tatrovek ročně. Nejmenší české automobilce na vývoz nezbývá

Premium

Plastová tatra 148, jedna z nejoblíbenějších českých hraček, letos slaví 10. výročí návratu na trh. A popularita vozítka s metrákovou nosností dlouhodobě neklesá. Pro představu - tatrovek se každý...

14. září 2024

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vzorný ničema tvrdí muziku. Nový mustang je jako ze staré školy

Ikonický muscle car se vřítil do digitálního věku. Nový Ford Mustang uvnitř dostal pořádnou dávku playstationu, ale jinak je to auto ze staré školy. V Evropě ho v parafrázi na slavný výrok Henryho...

10. září 2024

Nadupaná felicia bavila v Zeleném pekle ruského krále Nürburgringu

Stovky kilometrů na Nürburgringu, pár příšerných bouraček a ostré kolo se Škodou Felicia. Ruský okruhový král se zase předvedl.

11. září 2024

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Paláce i psí boudy na kolech. Češi si u obytňáků potrpí na luxus

Fenomén obytných aut nabral na síle v covidových letech. Cestování s vlastním domem na kolech přišli na chuť i Češi. Nově zkoušejí výrobci obytňáků elektrifikaci pohonu.

8. září 2024

Fabia slaví čtvrtstoletí. Důležité škodovce prodlouží život

Celou svou kariéru, v každém vydání jeden z hlavních pilířů značky. Když Fabia nahradila svou předchůdkyni, rustikální Felicii, byl to víc než generační krok. Byl to skok do nové dimenze, ve všech...

15. září 2024

Brusel odmítl snahy vývozců aut z Číny vyhnout se clům pomocí minimálních cen

Některé firmy vyrábějící elektromobily v Číně předložily Evropské komisi návrhy na zavedení minimálních cen pro dovoz do Evropské unie, aby se tak vyhnuly dodatečným clům. Komise však všechny tyto...

15. září 2024

Veterán umí být koule na noze. Když nejezdí, trpí, varuje pořadatel srazů

Bylo mu čerstvě dvacet let a před sebou měl maturitu, přesto se rozhodl uspořádat obří sjezd autoveteránů a youngtimerů. A povedlo se. Letos Jiří Dohnal pořádal již devátou akci pod hlavičkou Classic...

14. září 2024

Padesát tisíc tatrovek ročně. Nejmenší české automobilce na vývoz nezbývá

Premium

Plastová tatra 148, jedna z nejoblíbenějších českých hraček, letos slaví 10. výročí návratu na trh. A popularita vozítka s metrákovou nosností dlouhodobě neklesá. Pro představu - tatrovek se každý...

14. září 2024

Zbavte se tuku bez dřiny: Naše zkušenost z estetického centra ToWell
Zbavte se tuku bez dřiny: Naše zkušenost z estetického centra ToWell

Redakční tým eMimina navštívil salon ToWell, aby osobně otestoval dvě z nejpopulárnějších procedur. Jaké výsledky přinášejí, jak probíhá celý...

Líbí se mu moje pipinka. Je pořád nadržený, stěžovala si vyměněná manželka

V novém díle Výměny manželek se pohodlná Lucie snažila přizpůsobit domácnosti, kde se stále něco děje. Ilona jako by...

Schwarzenegger se v Praze proháněl na kole. Vyfotil se také s „Klukem s kamením“

Legendární herec a bývalý guvernér Kalifornie Arnold Schwarzenegger (77) je v Praze. O víkendu si užíval kávu na...

Plivnout při orálním sexu na penis. Obscénnost jižanské slečně změnila život

To, co v anketě vypustila do světa, byla obscénnost. Nic elegantního. Naopak, největší sprosťárna. Jenže ji do kamery...

Půllitr už mnohde není standard. Hospodští kouzlí s mírami a štvou hosty

Pivní kultura je v Česku zakořeněná po staletí a její součástí je odjakživa čepování do půllitru nebo třetinky. V...

Zatnu zuby a nevěra není. V tolyamorii žije v Česku stále více párů

Podvádíš mě, spíš s jinými a já to vím. Doma děláme, že se to neděje, a i když mi to vlastně vadí, rozhodně o tom...