Nové BMW M3 se odhaluje. Jmenuje se však M4

  12:44aktualizováno  12:44
M3, osvědčená značka nadšených řidičů a jedno z nejslavnějších jmen mezi sportovními auty, je minulostí. BMW má odvahu, a tak zakladatele rodu Mkových verzí svých modelů přejmenovává na M4. Prozatím jako koncept bude k vidění na autosalonu ve Frankfurtu za necelý měsíc.

Nazlátlý lak milovníci M3 znají, slušel už ostrým trojkám přelomu milénia (řada E46), v novém podání laku říkají Aurum Dust, zlatý prach. Změna jména na M4 je vynucena změnou modelové strategie značky. Základní kupé, ze kterého M4 vychází, totiž označením opustilo trojkovou řadu a je z něj "řada 4" (kódové označení F32). Trojka zůstane jen autům s karoserií sedanu a kombíku (F31). Je tedy pravděpodobné, že M3 se znovu dočkáme, ale bude to výhradně sedan.

Fotogalerie

Zatím jen zvenčí

BMW M4 Coupé prozatím mnichovští představují bez bližších technických podrobností. Chybí taky obrázek vnitřku, oproti obyčejné čtyřce bude samozřejmě říznější, nezbytný bude černě čalouněný strop, ten dostávají Mková BMW tradičně.

Zvenčí přidali designéři a ladiči na agresivitě. Auto postavili na dvacetipalcové ráfky a přidali karbon, který šetří kila na střeše a náraznících. Ty jsou oba zcela nové, přední je pořádně prořezaný, aby přiváděl dost vzduchu k motoru. Výřezy na bocích šlechtí aerodynamiku a přivádějí osvěžující proud vzduchu k brzdám. Aby se do podběhů vešly dvacetipalcové ráfky, museli designéři vedení Adrianem van Hooydonkem přifouknout blatníky.

Pod kapotu má nová M3 s novým jménem dostat přeplňovaný šestiválec s výkonem kolem 335 kW, tedy asi 450 koní a 550 krouticími newtonmetry. To by mělo zaručit zrychlení z nuly na stovku za něco málo přes čtyři sekundy.

Nejčtenější

Řidička kamionu vypráví: učila ji máma, do imigrantských přístavů se bojí

Osmadvacetiletá kamioňačka Veronika Kubínová

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila chlapům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Problém s oxidy dusíku vyřeší zrušení limitů pevných částic, míní expert

Ilustrační snímek

V Německu je překračování hodnot škodlivin v autodopravě diskutovaným tématem. Přibývá měst, kde na některých úsecích...

VW chce ovládnout trh s elektromobily. Techniku nabízí i konkurenci

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Koncern Volkswagen staví svůj úspěch už po dekády na sílení komponent a unifikaci techniky. Sází na systém jednotných...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

Další z rubriky

První jízda: nový Mercedes GLE se do zatáčky naklápí jako motorka

Mercedes představuje čtvrtou generaci třídy GLE.

Čtvrtá generace třídy GLE má mezi kvanty současných SUV modelů Mercedes-Benz zvláštní postavení. Přímo totiž navazuje...

GM bude neziskovka na elektrovozy, vydělává však na plnotučných Amerikách

Chevrolet Silverado

Aktuálně si musí šéfové automobilek často připadat jak blázni. Nabízejí auta, která jsou žádaná, dosahují rekordních...

ANALÝZA: Konec levných časů, auta už budou jen zdražovat

Ilustrační snímek

Za poslední dva roky nová auta podražila, mnohá dost výrazně. A zvyšování cen bude pokračovat, lépe už nebude. Srovnali...

Najdete na iDNES.cz