Nové BMW M3 se odhaluje. Jmenuje se však M4

  12:44aktualizováno  12:44
M3, osvědčená značka nadšených řidičů a jedno z nejslavnějších jmen mezi sportovními auty, je minulostí. BMW má odvahu, a tak zakladatele rodu Mkových verzí svých modelů přejmenovává na M4. Prozatím jako koncept bude k vidění na autosalonu ve Frankfurtu za necelý měsíc.

Nazlátlý lak milovníci M3 znají, slušel už ostrým trojkám přelomu milénia (řada E46), v novém podání laku říkají Aurum Dust, zlatý prach. Změna jména na M4 je vynucena změnou modelové strategie značky. Základní kupé, ze kterého M4 vychází, totiž označením opustilo trojkovou řadu a je z něj "řada 4" (kódové označení F32). Trojka zůstane jen autům s karoserií sedanu a kombíku (F31). Je tedy pravděpodobné, že M3 se znovu dočkáme, ale bude to výhradně sedan.

Fotogalerie

Zatím jen zvenčí

BMW M4 Coupé prozatím mnichovští představují bez bližších technických podrobností. Chybí taky obrázek vnitřku, oproti obyčejné čtyřce bude samozřejmě říznější, nezbytný bude černě čalouněný strop, ten dostávají Mková BMW tradičně.

Zvenčí přidali designéři a ladiči na agresivitě. Auto postavili na dvacetipalcové ráfky a přidali karbon, který šetří kila na střeše a náraznících. Ty jsou oba zcela nové, přední je pořádně prořezaný, aby přiváděl dost vzduchu k motoru. Výřezy na bocích šlechtí aerodynamiku a přivádějí osvěžující proud vzduchu k brzdám. Aby se do podběhů vešly dvacetipalcové ráfky, museli designéři vedení Adrianem van Hooydonkem přifouknout blatníky.

Pod kapotu má nová M3 s novým jménem dostat přeplňovaný šestiválec s výkonem kolem 335 kW, tedy asi 450 koní a 550 krouticími newtonmetry. To by mělo zaručit zrychlení z nuly na stovku za něco málo přes čtyři sekundy.

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

Na koloběžce vás kolona nezdrží. Dvoukolový seat má i tempomat

Elektrokoloběžka SEAT KickScooter

Tradiční značky už s nabídkou obyčejných aut nevystačí. Moderní doba žádá poskytnout zákazníkům něco navíc, trendem je...

Najdete na iDNES.cz