S postupným uvolňováním lockdownu se uskutečnil již pátý ročník setkání majitelů vozů BMW M. Oficiálně se měl konat již loni, kvůli koronavirové situaci byl odložen na letošní rok.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Na mosteckém autodromu, kde se akce pravidelně koná, se na začátku května ukázal i nejvýkonnější sériový model v historii mnichovské automobilky.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Řeč je o BMW M5 CS, tedy luxusní čtyřmístné limuzíně, pod jejíž karbonovou kapotou se skrývá dvojitě přeplňovaný 4,4litrový osmiválec o výkonu 635 koní. S ním o 70 kilogramů lehčí model oproti verzi M5 Competition, z níž vychází, vystřelí z klidu na 100 km/h za 2,9 sekundy. Maximální rychlost je 305 km/h.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Zlatě bronzové detaily jsou kontrastem k příplatkové matně zelené barvě Frozen Deep Green z palety BMW Individual. Model M5 CS je striktně čtyřmístný, v interiéru jsou pouze čtyři samostatná skořepinová sedadla. Přední jsou z karbonu. Integrované opěrky hlavy zdobí obrys legendárního okruhu Nürburgring.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Za 20" kovanými koly se skrývají obří karbon-keramické kotouče, které jsou o 23 kilogramů lehčí než ty na modelu M5 Competition. Na přední nápravě se do nich po sešlápnutí brzdového pedálu zakusují šestipístkové pevné třmeny, na zadní jednopístkové plovoucí. Standardně červené brzdiče mohou být na přání opatřeny zlatým odstínem.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW M5 CS má oproti modelu M5 Competition o sedm milimetrů nižší světlou výšku a je osazeno tlumiči vyvinutými pro model M8 Gran Coupé. Vůz standardně jezdí na okruhových pneumatikách Pirelli P Zero Corsa (275/35 a 285/35).
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Model M5 CS vyjde v základu na zhruba 4,8 milionu korun. Je tak o přibližně 1,6 milionu dražší než běžný model M5 a o zhruba 1,3 milionu dražší než verze M5 Competition.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW M Day je koncipován jako okruhová akce. Hlavním lákadlem je možnost vyrazit na závodní dráhu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Účastníci setkání zde mohou otestovat nejen své řidičské umění, ale i potenciál vozů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Do padoku závodního okruhu pod hradem Hněvín dorazilo letos zhruba sedm desítek vozů BMW M a M Performance.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ve srovnání s předchozím ročníkem, který se konal v roce 2019, byla letošní účast zhruba poloviční. Podepsala se na ní zejména nevlídná předpověď počasí.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW M2 Competition je modernizovanou a výkonnější verzí kompaktního kupé M2. O pohon se stará dvojitě přeplňovaný třílitrový šestiválec s výkonem 410 koní vycházející z pohonné jednotky modelů M3 a M4.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Model M2 představilo BMW na konci roku 2015. O tři roky později dorazila ostřejší verze Competition, premiéru si odbyla na autosalonu v Pekingu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Na sklonku životního cyklu první generace M2 s interním kódovým označením F87 byla v listopadu 2019 na losangeleském autosalonu představena ostrá verze s přídomkem CS. Jde o limitovanou edici, vzniknout má jen 2 200 kusů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
"Em dvojka" byla na letošním ročníku BMW M Day patrně nejzastoupenějším modelem.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW M Day 2021 na Autodromu Most
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
K vidění byly i starší generace, dnes již prakticky považované za klasická BMW. Mezi ty se řadí i M3 třetí generace, tedy model s interním označením E46.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Jejím vrcholem byla odlehčená verze M3 CSL, která je mnohými považována za nejlepší "eMko" historie. Oproti sériové M3 (E46) je tato verze o 110 kilogramů lehčí. Vzniklo pouze 1 358 kusů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Z nuly na 100 km/h zrychlí za 4,9 sekundy, maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Držitelé okruhové licence si však mohli užívat vyšších rychlostí. V roce 2003 vyšla M3 CSL na více než tři miliony korun, nyní se v závislosti na nájezdu dá tato početně limitovaná edice pořídit od necelých dvou milionů korun výše.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW M Day 2021 na Autodromu Most
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW M Day 2021 na Autodromu Most
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW M Day 2021 na Autodromu Most
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Aktuální designový jazyk BMW sklízí rozporuplné reakce, a to zejména co se týče přední části vozu. Maska odkazující na tradiční ledvinky narostla do obřích rozměrů.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Lásku ke mnichovské značce, respektive k vozům z její divize M, lze pěstovat od útlého věku.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Do Mostu zavítaly i ryze okruhové speciály.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
O ty se postaral tým Šenkýř Motorsport...
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
...který na akci zajišťoval i taxi jízdy v okruhovém speciálu M2 Competition Trackday Evo, který disponuje výkonem v rozmezí 450 až 490 koní.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Vůz s hmotností 1 475 kilogramů zvládá mostecký autodrom za zhruba jednu minutu a 40 sekund, německý Nürburgring pak udělal za 7:17,70.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pod kapotou BMW M8 Competition Cabrio se ukrývá dvojitě přeplňovaný vidlicový 4,4litrový osmiválec o výkonu 625 koní.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW M Day 2021 na Autodromu Most
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW M4 Clubsport speciálně odladěné pro nasazení na evropských okruhových akcích. Vůz je osazen karbonovou kapotou a karbonovými blatníky s odvětráváním.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Nejstaršími účastníky letošního ročníku byla dvojice kupé BMW M3 druhé generace, tedy modely s interním označením E36.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW M3 (E36) Coupe v odstínu Estoril Blue
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW M3 (E36) Coupe v odstínu Estoril Blue
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW M3 (E36) Coupe v odstínu Estoril Blue
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW M3 (E36) Coupe v odstínu Estoril Blue
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW M Day 2021 na Autodromu Most
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW M Day 2021 na Autodromu Most
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW M Day 2021 na Autodromu Most
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Součástí akce je i spanilá jízda po okruhu, která je určena všem účastníkům s vozy M a M Performance.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW M3 třetí generace (E46)
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW M Day 2021 na Autodromu Most
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW M Day 2021 na Autodromu Most
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW M Day 2021 na Autodromu Most
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW M Day 2021 na Autodromu Most
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW M Day 2021 na Autodromu Most
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW M Day 2021 na Autodromu Most
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW M Day 2021 na Autodromu Most
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW M Day 2021 na Autodromu Most
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW M Day 2021 na Autodromu Most
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW M Day 2021 na Autodromu Most
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW M Day 2021 na Autodromu Most
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW M Day 2021 na Autodromu Most
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW M Day 2021 na Autodromu Most
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW M Day 2021 na Autodromu Most
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW M Day 2021 na Autodromu Most
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW M Day 2021 na Autodromu Most
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW M Day 2021 na Autodromu Most
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW M Day 2021 na Autodromu Most
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW M Day 2021 na Autodromu Most
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW M Day 2021 na Autodromu Most
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
BMW M Day 2021 na Autodromu Most
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz