BMW propustí až šest tisíc lidí z centrály, šetří na elektromobilitu

aktualizováno 
Německá automobilka BMW hodlá do roku 2022 zrušit pět až šest tisíc pracovních míst, převážně ve své mnichovské centrále. Napsal o tom bez udání zdrojů list Manager Magazin s tím, že plán, jehož cílem je snížit náklady, má být zveřejněn v prosinci.

List, z nějž cituje agentura Bloomberg, rovněž uvádí, že firmu zřejmě příští léto opustí Klaus Fröhlich, který v představenstvu zodpovídá za výzkum a vývoj. Fröhlich chce podle Manager Magazinu odejít proto, že nemá zájem pracovat s novým generálním ředitelem Oliverem Zipsem, který se funkce ujal minulý měsíc. Fröhlich byl druhým kandidátem na místo generálního ředitele, po odchodu Haralda Krügera (čtěte více).

Fotogalerie

V BMW se pod novým šéfem Oliverem Zipsem v současnosti uskutečňuje plán, který má firmě pomoci uspořit 12 miliard eur (necelých 311 miliard Kč). To by mělo umožnit financování vývoje a uvedení na trh 25 elektrifikovaných modelů, většina má být čistě bateriových. Společnost doufá, že jí moderní nabídka a vyšší efektivita pomůže proti konkurentovi Mercedes-Benz.

Právě elektrifikace je jedním z hlavních témat expozice BMW na autosalonu ve Frankfurtu, který trvá do neděle 22. září. Automobilka tam oznámila flotilu vodíkem poháněných prototypů, které vyvíjí společně s Toyotou (podrobnosti čtěte zde).

BMW už má v nabídce elektrifikované modely. Kromě hybridizovaných provedení klasických modelových řad jsou hlavními hvězdami BMW i3 a i8, první je futuristický městský elektromobil, druhý hybridní sporťák.

Ty symbolizují jeden ze směrů vývoje elektromobilů dneška: modely stavěné od začátku na elektrický pohon se svébytným designem. S tím je podle posledních informací u BMW konec. Příští i3 už nedorazí, oznámil podle francouzského magazínu Caradisiac šéf prodeje a marketingu mnichovské automobilky Pieter Nota. Možná až příliš polarizující neortodoxní design totiž může některé zákazníky odrazovat. Počáteční euforie a dlouhé pořadníky na auto opadly a celkové prodeje jsou podobně malé jako u ostatních elektrických aut.

Konvenční tvarování

Chystané elektrické modely BMW mají být tedy už konvenčněji tvarované. Aktuální bateriovou novinku, kterou je elektrické Mini (britská značka patří už skoro dvacet let BMW), doplní brzy modely iX3, i4 a iNext.

BMW ovšem zůstane ještě nadlouho hlavně výrobcem klasických aut se spalovacím motorem. Potvrdil to ve Frankfurtu prezident italského zastoupení značky Massimiliano di Silvestre, který prohlásil, že diesely vydrží v nabídce ještě alespoň dvacet let, benzinové motory pak ještě o dekádu déle. 

Všechny tři druhy pohonu (benzin, diesel, elektro) budou v příštích letech podle di Silvestreho existovat v symbióze. Všechny studie týkající se elektrifikace vozového parku uvádějí, že v roce 2025 bude maximálně 30 procent aut do zásuvky.

Frankfurtský šok

Velkým překvapením expozice BMW na autosalonu ve Frankfurtu byl koncept chystaného kupé.

Řada 4 dnes v nomenklatuře mnichovské značky označuje kupé a kabriolet patřící do rodiny tradiční trojkové řady. Kdo k rudému kupé přichází zboku nebo odzadu, zaujme ho agresivní postoj s dynamickou siluetou. Pohled zepředu ovšem přinese šok, tradiční designérský prvek BMW v podobě ledvinek tvořící masku chladiče a dávající vozům tvář, je v tomto případě doveden do extrému. Je obrovský, plasticky tvarované orámování zasahuje do kapoty a působí jak dodatečně přidané. Orientace na výšku má odkazovat na slavná BMW dávné minulosti, celé to však působí spíš jako karikatura.

Výrazné kupé naznačuje podobu chystané nové generace čtyřkové řady, která je připravená na start v roce 2020. To má kromě benzinových a naftových čtyř a šestiválců dostat také elektrifikovanou plug-in hybidní variantu. Chystá se také ostrá verze M4.

BMW Concept 4
BMW Concept 4
  • Nejčtenější

Nejdůležitější škodovka startuje. Prodej nové Octavie začne už v listopadu

Octavia je nejdůležitější vůz Škody Auto, tvoří třicet procent prodejů a polovinu profitu značky. Čtvrtou generaci...

Česko pokryl sníh, klouže to! Silničáři mají v pohotovosti stovky sypačů

Na krkonošských hřebenech nasněžilo v posledních hodinách přes deset centimetrů sněhu. V okolí Luční boudy v nadmořské...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

Autofotka týdne: Posel elektromobility je v Česku, načapali jsme ho

Volkswagen ID.3 je jednou z nejdůležitějších automobilových novinek letošního roku. Fyzickými parametry nijak výjimečně...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

ANALÝZA: Nová Octavia naznačuje, že Superb nebude potřeba

Tento týden patří v Česku nové Octavii, nejdůležitějšímu modelu Škody. Ve čtvrté generaci výrazněji nevyrostla, ovšem...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Špičkový výrobek i po letech funguje. Kvůli hloupé chybě je však k ničemu

Snoubení spotřební elektroniky a počítačů provázely porodní bolesti, které jsou z dnešního pohledu absurdní a...

  • Další z rubriky

Převléknout, ne přezouvat. Italská revoluční pneu se nechytla

Zimní pneumatiky jsou dnes pro většinu motoristů naprostou samozřejmostí, stejně jako pravidelné „přezouvání“ před...

Mercedes větří krizi: propouští a chce ušetřit miliardu

Výrobce luxusních vozů Mercedes propustí zhruba tisíc lidí, aby do roku 2022 uspořil přes miliardu eur (25,6 miliardy...

BMW svolává dvacet let staré vozy kvůli airbagům. Odstavte auto, radí

BMW doporučuje australským majitelům řady 3 odstavit auto až na osmnáct měsíců. Problematické airbagy jsou podezřelé z...

Premium

Odhalte tajemství znaků automobilek. Volkswagen ho právě mění

Volkswagen má nové logo. Kruh obsahující písmena VW má plochý dvourozměrný design, je jasnější a má symbolizovat...

Najdete na iDNES.cz