BMW propustí až šest tisíc lidí z centrály, šetří na elektromobilitu

aktualizováno 
Německá automobilka BMW hodlá do roku 2022 zrušit pět až šest tisíc pracovních míst, převážně ve své mnichovské centrále. Napsal o tom bez udání zdrojů list Manager Magazin s tím, že plán, jehož cílem je snížit náklady, má být zveřejněn v prosinci.

List, z nějž cituje agentura Bloomberg, rovněž uvádí, že firmu zřejmě příští léto opustí Klaus Fröhlich, který v představenstvu zodpovídá za výzkum a vývoj. Fröhlich chce podle Manager Magazinu odejít proto, že nemá zájem pracovat s novým generálním ředitelem Oliverem Zipsem, který se funkce ujal minulý měsíc. Fröhlich byl druhým kandidátem na místo generálního ředitele, po odchodu Haralda Krügera (čtěte více).

Fotogalerie

V BMW se pod novým šéfem Oliverem Zipsem v současnosti uskutečňuje plán, který má firmě pomoci uspořit 12 miliard eur (necelých 311 miliard Kč). To by mělo umožnit financování vývoje a uvedení na trh 25 elektrifikovaných modelů, většina má být čistě bateriových. Společnost doufá, že jí moderní nabídka a vyšší efektivita pomůže proti konkurentovi Mercedes-Benz.

Právě elektrifikace je jedním z hlavních témat expozice BMW na autosalonu ve Frankfurtu, který trvá do neděle 22. září. Automobilka tam oznámila flotilu vodíkem poháněných prototypů, které vyvíjí společně s Toyotou (podrobnosti čtěte zde).

BMW už má v nabídce elektrifikované modely. Kromě hybridizovaných provedení klasických modelových řad jsou hlavními hvězdami BMW i3 a i8, první je futuristický městský elektromobil, druhý hybridní sporťák.

Ty symbolizují jeden ze směrů vývoje elektromobilů dneška: modely stavěné od začátku na elektrický pohon se svébytným designem. S tím je podle posledních informací u BMW konec. Příští i3 už nedorazí, oznámil podle francouzského magazínu Caradisiac šéf prodeje a marketingu mnichovské automobilky Pieter Nota. Možná až příliš polarizující neortodoxní design totiž může některé zákazníky odrazovat. Počáteční euforie a dlouhé pořadníky na auto opadly a celkové prodeje jsou podobně malé jako u ostatních elektrických aut.

Konvenční tvarování

Chystané elektrické modely BMW mají být tedy už konvenčněji tvarované. Aktuální bateriovou novinku, kterou je elektrické Mini (britská značka patří už skoro dvacet let BMW), doplní brzy modely iX3, i4 a iNext.

BMW ovšem zůstane ještě nadlouho hlavně výrobcem klasických aut se spalovacím motorem. Potvrdil to ve Frankfurtu prezident italského zastoupení značky Massimiliano di Silvestre, který prohlásil, že diesely vydrží v nabídce ještě alespoň dvacet let, benzinové motory pak ještě o dekádu déle. 

Všechny tři druhy pohonu (benzin, diesel, elektro) budou v příštích letech podle di Silvestreho existovat v symbióze. Všechny studie týkající se elektrifikace vozového parku uvádějí, že v roce 2025 bude maximálně 30 procent aut do zásuvky.

Frankfurtský šok

Velkým překvapením expozice BMW na autosalonu ve Frankfurtu byl koncept chystaného kupé.

Řada 4 dnes v nomenklatuře mnichovské značky označuje kupé a kabriolet patřící do rodiny tradiční trojkové řady. Kdo k rudému kupé přichází zboku nebo odzadu, zaujme ho agresivní postoj s dynamickou siluetou. Pohled zepředu ovšem přinese šok, tradiční designérský prvek BMW v podobě ledvinek tvořící masku chladiče a dávající vozům tvář, je v tomto případě doveden do extrému. Je obrovský, plasticky tvarované orámování zasahuje do kapoty a působí jak dodatečně přidané. Orientace na výšku má odkazovat na slavná BMW dávné minulosti, celé to však působí spíš jako karikatura.

Výrazné kupé naznačuje podobu chystané nové generace čtyřkové řady, která je připravená na start v roce 2020. To má kromě benzinových a naftových čtyř a šestiválců dostat také elektrifikovanou plug-in hybidní variantu. Chystá se také ostrá verze M4.

BMW Concept 4
BMW Concept 4
  • Nejčtenější

Odbory ve Škodě se bouří kvůli změně strategie, reagovat musel šéf značky

Odbory automobilky Škoda Auto kritizují chystanou strategii koncernu Volkswagen, který podle některých médií chce Škodu...

Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

Tragédii na D1 předejít nešlo, řekl v Rozstřelu zástupce šéfa dopravní policie

Není den, aby se nepsalo o tragické nehodě na silnicích. Začátkem týdne zůstala paralyzovaná dálnice D1, kde při srážce...

Premium

Nová fabia dorazí v roce 2021, i s novým klasikem, atmosferickým MPI

Škoda přisedá na elektrickou vlnu, jejíž sílu samotný mateřský koncern VW umocňuje, ovšem ještě dlouho budou...

Premium

Turecký atak v Sýrii může urychlit konec Škody Superb

VW odložil rozhodnutí o nové továrně kvůli vojenské akci Turecka v Sýrii. Fabrika měla téměř jistě vyrůst v tureckém...

Premium

Konec dovolených u Mrtvého moře? Závrtů přibývá, turistům hrozí nebezpečí

Mrtvé moře vysychá a­ dává o­ tom svému okolí dost razantně vědět. Zvyšuje se počet míst, kam už lidé nesmějí. Kde byla...

Premium

Havel byl z jiného těsta, vzpomíná v rozhovoru exprezident Klaus

Jeden z hlavních aktérů polistopadového vývoje Václav Klaus starší hovořil pro LN o nepochopení kuponové privatizace i...

Premium

Sex je snadno dostupný, ale nevěra ještě není důvod k rozchodu

Tolerance je podle něj jen povýšenecký postoj k druhému a vytváří korupční prostředí, proto do partnerských ani jiných...

  • Další z rubriky
Premium

Evropský autoprůmysl potřebuje baterie pro elektrovozy, hrozí závislost na Číně

Koncern Volkswagen rozjel výrobu baterií pro elektromobily. Zatím se učí. Musí však spěchat, protože automobilky...

Premium

Nová fabia dorazí v roce 2021, i s novým klasikem, atmosferickým MPI

Škoda přisedá na elektrickou vlnu, jejíž sílu samotný mateřský koncern VW umocňuje, ovšem ještě dlouho budou...

Svodidla jsou věda, kamion je nesmí přeprat. V Ostravě vyvinuli nový typ

Huť Liberty Ostrava otestovala na letišti u Pacova inovovaný typ svodidla, které je lehčí a má lepší parametry než jeho...

VIDEO: Jak zvládnout smyk. V autoškole to učí špatně, myslí si instruktor

Kdo skládal zkoušku z autoškoly, nejspíš si vzpomene na otázky týkající se smyku. V testu rozlišují přetáčivý a...

Najdete na iDNES.cz