BMW chce být luxusní, pro řady X7 a 8 zakládá novou divizi

aktualizováno 
Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) - Mnichovská automobilka si pro autosalon ve Frankfurtu nachystala překvapivé odhalení. Chce lépe cílit na náročné zákazníky, proto přichází s novou značkou BMW-style, která znamená extravagantní design, luxusní výbavu, unikátní technologie a nadstandardní služby.

BMW dodnes bohatě čerpá ze své sportovní minulosti i současnosti. Ve světě, kde jsou nároky zákazníků stále vyšší, ale chce zaujmout i kombinací luxusu a moderních technologií. Za tímto účelem vzniká nová divize BMW-style, která zastřeší vrcholné modelové řady a dovolí rozvinout charakter nejdražších modelů novým směrem.

K představení nové koncepce si BMW symbolicky zvolilo frankfurtský autosalon, místo, kde se před šesti lety světu odhalila divize elektrických vozů BMW i. Ta se mimochodem se světem BMW-style částečně protne, pod luxusní značku totiž bude ze stávajících modelů patřit hybridní supersport i8, dále pak řada 7 a hned trojice připravovaných modelů: kupé řady 8, obří SUV X7 a otevřená i8 Roadster.

BMW Concept X7 iPerformance
BMW Concept X7 iPerformance

Společné všem těmto modelům bude nové logo, které vychází z toho nejstaršího, stoletého černobílého znaku BMW. Název společnosti v něm navíc bude vypsaný v plném znění, tedy „Bayerische Motoren Werke“. Tím BMW-style odkazuje na tradice, jinak chce ale hledět hlavně do budoucna. Luxus má být ztělesněn v konstrukci aut (karbonové díly, hybridní pohon), progresivních technologiích (laserové světlomety, ještě větší propojení s mobilním telefonem) i službách.

Majitelé nejluxusnějších BMW nebudou muset jezdit do servisu, protože automobilka si vůz sama vyzvedne a po provedení údržby zase vrátí. Zákazník také bude mít možnost využívat další produkty značky, například majitel řady 7 si bude moci vypůjčit X7, když potřebuje převézt více osob; nebo kupé řady 8, když si bude chtít užít víkendovou projížďku. BMW-style svým zákazníkům také nabídne vstup na významné společenské akce po celém světě, jako třeba předávání Grammy Awards, nebo bude organizovat zážitkovou turistiku.

Fotogalerie

Automobilka představení nové divize spojuje s premiérou konceptu X7 iPerformance, který láká na budoucí největší SUV s logem BMW. Jednoduchý design s malými světly a obří maskou chladiče je náznakem, jak si designéři značky představují praktický vůz, větší než stávající X5. Experimenty se promítly i do interiéru a pod kapotou se nachází hybridní pohonné ústrojí. Sériový model, který bude stát okolo 3 milionů korun a chce konkurovat především Range Roveru, by se měl představit příští rok.

V roce 2018 by měly vyjet také kupé a kabriolet řady 8, jejichž předobraz v podobě studie BMW představilo už na jaře (čtěte zde). Předpokládat se dá větší technická provázanost s řadou 7, progresivnější technologie a také vyšší cena než u řady 6, jejíž prodej bude v klasických dvoudveřových formách po dvou generacích brzy ukončen.

Autoři:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

Na červenou se na přejezd nejezdí. Závory jdou v nouzi prorazit

Závory u přejezdu ve středočeském Pavlově ovládá...

Osobní auto má i s posádkou hmotnost obvykle od 1 500 kilogramů do dvou a půl tuny. Obyčejná malá lokálka má desetkrát...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Najdete na iDNES.cz