BMW a Mercedes pracují na hybridních autech

aktualizováno 
Dva odvěcí a ostří rivalové se spojili při vývoji hybridních technologií. Mercedes a BMW společně oznámili, že v roce 2010 začnou prodávat hybridní auta.

Ilustrační foto | foto: DaimlerChrysler

Nic jiného jim ani nezbývá, japonští výrobci totiž před evropskými značkami získali v hybridních technologicích náskok.

A tak zatímco Toyota Prius, která jako první začala kombinovat pod kapotou elektromotor s agregátem na benzin, se brzy představí už ve své čtvrté generaci, evropské značky stále ještě takový pohon vyvíjejí.
BMW s Mercedesem připravují tak zvaný lehký hybridní pohon. Jeho malý elektromotor bude dávat výkon okolo 15 až 20 koní. O hlavní zdroj výkonu se stará běžný pohon.

Hybridní technika se nejdříve objeví pod kapotami vlajkových lodí obou německých značek – BMW řady 7 a Mercedesu třídy S.

Zároveň však běží v rámci větší aliance obou německých automobilek ještě spolu s General Motors příprava plnohodnotného hybridního pohonu s velkým elektromotorem. Nejdříve jej dostanou užitková auta a velké vozy SUV. Jejich termín uvedení na trh zatím není známý.

Autoři:

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Další z rubriky

Čína ve Frankfurtu: hypersport Rudá vlajka z Mnichova a převodovka z Rakouska

Čínské automobilky na autosalonu ve Frankfurtu

I tentokrát dorazily na frankfurtský autosalon auta z Číny. Už dávno to nejsou jen neuměle postavené herky pro pobavení...

Bugatti nechce pokořit 500 km/h. Svůj (ne)rekord zajelo v hustším vzduchu

Rychlostní rekord Bugatti Chiron

Světem supersportovních automobilů hýbe nový rychlostní rekord Bugatti. Slavná značka se pochlubila, že s modelem...

S ročním leasingem je konec, místo toho se auta půjčují za dvojnásobek

Ilustrační snímek

Loni touto dobou byly pro mnoho leasingových společností noční můrou krátkodobé smlouvy na jeden až dva roky. Odstavná...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz