Neděle 5. dubna 2020, svátek má Miroslava
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 5. dubna 2020 Miroslava

Pařížské překvapení BMW 3. Má uhlazenější tvary a špičkovou aerodynamiku

aktualizováno 
Paříž (od zpravodaje iDNES.cz) - Sedan BMW 3 je jednou z největších novinek pařížského autosalonu. Jeho premiéru se podařilo do posledních chvil utajit. Sedmá generace je od základu nová a přináší vylepšení ve všech důležitých oblastech. Prodávat se začne příští rok v březnu a zůstane věrná klasickým čtyř a šestiválcovým motorům.

BMW řady 3 je pro mnichovskou automobilku nejdůležitějším modelem. Klasický sedan (a tradičně také kombík s kupé a kabrioletem) je základním stavebním kamenem modelové řady. Automobilka má dnes v nabídce samozřejmě i crossovery, které si moderní doba žádá. Konzervativním zákazníkům a všem těm, kteří BMW volí pro jejich fenomenální jízdní projev, ovšem značka potřebuje nabídnout právě trojku, která musí být dobrá za všech okolností. 

Do posledních chvil nebylo jisté, zda BMW novou řadu 3 v Paříži představí. Spíš se čekalo, že značka s uvedením počká až na některý z amerických autosalonů, severoamerické trhy jsou pro BMW nesmírně důležité. Nakonec je nová generace v Paříži a vzhledem k bídě, jaká o opravdové novinky na autosalonu panuje, má o to víc prostoru.

Zatímco stávající BMW 3 bylo na první pohled rozeznatelné podle „přimhouřených“ světel tvořících zamračený výraz a ostrých prolisů na bocích, nejnovější vydání působí zcela jiným dojmem. Uhlazené, zaoblené tvary zdatně maskují, že je novinka celkově mohutnější. Nové pojetí designu naopak viditelně zdůrazňuje, že sedan dosahuje mimořádně nízkého součinitele aerodynamického odporu, který má hodnotu 0,23.

Nové BMW řady 3

Na první pohled zaujme strmá příď, která nese složitě tvarované světlomety (standardně LED, za příplatek poprvé ve střední třídě laserové) a obří masku chladiče. Charakteristické „ledvinky“ jsou o poznání vyšší a širší než dosud. Navíc jsou „srostlé“ – už je neodděluje svislá příčka, ale jejich chromované orámování je spojené. Zadní světla jsou nejkompaktnější v historii řady 3, mají útlou linii a minimalistickou grafiku stylizovanou do jednoduché „hokejky“ jako u nejnovější X4

Jen pro ujasnění: nová trojka ještě nenese podpis Jozefa Kabaně, slovenský designér nastoupil do Mnichova až loni 4. října, na jakékoliv změny či úpravy tak bylo pozdě. Nápady nového šéfdesignéra značky, který přišel do BMW ze Škody, se projeví nejdřív za další rok. A úplně první auto podle Kabaňových představ uvidíme na silnici až za čtyři pět let.

Zajímavostí je, že u nové řady 3 už podle výfuků nepoznáte motorizaci. Všechny varianty dostanou efektní kulaté koncovky na každé straně – základní model bude mít průměr 80 mm, všechny další verze 90 mm. Revoluční počin nicméně není u BMW novinkou, prvním modelem se standardně zdvojeným výfukem je před rokem představené X3.

Do detailů nový interiér

Po usednutí dovnitř novinka překvapí vzdušně působící kabinou. Sedí se velmi nízko. Díky nízko položené, útlé palubní desce je však z místa řidiče vidět plochá kapota motoru i tehdy, pokud nastavíte sedadlo do nejnižší polohy. 

Vystouplý a výrazně zvětšený displej multimediálního systému přímo navazuje na přístrojový štít. S něčím podobným přišla už před třemi lety Alfa Romeo Giulia, v BMW toto řešení díky progresivnějšímu designu a jemnější grafice vypadá podstatně moderněji. Nová řada 3 zachovává tradiční natočení středového panelu k řidiči.

Nové, respektive z nejnovějších modelů jako je X3 nebo X4 převzaté, jsou ovládací prvky. Po letech se mění tvar ovladače automatické převodovky, který je drobnější a zakulacený. Stejné řešení dostane souběžně představená čtvrtá generace X5 a roadster Z4.

Rozvor náprav se mezigeneračně natáhl o 41 mm, což je na zadních sedadlech znát, i když místa pro nohy je stále poskrovnu. I ve druhé řadě se sedí nízko, v sedadlech s hlubokým vybráním, což svědčí komfortu i prostoru nad hlavou. Jenže právě pohodlné usazení vás přirozeně nutí natáhnout si nohy, a na ty už mnoho místa nezbývá. Zvlášť když pod předním sedadlem v nejnižší poloze není místo pro zasunutí chodidel. I v tomto zůstává BMW 3 i přes zvětšení interiéru věrné tradicím.

Nové BMW řady 3

Dlouhý zavazadlový prostor má pravidelný tvar a objem solidních 480 litrů. Přístup do něj bude obtížný, víko kryjící vstupní otvor je totiž krátké a nízké. To je daní za výbornou aerodynamiku a je to ústupek v zájmu tuhosti karoserie, která se mezigeneračně zlepšila o 50 procent.

Technický pokrok na všech frontách

Nová platforma vedle větší tuhosti přináší i další výhody: o 55 kg nižší hmotnost, o 43 mm širší rozchod vpředu a o 21 mm vzadu nebo pro vrcholné modely příplatkový aktivní samosvorný diferenciál vzadu.

Posádka se může těšit z lepšího odhlučnění, jemuž napomáhá akustické čelní sklo, případně mohou odhlučňovací folii dostat na přání i boční okna. Volitelné střešní okno je o deset centimetrů delší, head-up displej promítá údaje na ploše o 70 % větší než dosud.

Fotogalerie

BMW 3 přichází také s celou paletou bezpečnostních, asistenčních a komunikačních systémů. Zájemce o novinku však nakonec nejvíc bude beztak zajímat nabídka motorů. Nová generace přichází výhradně se čtyř a šestiválcovými motory. Benzinové zastupují dvoulitry 320i a 330i (135 a 190 kW), diesely třílitrový šestiválec 330d s parametry 195 kW a 580 Nm i klíčové dvoulitry 318d a 320d (110 a 140 kW). Modely 318d a 320d budou jedinými, které dostanou manuální převodovku, jinak bude standardem osmistupňový automat. Jedinou zatím potvrzenou čtyřkolkou je 320d xDrive.

V létě 2019 se představí další dvě verze. Bude to benzinový plug-in hybrid 330e a především šestiválec M340i xDrive, který bude mít 275 kW, 500 Nm a z klidu na stovku zrychlí za pouhých 4,4 sekundy. Pro srovnání: stávající 340i bylo ve sprintu o půl sekundy pomalejší.

Brzy se představí také kombi a počítá se i s novou generací příbuzné řady 4. Ta se v provedení Cabrio po dvou generacích vrátí ke klasické plátěné střeše. Nástupce se dočká i sportovněji střižené pětidveřové 4 Gran Coupé, naopak praktičtější 3 Gran Turismo to má podle všeho pro malý zájem spočítané a do dvou let skončí bez nástupce.

Sedmá generace řady 3 od BMW se začne prodávat na začátku března příštího roku. Vyrábět se bude v mateřském závodě automobilky v Mnichově.

Autosalon Paříž 2018

K bavorské metropoli se přidají další dvě výrobní místa. Výroba řady 3 pro čínský trh bude v závodě Tiexi v Šen-jangu, což je společný podnik BMW Brilliance Automotive (BBA), kde se vyrábí dosluhující generace. K těmto dvěma se přidá nově vybudovaný závod BMW v mexickém San Luis Potosí.

BMW řady 3 se vyrábí více než 40 let. Sedan nepředstavuje pouze jádro modelové řady 3, kterého se celosvětové prodalo více než 15 milionů kusů, ale je také základním stavebním kamenem značky BMW.

Když bylo BMW řady 3 v roce 1975 poprvé představeno, současně se zrodil nový druh automobilu - sportovní sedan. Během šesti modelových řad se BMW řady 3 stalo nejprodávanějším prémiovým vozem na světě, razilo cestu vysoce výkonným pohonným jednotkám a podvozkům a získalo pověst průkopníka v oblasti technologických inovací v segmentu střední třídy.

Konkurenty trojkové řady BMW v prémiovém segmentu jsou například Audi A4 nebo Mercedes Benz třídy C.

Autoři:
  • Nejčtenější

Mýdlová opera německých koncernů. Posel elektromobility táhne VW k debaklu

Ještě nedávno rozhodovaly o převaze ve světě aut hlavně tradiční disciplíny; třeba rychlost, výkon, možná rozměry....

V německém autoprůmyslu hrozí rozsáhlé propouštění, Česko to pocítí také

V německém automobilovém průmyslu hrozí kvůli koronavirové krizi zánik více než 100 000 pracovních míst. Uvedl to podle...

Letních gum může být nedostatek. Obutí podražilo, motoristé začínají šetřit

Přezouvání na letní pneumatiky se kvůli epidemii koronaviru zpozdilo. I když povinnost mít zimní obutí v úterý...

Škoda Auto prodloužila odstávku, výroba nepojede do 20. dubna

Automobilka Škoda Auto podruhé prodloužila odstávku výroby ve všech třech svých českých závodech kvůli pandemii...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prodej ojetin měl být na vrcholu, koronavirus vše změnil. Bazary krachují

Nabídka ojetých aut na českém trhu v březnu klesla oproti předchozímu měsíci o 12 procent na 99 241 vozů. Proti lednu...

Premium

KOMENTÁŘ: Po dvou měsících přijde rozvrat. Nečekejme na pomoc, konejme!

Karanténní prázdniny může ekonomika státu vydržet měsíc. Po dvouměsíčním výpadku už hrozí naprostý rozvrat výroby,...

Premium

Španělská nepoučitelnost. Proč zde koronavirus řádí jako v Itálii nebo Číně

Dlouhé týdny Španělé sledovali, co se děje v Číně, Íránu a Itálii. Ale nepoučili se. Laxní politici opakují stejné...

Premium

Storno přijde draho, Češi nechají cestovkám desetitisíce za ­propadlé zájezdy

Přijít o desítky tisíc za neuskutečněné zájezdy je problém, se kterým se potýká řada českých klientů cestovních...

  • Další z rubriky

Nejhorší pád od války: prodeje aut klesly v ČR o třetinu, Itálie minus 85 %

Koronavirus „napadl“ i registrace osobních aut v Evropě. V Česku se v březnu meziročně prodalo o 35 procent méně, v...

Premium

Dotyková obrazovka je nebezpečnější než konopí či alkohol za volantem

Automobilky se často zaklínají slovem digitalizace a interiéry svých vozů vybavují stále většími dotykovými...

Koronavirus ovlivnil přes milion Evropanů vyrábějících auta

Dočasné uzavírky továren kvůli koronaviru se již dotkly více než 1,1 milionu Evropanů pracujících ve výrobě automobilů....

Mýdlová opera německých koncernů. Posel elektromobility táhne VW k debaklu

Ještě nedávno rozhodovaly o převaze ve světě aut hlavně tradiční disciplíny; třeba rychlost, výkon, možná rozměry....

Advantage Consulting, s.r.o.
JAVA DEVELOPER PRO BACK-END

Advantage Consulting, s.r.o.
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 55 000 - 65 000 Kč

Česko patrně srazilo míru nakažlivosti viru na méně než polovinu

Model českých odborníků tvrdí, že v Česku se výrazně zpomalilo šíření viru SARS-CoV-2. Podle jejich údajů klesla...

Schillerová: Podpora OSVČ bude plošná, podmínka poklesu příjmů zmizí

Ministryně financí Alena Schillerová chystá po tlaku ze strany živnostníků výrazné zmírnění podmínek pro přiznání...

Služba kontroluje práci z domova. Jejímu výrobci lidé spílají

Koronavirus ji firmám vnutil, jenže mnohé firmy mají pocit, že kvůli práci z domova ztrácejí nad pracovní silou dohled....

Před pár dny měli skvěle fungující gastropodnik, dnes bojují o přežití

Před čtyřmi lety Petra Pavičová opustila pozici manažerky v korporátu a s manželem založila FoodIN catering. Z nuly...

Ornella Koktová je podruhé maminkou. Dítě dostalo severské jméno

Ornella Koktová (27) je dvojnásobnou maminkou. Po synovi Quentinovi (7) přivítali šťastní rodiče 1. dubna na svět...