Čtvrtek 13. srpna 2020, svátek má Alena
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 13. srpna 2020 Alena

Dva miliony volv musí do servisu s pásy, které automobilka prosadila

  9:00aktualizováno  9:00
Volvo svolává ke kontrole téměř 2,2 milionu aut, která byla vyrobena mezi lety 2006 a 2019. Důvodem jsou možné problémy s bezpečnostními pásy. Právě ty patří k nejoceňovanějším bezpečnostním prvkům a za jejich rozšířením stojí hlavně tato švédská značka.
ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Volvo

Pro Volvo je to největší svolávací akce tohoto druhu, informovala agentura Reuters. V Česku se bude týkat téměř 13 900 aut.

Do servisů se budou muset dostavit majitelé aut Volvo S60, S60L, S60CC, V60, V60CC, XC60, V70, XC70, S80 a S80L. Automobilka uvedla, že kontaktuje majitele dotčených modelů. Kontrola a oprava jsou zdarma. Mluvčí Volva odmítl říci, jaké náklady s tím Volvo bude mít.

Automobilka zatím neobdržela informace o tom, že by závada způsobila nehodu či zranění. Svolání ke kontrole je preventivním opatřením, které má zabránit případným potížím do budoucna.

Problém se týká ocelového kabelu připojeného k předním bezpečnostním pásům. Kabel se může za určitých podmínek časem opotřebovat, což pak sníží funkčnost pásu, uvedla automobilka.

Loni oslavilo právě Volvo šedesátiny bezpečnostního pásu, jak ho známe dnes. Ve čtvrtek 13. srpna 1959 dodala automobilka svému dealerovi ve švédském městě Kristianstad první automobil na světě standardně vybavený tříbodovými bezpečnostními pásy – Volvo PV544 (více čtěte zde).

V České republice se svolávací akce týká 13 885 vozů vyrobených v letech 2006 až 2019, uvedla Petra Doležalová ze společnosti Volvo Car Czech Republic. „Všechny tyto modely byly postaveny na platformě předchozí generace, která se již nevyrábí,“ dodala. Na žádný ze současných modelů se svolávací akce nevztahuje.

Volvo Cars vlastní od roku 2010 čínská automobilka Geely, která ho koupila od amerického automobilového koncernu Ford Motor. Ford převzal Volvo Cars v roce 1999 od švédské skupiny Volvo, která se teď soustředí na výrobu nákladních vozů.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Škoda nebude žádnou montovnou, říká Babiš. Nový šéf musí na kobereček

Premium Premiér Andrej Babiš a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček chtějí vědět, jaká budoucnost čeká mladoboleslavskou...

VIDEO: Polský kamion nezpomalí ani úzký levý pruh na rozkopané D1

Dálniční pruh musí být široký minimálně 2,5 metru, což je pro mnoho aut na hranici bezpečnosti. Vždyť mrazírenský...

Ladný čínský elektromobil sviští do Evropy. Má ujet přes 600 kilometrů

Čínský koncern BYD specializovaný na elektrický pohon přiváží do Evropy svou vlajkovou loď. Ladnému sedanu Han EV nelze...

Nový šéf píše Škodovákům. Chce se zaměřit na elektrifikaci a digitalizaci

Nový předseda představenstva automobilky Škoda Auto Thomas Schäfer hodlá věnovat zvláštní pozornost elektrifikaci a...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Ojetina do sta tisíc. Fachmani doporučují toyotu, ruce pryč od thalie

Druhé auto do rodiny, nebo levná varianta na cesty do práce. Které auto do sta tisíc korun byste doporučili svým...

Biolog Komárek: Jsme účastníky největšího sociologického experimentu všech dob

Premium Měsíce trvající pandemie nám převrátila životy naruby. Známý biolog, filozof a autor dvou desítek odborných knih a tří...

Brzy dospěju do bodu, kdy si účet na Facebooku zruším, říká Lucie Výborná

Premium „Je to hra. Hra, která by měla být přínosná, užitečná, inspirativní,“ říká o své práci moderátorka Českého rozhlasu...

Proč koronavirus už téměř nezabíjí. Vytratí se, nebo se vrátí ještě silnější?

Premium Koronavirus je záhadný. Nečitelný. I když ho zkoumají ti nejchytřejší lidé, pořád o něm víme málo. Chová se jinak. Je...

  • Další z rubriky

Továrna na tesly u Berlína už roste, za rok má vyrábět

V Grünheide, na jihovýchodním okraji Berlína, už se staví. Elektroautomobilka Tesla tam buduje svou evropskou...

Elektrohyundaie s novou značkou: Ioniq dovede parádní koncepty do výroby

První ioniq ukázal Hyundai v roce 2016, futuristicky tvarovaný liftback se představil se třemi variantami pohonu:...

Elektrická Škoda Enyaq se poodhaluje. Natočili jsme kupé

Enyaq iV se představí prvního září ve světové premiéře v Praze. Škoda zveřejnila další skici novinky. Redaktor iDNES.cz...

Evropské prodeje aut jsou v minusu, prodává se však víc SUV a elektroaut

Zatímco v Číně už dva měsíce překonávají prodeje automobilů loňská čísla, Evropa je stále v minusu. Oproti loňsku o 24...

WhatsApp se brzy zbaví toho, co nás na něm nejvíc štve

Populární chatovací aplikace WhatsApp chystá změnu, která leckoho potěší. Brzy bude mít podporu více aktivních zařízení...

Krejčířovu vilu opět nikdo nechce. Už ani za dvacetinu pořizovací ceny

Ani další pokus o vydražení vily v Černošicích, která patřila odsouzenému Radovanu Krejčířovi, nebyl úspěšný. Do dražby...

Češi bydlí na Papui již tři roky. Byl to ze začátku šok, ale nelitují

Manželé se rozhodli vydat za prací do zahraničí. Zlákala je Papua Nová Guinea, kde žijí od roku 2017. Nejdříve v městě...

Škoda nebude žádnou montovnou, říká Babiš. Nový šéf musí na kobereček

Premium Premiér Andrej Babiš a ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček chtějí vědět, jaká budoucnost čeká mladoboleslavskou...

Jiné světlo, úhel nebo póza. Ženy odkrývají iluzi Instagramu

Často jsou to milovnice cvičení a zdravého životního stylu, které se snaží bořit mýty o tom, jak jejich těla ve...