- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A co mám dělat, když se snažím dodržet bezpečnou vzdálenost, ale někdo jiný mne předjede a ohrozí mě i řidiče přede mnou, protože bezpečnou vzdálenost poruší?
Dopravní policie téměř neexistuje není třeba se bát, 3x týdně přejedu celou republiku tam a zpět a nenarazím na policajty třeba tři neděle. A když už někde tak akorát hlídají rychlost a nebo dálniční známky. Takže každý si jezdí neohroženě jak chce a tak to bude i dál
Bezpečná vzdálenost je v zákoně definována tak obecně, že prakticky není možné trestat její nedodržení.
A co druhá strana problému? Řidiči co jezdí nesmyslně pomalu. Není se co divit, že se člověk někomu přiblíží na kratší vzdálenost, když ten jede za denního světla na suché přehledné vozovce tam kde je povolená 90, 60 km/h. ( potkávám pravidelně, asi je baví se koukat ve zpětném zrcátku na tu kolonu za nima)
To je pak samozřejmě dojedete a při nejbližší příležitosti předjedete.
Při předpokládaném předjíždění se těžko budete držet daleko za ním.
Jinak když se jede povolenou 90 tam kde je, tak je to dostačující a s rozestupy nemám problém.
Bezpečnou vzdálenost má každý trošku jinou. Mladý 20 letý, má trošku rychlejší reakce než 60 letý. Zároveň mé 12 let staré auto, potřebovalo na zastavení 2x takovou vzdálenost co to nové - a to nepočítám automatické antikolizní brždění, které nějakou tu půlsekundu než přijde reakce ušetří. Je to stejné jako s rychlostí, když jedu na známém a přehledném úseku, jedu klidně i 120km/h, zatímco když je mlha - sníh atd, tak se klidně ploužím i 70km/h.
Bezpečnou vzdálenost nemůžete nikdy dodržet. Pokud se o to pokusíte, spolehlivě se před vás někdo narve.
pokud ma nekdo reakcni dobu na rozsvicena brzdova svetla auta jedouciho pred nim 2 sekundy, tak by predevsim nemel ridit vubec...
0.1-0.2 je rychlost oka
0.5 - 0,7 je reakce mozku než si uvědomíte, že se něco děje
0,3 - 0,5 rozhodnutí brzda/úhybný manévr
0,5 od okamžiku rozhodnutí, než zareaguje noha
1,4 - 1,9 s - toto je průměr populace. Jen intenzivním treningem zrychlíte reakční dobu...
Kdyby se na silniccih nemotali porad lojzove co nonstop brzdi levy pruh nebo maji smrt v ocich pri 70 km/h, tak by se nejaky odstupy a lepeni nemuseli absolutne resit.
Vzdycky kdyz nahodou potkam nejaky normalni ridice, jedem neco pres 100 tacho, vsichni si drzi dostatecny odstup, porad neslapem na brzdu jak lopaty a vsichni jedeme uplne v pohode. Bohuzel dana skutecnost se postesti tak jednou dvakrat do tydne, jinak je to porad nejake mantak, ktere si snad hovi v tom, ze ma za sebou 10 aut.
Kdyz telefonovat, tak zasadne v levem pruhu, to je preci pravidlo
Pro jistotu před těmi, co mi vjíždí do mezery přede mnou, vozím kameru.
K dodrzovani bezpecne vzdalenosti na nasich silnicich mame malo silnic, uz davno se tam auta nevejdou...
Budeme muset zdražit mýtné, aby aspoň část tranzitní kamionové přepravy jela jinudy. A vážit kamiony včetně zatížení náprav. Přetížené okamžitě odstavit, zakázat jízdu do přeložení nákladu a firmě pořádně mastnou pokutu.
Znamy si na CVUTu nechal udelat radar s displayem za zadnim sklem a kdyz se nekdo priblizi na mensi vzdalenost, napise na display tu vzdalenost (a mozna jeste neco, nevim presne). Udajne to dost funguje a zakazane to neni...