Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

R50o83m64a86n 14P43o49l18á80č58e72k 5886419575

Konečně jeden rozumný článek na toto téma...

Bohužel mnoho chodců se chová, já mám přednost, já jdu... Viz nedávno krátce po sněžení mi tohle jeden demonstroval, když na přechodu mi na přechodu vběhl před auto... Jel jsem asi třicet, hned "saně" a troubení na které byla reakce, že jsem jednička...

Jasně, šlo by to za mnou, protože nepřízpůsobení jízdy a dál to asi známe všichni, ale on by měl minimálně zlomenou nohu v horším bych ho odhodil na hlavní pod projíždějící autobus...

+32/−1
doporučit
28.1.2019 0:12

M51a44r82t50i44n 35K13u64l88h69á59n53e83k 4113742949609

jakmile jsem chodec :

a) předpokládám, že každý řidič je mentálně postižený, slepý, pod drogami a ještě právě dostal infarkt

b) při nárazu auta do mého těla zvítězí jasně auto takže se nesnažím okecat fyziku

c) body a a b mě udržují na živu a nikdy mě nenapadne vyžadovat po řidiči chování dle předpisů

+31/−1
doporučit
28.1.2019 7:32
Foto

M13a25r31i92e 25M90e13t70l16i97c97k92á 9641834761102

Nosím reflexní pásky na obou zápěstích a to v Praze (umístění na kotníku, hlavně v zimě není nic moc). Mám kamaráda, který jezdí busem MHD a když jsme se bavili o viditelnosti lidí vzal mne s sebou na jízdu ve tmě. Ani v Praze na ulicích s osvětlením nejsou lidé moc vidět.

Na přechodech se mi vyplatí oční kontakt s řidičem - on na mne blikne, případně pokyne rukou - já mu rukou mávnu, že registruji a pak přecházím. Funguje a to i na takových ulicích jako Jugoslávských partyzánů nebo Evropské ve špičce. Přeci jen se mám docela ráda. :-)

+26/−1
doporučit
28.1.2019 6:50

R28a11d19e24k 21P60a60n88c84h94a93r37t60e59k 6473433843976

Po mediáální masírce, že chodec má absolutní přednost (což si mnozí vyložili, jakože jsou úředním vyhlášením nesmrtelní) jste přišli s křížkem po funuse ... spíš po několika desítkách funusů ;)

+25/−1
doporučit
28.1.2019 7:25

R68a72d19e64k 36H53o79l78í37k 1368154710336

Řidič nesmí

f) ohrozit nebo omezit chodce, který přechází pozemní komunikaci po přechodu pro chodce nebo který zjevně hodlá přecházet pozemní komunikaci po přechodu pro chodce, v případě potřeby je řidič povinen i zastavit vozidlo před přechodem pro chodce; tyto povinnosti se nevztahují na řidiče tramvaje,

...je otázkou, jak si to kdo vylož, chtělo by to napsat míň právně a víc blbuvzdorněji....velký problém jsou i české kruhové ,,nano" objezdy s pčechodem 1 m za výjezdem a spousta přechodů blízko hrany křižovatky na vícepruhových komunikacích...

+15/0
doporučit
28.1.2019 7:25

T84o81m52á64š 10K64u79c49h52a64ř 3417171298951

Každé ráno ve městě vjíždím na velké frekventované parkoviště, přes jehož vjezd vede přechod. Nevím, kam to tam vede, ale z 90 % tudy chodí brzy ráno ženské. Pravděpodobnost, že se před před sejitím z obrubníku a vstupem na přechod podívají, jestli náhodou něco nejede, je tak 10 %. Já už s tím samozřejmě počítám, ale za sebe si nějak si prostě nedovedu představit, že vstupuji do vozovky a nerozhlédnu se. Chovají se jako zombie, nasměrované, rozejité, nezastavitelné. Nevím čím to je, že by laktační psychóza? Ale některým je i kolem 50..:-P

+26/−4
doporučit
28.1.2019 0:35

V74i20k56t60o63r 17Š65e25d13i89v63ý 8736641440416

Není třeba zapomínat. Chodec na přechodu NEMÁ přednost.

+16/−1
doporučit
28.1.2019 3:12

J32o33s83e23f 70C18h55o18d93o46u77n15s57k26ý 4181766579160

zjednodušeně: mějte aspoň nějaké minimum pudu sebezáchovy.

+12/0
doporučit
28.1.2019 8:34

M56i14c68h80a75l 50K63r67č69á77l 6618118356102

A nejhorší chodci jsou ti co mají takový strach přejít ulici, že čekají až všechny auta zastaví. Setkávám se s tím denně. V dálce vidím přechod a u něho chodce. Dám nohu z plynu a plynule zpomaluji. Kdyby chodec chtěl přejít tak jde a než přijedu k přechodu tak je dávno na druhé straně. Ale on pořád stojí, asi přejít nechce. Tak pokračuji dál k přechodu a pro jistotu dál zpomaluji. A když jsem těsně před přechodem, tak tam chodec vleze, nebo mě začne hrozit že jsem ho nepustil.

+9/0
doporučit
28.1.2019 11:17

R44a18d29e41k 57N92e58u87m29a11n62n 5232852128175

zase to praštěné členění článku

+9/0
doporučit
28.1.2019 9:32

P98a94v22e16l 66N18o39v71á51k 7561436599133

Ono je sice hezké, že chodec by měl mít přednost, ale až ho povezou sanitkou nebo funebráci bude mu to prd platný. Chápu to ještě u dětí, ale dospělí člověk by měl mít zodpovědnost sám za sebe. A jde především o něj samotného, ale některým se to prostě nevysvětlí.

+9/0
doporučit
28.1.2019 6:21

L47a76d55i91s21l77a69v 49H95a75š29k63a 4573686841660

Přednost chodců má spočívat především v tom, aby byli schopni v rozumném čase přejít i přes velmi frekventovanou silnici.

V praxi to znamená - přijdu k přechodu, podívám se doprava doleva, nechám projet ty co jsou rozjetí, aby nemuseli dramaticky brzdit a očním kontaktem s řidičem zpomalujícího vozidla přejdu v pohodě silnici.

Stejně tak je důležitý i odhad - vidím, že auto již brzdí, tak přecházím a nenutím řidiče brzdit na nulu, pokud to není nutnost.

Hlavní je nenechat se přejet

+10/−1
doporučit
28.1.2019 10:49

M27a61r64t60i59n 70K82u48č94e67r90a 8149459779832

Stačí používat mozek.

Pokud ty reflexni pásky nemám, ( spoléhat jen na ně se také nedá,) a jdu vlevo jak mám, tak auto vždy uvidim, a při přiblížení si radši stoupnu až mimo silnici.

Jinak chodec ktery je má řidičák určitě ví, že když náhodou jako řidič jede proti slunci může byt oslněny , na mokru a ledu ma delší brzdnou drahu atd. a nebude v těchto situacich lézt někomu na přechodu těsně před auto.

Docela by mě zajimalo kolik těch obětí mělo řidičák, čili znaly problematiku chodec vs. auto i z obou stran.

+8/−1
doporučit
28.1.2019 3:04

E23d42u54a49r52d 55D69r12á17b41e66k 7137283929519

Chodce zleva řidiči také často nevidí pred sloupek. Pokud je navíc přechod za levotocivou zatáčkou, jsou prakticky neviditelni.

+6/0
doporučit
28.1.2019 1:36

P19a48v54e14l 33M93a78t97o53u76š93e16k 4958520854

Dobré je ten krok do vozovky názorně naznačit, aniž by tam člověk opravdu hned vlezl. Většina řidičů pak slušně zastaví a kdo je dobytek a zastavit nehodlá, alespoň se lekne...

+5/0
doporučit
28.1.2019 10:30

T64o14m27á91š 15Z30e12m28a42n 3215578594565

Prvním pravidlem by mělo být:

Nikdy nic nenechávejte na řidičích.

Nespoléhejte se na ně, nespoléhejte na přednost, vždy přecházejte jen na místě, kde vidíte celý provoz - i kdyby to mělo znamenat, že proti předpisům přejdete 30 m od přechodu z kterého není vidět za roh - protože prázdná silnice vás přejet nemůže, řidič, který se vyřítí zpoza rohu a o přechodu neví, už ano.

Dá se jít i mimo město v černém, ale musíte vědět o každém autě - a např mu zamávat rozsvíceným mobilem, nebo se uklidit z vozovky - což je rozumné, pokud se míjejí auta v protisměru a navzájem se oslňují - pak vám ani malá reflexní samolepka nemusí stačit.

Zkrátka a dobře - jako pěší jsi nejslabší, ale zase ti nic nebrání ve výhledu a můžeš neomezeně naslouchat dění okolo, a máš nulovou brzdnou dráhu - jako v Obsluhoval jsem anglického krále: "O všem musíš vědět a všechno musíš slyšet".

+5/0
doporučit
28.1.2019 9:50

Z28b91y66š63e55k 53U58r51b59a41n 2541889446442

Někteří řidiči, i když na přechod jsou upozorněni dopravní značkou, se chovají, jako kdyby žádný přechod nebyl, vesele i ve městě pokračují rychlostí kolem 60 km. Často stojím před přechodem s úmyslem přejít a z řidičů reaguje až čtvrtý, šestý .... Ohleduplnost žádná, o dodržování předpisů ani nemluvě. Měl jsem možnost jezdit např. v Německu, ale i v Kanadě. Trochu jiná liga! Asi to bude hodně o lidech!

+8/−5
doporučit
28.1.2019 8:21

K11a71r58e48l 72B59a30r75t62á84k 3369863302166

Loni zahynulo na českých silnicích 113 chodců.

88 chodců zemřelo(bylo zabito) vinou řidičů motorových vozidel.

Pane autore, nebylo by na místě příště napsat takový poučný článek, který by objasnil řidičům, jak se mají chovat, když se blíží k přechodům pro chodce. Jak se mají chovat, když jedou proti sluníčku nízko nad obzorem. Jak se mají chovat, když jede proti kolega řidič s přepnutými dálkovými světli či nepředpisovými žárovkami. Že by neměli používat za jízdy telefon, nastavovat si navigaci atd, atd.

Já vím, ta by se měli naučit v autoškole. Když to však sleduji, myslím si, že dnes většina lidí už vše zapoměla a mnozí si řidičák koupili nebo vyšu

+3/0
doporučit
29.1.2019 8:43

Z30d22e91n74ě44k 31D78u60f20e39k 2604524928

Já si myslím, že reflexní prvky by měl člověk nosit i ve městě. Tmavé oblečení bohužel bez reflexních prvků je i ve městě problém. Včera jsem jel mimo město na okresce jel přede mnou chlap na kole a jeho reflexní vesta byla vidět více než červené světlo na jeho kole. Prostě ten chlap chce být vidět a dělá dobře. A kdo nenosí reflexní prvky mimo obec, říká si jen a jen o malér.

+3/0
doporučit
28.1.2019 9:17

J44a15n 72M72a12c70h85á11č 3567836723832

To je všechno pěkné,ale je potřeba tohle dát přečíst babkám,které si u přechodu sdělují výši slevy v Kauflandu, maminkám s kočárkem,které koukají do telefonu ,jestli se odeslalo kamarádce selfíčko s miminkem,čtrnáctiletým frajerům,kteří chtějí ukázat spolužačkám ,že jsou tvrdáci,opilcům,kterým je šumák nějakej červenej panáček,sportsmenům,kteří při ranním běhu nebudou nikde zastavovat,aby nevychladli......a taky jsem si všiml,že téměř žádný cyklista,nebere na vědomí,že musí také zastavit,a né se prokličkovávat mezi chodci.

Ale samozřejmě udělat postih na řidiče,je vždy to nejjednodušší,a je tam nemalá šance na nějakou pokutičku.....

+3/0
doporučit
28.1.2019 8:50
Foto

D10a36v51i38d 80J36a67n32i51k 5316466485784

Nejhorší chování u chodců je vidit především u neridicu.

+3/0
doporučit
28.1.2019 7:43

J54i23ř64í 49P61o28k86o30r65n85ý 2702894227342

Nejlepší jsou ti v tmavém oblečení kteří za tmy sebevědomě bez zpomalení vstoupí do vozovky.....

+3/0
doporučit
28.1.2019 5:02

L26u44k15á72š 38K29ř90í44ž 9938361326389

jen taková poznámka ....... co je to, co čouhá z té tramvaje na prvním obrázku? Vypadá to jako zrcátka, ale to by pak ty tramvaje jezdily " v protisměru".

+3/0
doporučit
28.1.2019 0:11

T12o91m30á51š 22K67o34r93e56c 1560303605931

V poslední době jsem se zaměřil na to, jak řidiči neomezují a neohrožují přecházející osoby. V průměru to vychází, že mě pouští třetí až čtvrtý řidič (a to za přehledných podmínek, kdy už na přechodu fakticky stojím a auto mě musí zdálky vidět). Bohužel Češi jsou nezodpovědní jak na přechodech, tak za volanty.

+6/−5
doporučit
28.1.2019 0:17

P64a84v63e43l 49J80e48ř68á12b51e86k 7461572184287

Chce to trochu upravit zákon a udělat pořádnou osvětu.

Zásadní úprava by byla v tom

a) chodec musí zřetelně dát najevo, že chce přejít (pokynem ruky apod.)

b) chodec na přechod smí vstoupit, když naváže s řidičem oční kontakt a nebo vozidlo před přechodem prokazatelně zpomaluje.

A poslední - od přechodu dát směrem k přijíždějícím vozidlům udělat jednu čáru navíc, která chodci "řekne", že vozidlo již nestačí zastavit (například 30 m před přechodem (mělo by stačit 25 m).

Paradoxem ale je to co je napsáno v článku - ve chvíli kdy jako řidiči se staneme chodci, chováme se jako chodci - skáčeme před auta, nerozhlížíme se, jsme v tmavém obleku.

Tedy mnoho z nás - jsou i výjimky.

Pokud jde o ten signál chodce, že chce přejít, prý to v některých zemích tak je, třeba přizvednou deštník, hůl, ruku - jinými slovy chodec se musí nějak pohnout aby byl jeho úmysl přejít vidět i jinak, než že jde k přechodu. navíc - chodec by se tím pokynem i trochu uvědomil, že se musí podívat.

+7/−7
doporučit
28.1.2019 0:46

Najdete na iDNES.cz