6 Riziko na čtyřech pruzích
Ve městech jsou často silnice se dvěma jízdními pruhy v každém směru. A ty jsou také nejnebezpečnější. Opět chybují chodci i řidiči. „Pro chodce je nejhorší, když auta ve druhém pruhu nezastaví, přestože musí. V zájmu záchrany vlastního života je tak lepší nejít slepě, ale kontrolovat si, zda auto ve druhém pruhu nejede,“ doporučuje šéf Besipu.
I tak je to balancování na hraně bezpečnosti, protože riziko může býti v tom, když se chodec lekne a zůstane stát uprostřed takové silnice nebo dokonce začne couvat.
„Řidič, který ho pouštěl v prvním pruhu, to nečeká, může se už rozjíždět a nestačí zareagovat,“ říká Neřold. I tady platí chovat se hlavně čitelně, předvídatelně, navazovat s řidiči oční kontakt, nikam se bezhlavě nehnat. A hlavně netlačit před sebou kočárek, ale vést ho vedle sebe nebo táhnout – alespoň na takovýchto přechodech.
Chybuje se ale i v jiné věci – povinnost zastavit před přechodem vedle jiného auta platí pouze pro vozidla jedoucí stejným směrem. Pro protisměr už ne!