Bertone žije! V Ženevě se představil BAT 11

aktualizováno 
Na ženevském autosalonu po padesáti letech Bertone chyběl. Slavné italské designérské studio, jehož existence je akutně ohrožena, ale nakonec do švýcarského města plného aut dorazilo. Velmi netradičním způsobem představilo koncept BAT 11, který svým názvem vzpomíná na nejlepší časy jedné z nejstarších karosáren.

Bertone BAT 11

I přesto, že balancuje na okraji bankrotu a dědici slavné značky jsou rozhádaní, designstudio stále funguje. Marie-Jeanne Bertone - dědička slavné firmy - trvala na tom, že jméno Bertone nesmí v Ženevě na začátku března chybět.

V klubu La Sip v centru Ženevy se tak představil před čtyřsetčlenným publikem světových top designérů a dalších celebrit automobilového průmyslu BAT 11.

Nejnovější kreace vznikla na objednávku amerického sběratele Garyho Kaberleho, který kdysi vlastnil jedinečného předchůdce od Bertoneho z roku 1955 označeného BAT 9.
 
Exteriér křídlatého konceptu vytvořil Valery Muller, interiér má na svědomí Gwen Pennarun a celý projekt vedl David Wilkie, šéfdesignér studia Bertone.

BAT 11 stojí na základech jedinečné Alfy Romeo 8 C Competizione. Je 4,9 metru dlouhý, 1,9 metru široký a metr dvacet vysoký, spočívá na jedenadvacetipalcových ráfcích. Při jeho stavbě se nešetřilo uhlíkem.

BAT 11 ctí myšlenku původních studií Berlinetta Aerodynamica Tecnica (B.A.T.), které v letech 1953−1955 namalovali Franco Scaglione a Nuccio Bertone pro Alfu Romeo.

DALŠÍ FOTKY: fotogalerie 1fotogalerie 2 a fotogalerie 3

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

Milovat i nenávidět elektroauta, která nikdo nechce. Šéf BMW musí umět obojí

BMW Vision M Next

U VW je to jasné, tam jsou všichni do elektroaut zamilovaní, aspoň navenek. S jejich rozmachem spojili vládci německého...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Najdete na iDNES.cz