Bertone Villa: Snobství v praxi sedmihvězdičkového hotelu

  14:51aktualizováno  14:51
Ani limuzína, ani MPVčko... je to vůbec auto?! Nejvíce ze všeho připomíná jakýsi skleník na kolech, pohled dovnitř ale zavře ústa všem škarohlídům. Bertone Villa ukazuje, čím budou jezdit snobové budoucnosti: luxus, luxus a zase luxus.

Bertone si může dovolit ignorovat všechny psané i nepsané regule pro konstrukci automobilů.

Právě proto za ním pokorně chodí zástupci všech světových automobilek, aby se i oni mohli pochlubit autem "Made by Bertone". V Mladé Boleslavi by mohli vyprávět... (více ZDE)

Čím se italský designérský čaroděj inspiroval tentokrát? Moderní architekturou ovlivněnou nabubřelou pokleslostí aristokracie.

Villa je postavena kolem dveří. Jakoby nejdříve vymysleli a vytvořili obrovské prosklené krovky dveří, a pak k nim teprve dostavili auto.

Žádné pokořování nesmyslných rychlostí, hlavně aby si nikdo nesrazil klobouk z hlavy, až bude nastupovat.

Vzdušný minimalismus a nejušlechtilejší materiály. Portýr, který v sedmihvězdičkovém hotelu parkuje auta, by do ničeho jiného neusedl. S opovržlivým úšklebkem za sebe hodíte klíče, však on už si nějak poradí...

Vždy vzpřímeně
Tři hydraulická ramena začnou zvedat velkým obloukem sklo boků, až se dveře otevřou, celý odkrytý bok villy zve k nastoupení. Hosté se nemusí ani předklonit, s dveřmi se totiž otvírá také část střechy.

Sedadla v maybachu možná stačí zchudlé šlechtě, villa raději nabízí anatomicka křesla čalouněná nejjemnější kůží. Nechybí měkké osvětlení různých barev, které uklidňuje posádku.

Prostor před řidičem a spolujezdcem vyplňuje dřevo, které ukrývá průduchy klimatizace a reproduktorů. Jednoramenný volant dotváří sochu sloupku řízení, která vyrůstá kdesi z útrob vozu.

Cestujícím nic nepřekáží v pohybu po tomto pojízdném funkcionalistickém salónu. Podvozek z Cadillacu SRX s rozvorem 3,2 metru zaručuje dost prostoru i pro ty nejnáročnější.

Domácí kino s sebou
Hi-tech libůstek, které zpříjemňují život posádky, je ve ville nepočítaně. O zábavu se stará třiadvacetipalcový dotykový displej umístěný mezi řidičem a spolujezdcem, funkcí má asi tolik, jako terminál NASA.

Mimo jiné je na něm možné sledovat co se děje před vozem. Koukat se skrz čelní sklo je přežitek, na barevném displeji vidíte to samé co z sedadla řidiče. Samozřejmě nechybí ani kvalitní ozvučení 5.1 kanálovým prostorovým zvukem.

Cestující vzadu mají k dispozici počítače, klávesnice se vysouvají ze středové loketní opěrky, monitory jsou pak uchyceny na opěradlech předních sedadel.

Villa je dlouhá 4,9 metru, vysoká 1,66 a široká dva metry. Majestát podtrhují obrovská kola, ta vpředu mají průměr 22 (pneu 245/40), vzadu pak 24 palců (pneu 305/35).

Až po vás, výsosti.

O zábavu se stará třiadvacetipalcový dotykový displej umístěný mezi řidičem a spolujezdcem, funkcí má asi tolik, jako terminál NASA.

Nejvíce ze všeho připomíná jakýsi skleník na kolech, pohled dovnitř ale zavře ústa všem škarohlídům.

Jakoby nejdříve vymysleli a vytvořili obrovské prosklené krovky dveří a pak k nim teprve dostavili auto.

Vzdušný minimalismus a nejušlechtilejší materiály.

Cestující vzadu mají k dispozici počítače, klávesnice se vysouvají ze středové loketní opěrky, monitory jsou pak uchyceny na opěradlech předních sedadel.

Cestujícím nic nepřekáží v pohybu po tomto pojízdném funkcionalistickém salónu. Podvozek z Cadillacu SRX s rozvorem 3,2 metru zaručuje dost prostoru i pro ty nejnáročnější.

Villa je dlouhá 4,9 metru, vysoká 1,66 a široká dva metry. Majestát podtrhují obrovská kola, ta vpředu mají průměr 22 (pneu 245/40), vzadu pak 24 palců (pneu 305/35).

Bertone si může dovolit ignorovat všechny psané i nepsané regule pro konstrukci automobilů.

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Start-stop systém pomáhá výrobcům, řidiči uspoří jen velmi málo

Start-stop systém

Proč plýtvat palivem, když auto stojí? Přece stačí vypnout motor. Výrobci tuto technologii vyvíjejí už dlouho, ale s...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Další z rubriky

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Pokutu z ciziny nevyhazujte. Když nezaplatíte, může vás to vyjít draho

Ilustrační snímek

Přišla vám výzva k zaplacení pokuty za přestupek v Rakousku? Exekuce vám nejspíš nehrozí, ale mohlo by se stát, že při...

Najdete na iDNES.cz