Bertone u konce s dechem, budoucnost legendy je nejasná

  16:00aktualizováno  16:00
Ta jistota, že bude na ženevském výstavišti Palexpo v prvním patře hned naproti schodišti v hale číslo 1, se zdála neochvějná. Už padesátkrát rozbalili Bertoneho designéři svůj stánek v Ženevě. Společně s Pininfarinou a Giugiarem předváděli to nejlepší z umění italských karosářů.

Opel Slalom - Bertoneho studie z roku 1996 | foto: Bertone

Letos to ale pravděpodobně bude všechno jinak. Po smrti Nuccia před jedenácti lety (26. února 1997) to šlo s Beronem od desíti k pěti. Na sklonku loňského roku dovedly dluhy nejstarší italskou karosárnu pod nucenou správu.

Protože se o slavnou značku nyní přetahuje vdova po Nucciovi Lilli a dcery Barbara a Marie-Jeanne, je budoucnost karosárny ještě zašmodrchanější. Chvíli se mluvilo o tom, že ji převezme Domenico Reviglio a jeho společnost Gruppo Prototipo (mimo jiné majitel testovacího okruhu Nardo), koncem ledna však Reviglio od jednání odstoupil. Lilli Bertone se totiž neche vzdát slavného jména a požaduje, aby práva na jeho použití nebyla součástí kontraktu.

Dalším zájemcem o výrobní kapacity a studio, kterým kráčela historie automobilového designu, je Gianmario Rossignolo. Bývalý šéf Telecomu Italia byl koncem loňského roku dokonce favorizován před Revigliem.

V průběhu loňského roku se mluvilo dokonce o převzetí karosárny automobilkou Fiat, objevily se i plány na výrobu unikátních britských sporťáků TVR. Spekulovalo se také o montáži čínských aut pro evropské trhy. Prozatím se o společnost složenou z divizí Stile Bertone, Bertone Engineering, Carrozzeria Bertone a Bertone Glass zajímají nejvíc italské úřady, na které se obrátily odbory, aby se postaraly o zaměstnance krachující firmy, která naposledy vyráběla v září 2005 předchozí generaci Opelu Astra Cabrio.

Nejposlednějším výtvorem, kterým se Bertoneho designéři prezentovali loni v Ženevě, je Barchetta. - FOTOGALERIE ZDE

Ženeva s otazníkem
Lili Bertone nejprve prohlásila, že se do Ženevy nepojede. Marie-Jeanne naopak slíbila, že na švýcarské přehlídce chybět nebudou. Na oficiálních internetových stránkách ženevského autosalonu Bertone v seznamu vystavovatelů není.

Podle nejnovějších informací by se měla karosárna, zaměstnávající ještě před krizí 1300 pracovníků, pochlubit studií BAT 11.

Prozatím jediná skica toho mnoho neřekne, jméno studie ale mluví za vše. Studie BAT 5, BAT 7 a BAT 9 z první poloviny padesátých let (zkratka B.A.T. vychází z italského Berlinetta Aerodinamica Tecnica neboli technické aerodynamické kupé), postavené na základech modelů Alfy Romeo, patří k tomu nejlepšímu, co v autodesignu za víc než jedno století vzniklo. Futuristické aerodynamické koncepty by tak dostaly pokračovatele.

Samozřejmostí pro BAT 11 jsou základy té momentálně nejalfovatější Alfy Romeo: 8C Competizione.

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Značka v Praze mate řidiče. Porušení zákazu stojí nejmíň 1500 korun

MHD

Neobvyklá značka u supermarketu v pražské Michli mate řidiče. Někteří ji dodržují, jiní ji považují za neplatnou a...

Po německé dálnici stále zadarmo. Mýto narazilo na evropský soud

ilustrační snímek

Nápad na zpoplatnění dálnic pro osobní vozy v Německu ztroskotal. Evropané včetně Čechů tak nadále budou jezdit...

Cena roční dálniční známky by mohla narůst na dva tisíce korun

Dálniční známka pro rok 2019

Cena roční dálniční známky pro osobní automobily by se mohla zvýšit z 1 500 na 2 000 korun, jak původně chtělo...

Máme to těžší, než si myslíte, nežijeme na jachtě, říkají dědicové BMW

Muzeum BMW v Mnichově

Být majitelem tak velké firmy, jako je německá automobilka BMW, neznamená jen samá pozitiva, večírky a okázalý život....

Autofotka týdne: Unikátní hotel na kolech zachraňují ve Vysokém Mýtě

Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě zrekonstruuje na dvě etapy unikátní lůžkový...

Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě zrekonstruuje unikátní lůžkový přívěs typu Karosa LP 30 z roku 1967. Vyrobila ho...

Další z rubriky

Pražský soud uznal nárok majitelů aut VW na odškodnění v Dieselgate

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí...

Obvodní soud pro Prahu 8 zatím nepravomocně uznal nárok na odškodnění českých majitelů vozů koncernu Volkswagen v kauze...

Macík vyměnil Frantu za Karla. Iveco s čumákem bude liazka jistit ze zálohy

Martin Macík mladší. představuje svůj nový dakarský speciál

Martin Macík, mladý sympaťák za volantem závodního dakarského speciálu, testuje svůj nový stroj. Liazku jménem Franta...

Značka v Praze mate řidiče. Porušení zákazu stojí nejmíň 1500 korun

MHD

Neobvyklá značka u supermarketu v pražské Michli mate řidiče. Někteří ji dodržují, jiní ji považují za neplatnou a...

Najdete na iDNES.cz