Bentley Flying Spur

Bentley Flying Spur | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Nejrychlejší luxusní sedan na světě: super střela Flying Spur

  • 13
Také nový bentley patřil mezi další očekávané premiéry na ženevském autosalonu a rozhodně nezklamal. Sice má upravenou karoserii, ale s dodržením tradičních linek i stylu. Nejvíce změn se odehrálo v interiéru, který bude pasažéry hýčkat ještě víc než u dosavadního modelu. Motor posílil na 460 kW a výrobce naladil podvozek na ještě větší pohodlí.

Bentley dokončil obměnu modelové řady Continental. Velký sedan přišel na řadu jako poslední a ač mu příbuznost s kupé a kabrioletem zůstala, o jméno Continental přišel. Od teď je to jen Flying Spur.

Jméno sem, jméno tam, to podstatné zůstává. I v nové generaci představuje Flying Spur vrchol výrobního programu britské automobilky. Rozměrný sedan s délkou téměř 5,3 metru se rozměrově od předchůdce téměř neliší a i křivky karoserie zůstávají aristokraticky oblé. Z 2,5 tuny hmotnosti se u novinky konstruktérům podařilo ubrat 50 kilogramů, což sice není mnoho, ale rozhodně lepší, než kdyby hmotnost stoupala.

Z měkkých linií karoserie je novinkou prolis v horní části dveří, který začíná znáčkem na blatnících za předními koly. Víko zavazadelníku je protažené a nová jsou všechna světla. Vpředu i vzadu s LED technologií. Celkově působí novinka honosnějším dojmem, prostě tak, jak si to zákazníci značky přejí.

Pod přední kapotou zůstává (alespoň prozatím) jen velký šestilitrový motor s dvanácti válci sevřenými do písmene W. Motor přeplňuje dvojice turbodmychadel a výkon oproti minulé generaci vzrostl o 48 kW na výborných 460 kW (625 koní). Výrazně narostl i točivý moment, 150 Nm navíc znamená výsledných 800 Nm. Je to nejsilnější čtyřdveřový bentley všech dob.

Bentley Flying Spur

Bentley Flying Spur se tak stává jedním z nejrychlejších sériových sedanů světa. Na stovku se dostane za 4,6 sekundy a maximální rychlost je 322 kilometrů za hodinu. Sám výrobce novinku označuje jako nejrychlejší luxusní sedan na světě. Za výborné parametry jistě může i nová osmistupňová automatická převodovka ZF, která přenáší výkon na přední a zadní kola v poměru 40:60.

Spotřeba podle výrobce klesla v normovaném cyklu o 13 procent na 14,7 litru na 100 kilometrů. Může za to nižší hmotnost i zlepšená aerodynamika, koeficient čelního odporu je 0,29. Jenže v praxi při využití dynamických možností auta bude spotřeba jistě značně vyšší.

Zajímavostí je, že přes zvýšený výkon a vyšší maximální rychlost výrobce mezigeneračně naladil podvozek na pohodlí. Přední pružiny jsou měkčí o 10 a zadní o 13 procent. S pružinami mají měkčí nastavení i stabilizátory.

Bentley Flying Spur 2013

V interiéru proběhlo asi nejvíce změn. Na výběr bude čtyř či pětimístný interiér. S ohledem na použití auta nepřekvapí, že víc luxusu přinese novinka pasažérům vzadu. Zadní sedadla lze elektricky nastavovat ve čtrnácti směrech a jsou chlazená či vyhřívaná. Zadní pasažéři si užijí dvě destipalcové LCD napojené na multimediální paket se zabudovaným pevným diskem.

Vpředu je zabudovaný osmipalcový displej s multimediálním systémem nové generace. Auto má zabudovanou navigaci i připojení k internetu a audio dodala firma Naim. Samozřejmostí je bezpočet položek příplatkové výbavy, respektive luxusní provedení Mulliner na přání.