Nejrychlejší luxusní sedan na světě: super střela Flying Spur

  14:18aktualizováno  14:18
Také nový bentley patřil mezi další očekávané premiéry na ženevském autosalonu a rozhodně nezklamal. Sice má upravenou karoserii, ale s dodržením tradičních linek i stylu. Nejvíce změn se odehrálo v interiéru, který bude pasažéry hýčkat ještě víc než u dosavadního modelu. Motor posílil na 460 kW a výrobce naladil podvozek na ještě větší pohodlí.

Bentley Flying Spur | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Bentley dokončil obměnu modelové řady Continental. Velký sedan přišel na řadu jako poslední a ač mu příbuznost s kupé a kabrioletem zůstala, o jméno Continental přišel. Od teď je to jen Flying Spur.

Fotogalerie

Jméno sem, jméno tam, to podstatné zůstává. I v nové generaci představuje Flying Spur vrchol výrobního programu britské automobilky. Rozměrný sedan s délkou téměř 5,3 metru se rozměrově od předchůdce téměř neliší a i křivky karoserie zůstávají aristokraticky oblé. Z 2,5 tuny hmotnosti se u novinky konstruktérům podařilo ubrat 50 kilogramů, což sice není mnoho, ale rozhodně lepší, než kdyby hmotnost stoupala.

Z měkkých linií karoserie je novinkou prolis v horní části dveří, který začíná znáčkem na blatnících za předními koly. Víko zavazadelníku je protažené a nová jsou všechna světla. Vpředu i vzadu s LED technologií. Celkově působí novinka honosnějším dojmem, prostě tak, jak si to zákazníci značky přejí.

Pod přední kapotou zůstává (alespoň prozatím) jen velký šestilitrový motor s dvanácti válci sevřenými do písmene W. Motor přeplňuje dvojice turbodmychadel a výkon oproti minulé generaci vzrostl o 48 kW na výborných 460 kW (625 koní). Výrazně narostl i točivý moment, 150 Nm navíc znamená výsledných 800 Nm. Je to nejsilnější čtyřdveřový bentley všech dob.

Bentley Flying Spur

Bentley Flying Spur se tak stává jedním z nejrychlejších sériových sedanů světa. Na stovku se dostane za 4,6 sekundy a maximální rychlost je 322 kilometrů za hodinu. Sám výrobce novinku označuje jako nejrychlejší luxusní sedan na světě. Za výborné parametry jistě může i nová osmistupňová automatická převodovka ZF, která přenáší výkon na přední a zadní kola v poměru 40:60.

Spotřeba podle výrobce klesla v normovaném cyklu o 13 procent na 14,7 litru na 100 kilometrů. Může za to nižší hmotnost i zlepšená aerodynamika, koeficient čelního odporu je 0,29. Jenže v praxi při využití dynamických možností auta bude spotřeba jistě značně vyšší.

Zajímavostí je, že přes zvýšený výkon a vyšší maximální rychlost výrobce mezigeneračně naladil podvozek na pohodlí. Přední pružiny jsou měkčí o 10 a zadní o 13 procent. S pružinami mají měkčí nastavení i stabilizátory.

Bentley Flying Spur 2013

V interiéru proběhlo asi nejvíce změn. Na výběr bude čtyř či pětimístný interiér. S ohledem na použití auta nepřekvapí, že víc luxusu přinese novinka pasažérům vzadu. Zadní sedadla lze elektricky nastavovat ve čtrnácti směrech a jsou chlazená či vyhřívaná. Zadní pasažéři si užijí dvě destipalcové LCD napojené na multimediální paket se zabudovaným pevným diskem.

Vpředu je zabudovaný osmipalcový displej s multimediálním systémem nové generace. Auto má zabudovanou navigaci i připojení k internetu a audio dodala firma Naim. Samozřejmostí je bezpočet položek příplatkové výbavy, respektive luxusní provedení Mulliner na přání.

Autor:

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Kritik elektromobilů se opřel do plug-in hybridů a čeká renesanci dieselů

Nabíječky elektromobilů sítě Ionity

Profesor Fritz Indra patří k největším kritikům elektromobility. Tvrdí, že Čína tahá Evropu za nos a předpovídá...

Šéf BMW odstoupí dřív, než ho stačí vyrazit. Kvůli elektromobilům

Harald Krüger za rok opustí pozici generálního ředitele BMW.

Šéf BMW Harald Krüger v dubnu 2020, kdy mu vyprší smlouva, odstoupí a o další funkční období se ucházet nebude, uvedla...

V Norsku už naslepo objednávají elektrické škodovky. Záloha je čtrnáct tisíc

Škoda Vision iV

V Norsku registrují pět tisíc rezervací za tři týdny na elektrické škodovky. Severská země je velmocí elektromobilů,...

Hra o centimetry. Kamiony na pražské křižovatce lámou značky a semafory

Kamiony a autobusy mají potíže ve zúžení  na rozkopané křižovatce ulic Radlická...

Oprava tramvajové trati na pražském Smíchově od začátku prázdnin komplikuje dopravu. Dělníci se nově přesunuli na...

Škoda po sto letech míří do jedné stopy. Projeli jsme elektromoped Klement

Otestovali jsme Klementa – koncept městské mobility od Škoda Auto

Klement klame tělem. Zpovzdálí se tváří jako hodně drahé a extravagantní kolo. Ale Klement bicykl není, jeho pedály...

Další z rubriky

Milovat i nenávidět elektroauta, která nikdo nechce. Šéf BMW musí umět obojí

BMW Vision M Next

U VW je to jasné, tam jsou všichni do elektroaut zamilovaní, aspoň navenek. S jejich rozmachem spojili vládci německého...

VW v Bratislavě propouští, je to varování pro slovenský autoland

Výroba Volkswagenu Touareg v bratislavské továrně koncernu VW

Slovenská ekonomika je plně závislá na autoprůmyslu. Téměř polovinu průmyslové produkce země tvoří výroba aut. Jejich...

Dacia Duster dostane sourozence. Ve hře je SUV-coupé, nebo pick-up

Kupé SUV Renault Arkana při premiéře na autosalonu v Moskvě

Dacie Duster je možná nečekaný, ale zato fenomenální úspěch. Zprvu možná vysmívaný vůz, dnes zlaté vejce celé aliance...

Najdete na iDNES.cz