Autofotka týdne: nový Bentley Continental GT Convertible v detailech

aktualizováno 
Britská automobilka Bentley ukázala v mnichovské TonHalle novou generaci modelu Continental GT Convertible. Jako jediná redakce z České republiky jsme byli u toho. Nový kabriolet doplňuje v nabídce vloni představené kupé, ze kterého si bere novinka design i použitou techniku.

Automobilka Bentley představila v Mnichově nový Continental GT Convertible | foto: Bentley

Kabriolet se pochopitelně liší tvarem od A sloupku rámujícího čelní sklo. Skelet karoserie je o dvacet procent lehčí a o pět procent tužší než u předchůdce, silueta je také delší a nižší. Auto naživo působí neuvěřitelně majestátně a velké množství chromu naznačuje, že Bentley myslí na čínské zákazníky. Celému světu se jistě bude líbit promyšlená grafika předních i zadních světlometů.

Fotogalerie

Stažení či natažení plátěné střechy nového Continentalu GT Convertible zabere devatenáct sekund. Manipulace se střechou je možná až do rychlosti padesát kilometrů v hodině. Zájemci o nové Bentley mohou vybírat ze sedmi různých barevných provedení střechy. Nabídka poprvé zahrnuje také autentickou tvídovou tkaninu.

Automobilka se chlubí tím, že interiér nového Convertible je stejně dobře odhlučněný jako předchozí generace kupé Continental GT. O komfort při jízdě se staženou střechou za nepříznivého počasí se stará systém vyhřívání oblasti šíje, který nově umožňuje nastavení vyšší teploty a zároveň se vyznačuje tišším chodem. K dispozici je i vyhřívání sedadel, volantu a loketní opěrky.

Stejně jako exteriér vychází z dříve představeného kupé i interiér. Samozřejmostí jsou špičkové materiály, bezchybné dílenské zpracování a nejmodernější technika. Při prvním statickém seznámení nás překvapilo poměrně velké množství tlačítek na středovém panelu a nadchlo skvělé rozlišení obou displejů. Zajímavou funkci má středový panel, 12,3“ displej multimediálního systému se umí otočit a schovat, takže místo displeje vidíte jen analogové přístroje v ozdobném obložení přístrojovky.

Za zmínku také stojí přední světlomety Matrix LED či audiosystém Naim s 18 reproduktory, zesilovačem o výkonu 2200 W, aktivními basovými reproduktory v předních sedadlech a osmi režimy zvuku. Dalším klíčovým prvkem vozu je nejnovější generace adaptivních tlumičů CDC, která nepřetržitě optimalizuje tlumicí síly, a tím i jízdní komfort.

Automobilka Bentley představila v Mnichově nový Continental GT Convertible

Automobilka Bentley představila v Mnichově nový Continental GT Convertible

Standardní nabídka barev zahrnuje sedmnáct laků karoserie, přičemž rozšířená nabídka čítá až sedmdesát odstínů. Na výběr je také patnáct různých luxusních koberců, osm odlišných, ručně vyráběných ozdobných obložení a patnáct druhů kůže pro čalounění interiéru.

V sériové výbavě má nový Continental GT se skládací střechou 21“ kola s pěti trojitými paprsky. Za příplatek jsou kola s deseti paprsky nebo 22“ kola s pěti otevřenými paprsky. Všechny tři typy kol jsou nabízeny s výběrem deseti leštěných a lakovaných povrchových úprav.

O pohon nového anglického kabrioletu se stará zážehový šestilitrový dvanáctiválec, který má výkon 635 koní při 6 000 min-1 a točivý moment 900 Nm dostupný od 1 350 do 4 500 min-1. Motor je vybavený deaktivací poloviny válců a spolupracuje s osmistupňovou automatickou převodovkou a aktivním pohonem všech kol. Zrychlení z 0 na 100 kilometrů v hodině je i přes pohotovostní hmotnost 2 414 kilogramů otázkou pouhých 3,8 sekund a maximální rychlost je 333 kilometrů v hodině. Automobilka uvádí průměrnou spotřebu v kombinovaném provozu rovných čtrnáct litrů na sto kilometrů.

Automobilka Bentley představila v Mnichově nový Continental GT Convertible
Automobilka Bentley představila v Mnichově nový Continental GT Convertible
Autoři:

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Další z rubriky

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Zvýšil bych maximální rychlost na nových dálnicích, říká český mistr rallye

Automobilový závodník Jan Kopecký v diskusním pořadu Rozstřel.

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je jedním z nejlepších českých automobilových závodníků současnosti. „Čeští...

Bugatti nechce pokořit 500 km/h. Svůj (ne)rekord zajelo v hustším vzduchu

Rychlostní rekord Bugatti Chiron

Světem supersportovních automobilů hýbe nový rychlostní rekord Bugatti. Slavná značka se pochlubila, že s modelem...

Česko podpoří vodíkovou dopravu, zainvestuje do plniček

Elektromobil Hyundai Nexo na vodíkové čerpací stanici v Neratovicích

Česko chce vedle čisté elektromobility do budoucna podpořit i rozvoj vodíkové technologie v dopravě. „Podpora by měla...

Najdete na iDNES.cz