Diskuse k článku

Diesel není odepsaný, elektřina ho dlouho nenahradí, předpovídá expert

V roce 2018 zažije diesel renesanci, předpovídá německý expert na autoprůmysl Helmut Becker. Podle něj nemůže dnes módní a protežovaný elektropohon z krátkodobého, ale ani dlouhodobého hlediska nahradit spalovací motory. „Za stávajících podmínek je elektroauto pro masový trh absolutně nevhodné,“ říká.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T52o67m93á47š 81C36o23u73b43a83l 8545476519503

Řešení jsou levne baterie ktere budu moct vymenit kdekoliv po ceste nebo dama v garazi. Pres den se mi nabije pres solar ja prijedu jednoduse ji prehodim do auta a hotovo. To same u cerpaci stanice. Prijedu zaplatim si nabytou baterii prazdnou tam necham a nazdar. Az tohle bude fungovat tak se mozna el auta prosadi.

0/0
22.1.2018 11:22

T86o83m18á72š 43V10a37l16d38e53r 7523750309

Zase expert a stačí počkat rok dva a uvidíme, že je vedle jak ta jedle se svou hlubokou analýzou. Povrchně vám analýzu mohu napsat také.:-)

0/0
21.1.2018 21:02

J78a11n 18D19l90o24u30h80ý 7854479620749

Ja myslim ze diesel to ma u osobaku a dodavek secteny, bude v mensine. Jiz dnes iveco udava realne statistiky u dodavek, kde pri najeti 1 000 000km jsou naklady na servis CNG dodavky polovicni oproti dieselu. V pripade LPG zadne takove statistiky neexistuji, ale je to jeste levnejsi technologie nez CNG a brutalne levnejsi technologie nez diesel. Ono nejak postrada smysl jezdit na naftu kdyz spotreba se lisi dnes sotva o litr!!!

0/−1
21.1.2018 10:40

J50a59n 89T70a81r87a89b34a 4446336549689

Spotřeba se liší o litr u nákupních tašek. Tam, samozřejmě diesel nemá smysl (pokud kdy měl). Čím je to větší, težší a silnější, tím větší smysl to dává.

+1/0
21.1.2018 14:16

T11o69m33á51š 39V87a18l38d82e46r 7523570149

S MPV mám podobnou spotřebu na benzínu, jako jiní s dieselem. Vše je relativní. A MPV není nákupní taška. Záleží kde jezdíte a jak jezdíte.

+1/0
21.1.2018 21:06

J52a38n 41D59l72o62u36h86ý 7944469610649

Diesel je dobry na tahani bremena. Pokud budu tahat treba auta na privesu, pak budu volit pickup v dieselu. Na normalni jezdeni je dneska diesel uplna zbytecnost a je to v podstate nejdrazsi technologie, co si muzete do auta narvat

0/0
22.1.2018 0:04
Foto

V46i94t 12C73h81a15l73u81p37a 5142767322406

Jo kdysi ty diesly neci vydrzely. Pak do nich banda demen*u nastrkala nesmysly typu dpf, scr, egr, turbo a ejhle ono se to kazi, a oprava stoji drahe penizky. Jo zlata atmosfera benzin....

+1/0
20.1.2018 21:56

J74a11n 52D20l62o59u85h53ý 7764369590129

Podekujte eu

0/−1
21.1.2018 10:35

M78a53r87t71i94n 52K12a20r63á68s57e57k 9598633218828

Jn, kdyby to EU delala jako jinde, tak je efektivne zakaze rovnou....

+1/0
21.1.2018 15:31

L27a48d77i29s38l39a52v 36J46o74d98l16o70v34s60k51i 2350465317121

Myslím, že dokud elektromobil nezvládne na jedno nabití ujet aspoň 500-700km a opětovné plné nabití do deseti minut, bude konkurenceschopný jen na krátké pojíždění po městě a protože většina rodin má jen jedno auto a občas jezdí i delší trasy, tak je klasické auto zatím stále jasnou volbou.

+1/0
20.1.2018 21:19

J94a38n 49D42l81o78u37h64ý 7464829620159

Problem je hlavne cena. Staci si najit smesnou nabidku bmw i3 na operak oproti smradlavymu dieselovymu bmw 3. Bavim se cena vs ujete km za rok.

0/0
21.1.2018 10:42

P10a32v42e93l 19S21o34b59o24t57k28a 5680164

nic než zoufalost - za pár let vás s dieselem nepustí do žádné větší dětiny.

0/−1
20.1.2018 20:28

P37a20v57e97l 33S95o17b37o73t60k24a 5520484

...dědiny.

0/0
20.1.2018 20:29

V78á95c57l72a97v 80P37o26u53s65t34k38a 3190411362

Za 150 let? Nebo později? zatím se dieselů prodá o mnoho řádů více než elektromobilů a důvod je překvapivě prostý.

0/0
20.1.2018 20:56
Foto

V20i76t 45C24h91a23l22u72p10a 5542887842386

Ale houby. Cim novejsi diesel, tim vic se to kazi, hlavne citlive vstriky na kvalitu nafty a pak taky trable s dpf. Ted je v bazarech velka poptavka po atmosferickych benzinech a LPG...diesly chce cim dal min lidi

+2/0
20.1.2018 21:58

J93a67n 42D93l67o84u79h27ý 7984559700359

Diesel z bazaru je ve vetsine pripadu motor v poslednim tazeni. Ono spravne servisovat diesel neco stoji a vetsina to drhne az na kost a pak sup do bazaru

0/0
21.1.2018 10:44

J98a92n 14T42a98r67a97b95a 4476496479179

......stojí to méně než servisovat benzín

0/−2
21.1.2018 14:17

J34a86n 82D45l98o96u35h48ý 7414249560429

Tak to jste uplne mimo! :-D jen filtr dpf muze stat tolik, co celej benzinovej atmosferickej motor ;-)

0/0
22.1.2018 0:08

J44i50ř97í 41K52r90u65t95i92l 1673502472113

Kdyby Helmut - expert dal dva obrázky, pro Helmuta a pro jistotu barevné, dieselového motoru a elektromotoru tak snad jen expert nerozezná rozdíl.

Klasický motor se skládá kolem sedmi set součástek. Součástky elektromotoru mohu vyjmenovat, stator, rotor, víka, uhlíky a fertig. Jenže co by dělali němečtí soudruzi když vše mají postavené na klasice, 700 součástek minimálně.

+1/−2
20.1.2018 15:42

V61á84c51l39a50v 92P96o29u92s56t60k60a 3920441622

Je skutečně s podivem, že i přes nechutně velké dotace ty elektromobily s jednoduchými motory nikdo nekupuje.... čím to asi bude...

+4/−2
20.1.2018 15:51

J55i73ř98í 60K61r88u84t66i33l 1573962152963

Na světě jezdí asi miliarda vozil a čistě hypoteticky kdyby v jednom okamžiku všechny vozidla vyměnila olej v průměru 10l na kus a to se držím hodně při zemi tak je potřeba 10 000 000 000 litrů oleje + jedna miliarda filtrů. U elektromobilů tento servis není potřeba a tak bych mohl pokračovat.

Troufám si říct že některá odvětví průmyslu zaniknout a ropa vydrží do skonání světa. Zánik pracovních míst bude motivací pro ne elektromobilům, zatím.

0/−3
20.1.2018 16:16

P55e51t38r 92H25a93r61i95p73r63a88s84a16d 48H46a30j15i84č 5901406713600

Čímž jste mi připomněl rafinerie a celý ten kolotoč kolem těžby, dopravy a zpracování ropy. A je toho mnohem víc. Katalyzýtory, filry částic...

0/0
20.1.2018 16:29

V39á21c76l47a49v 98P94o66u72s26t45k98a 3240941102

Víte co je zvláštní.... že přes veškeré náklady které jste vyjmenoval, se elektromobily hrubě nevyplatí. Nikomu. Ani výrobcům, ani spotřebitelům.

+2/−3
20.1.2018 17:14

P19e32t98r 29H68a93r76i35p96r72a14s78a27d 85H36a91j30i15č 5251786763630

To je těžké, mě se nevyplatí ani spalovák. Prostě do toho nainvestujete nějaké peníze a pak jezdíte. A máte nějaké náklady. Pořád do toho strkáte peníze. Je jedno, jeslti to má naftový motor, benzínový nebo elektrický. Rozdíl je jen tom, co preferujete. Vysokou vstupní investici, nebo vyšší poplatky za palivo.

+2/0
20.1.2018 17:37

V13á26c23l55a74v 67P32o21u88s13t46k16a 3190831812

Z pohledu spotřebitele to tak uplně jedno není. I přes vyšší provozní náklady (a i ty jsou relativní) se zatím výrazně, ale hodně výrazně, vyplácejí konvenční pohonné systémy.

+1/−3
20.1.2018 18:16

D18a71n41i70e27l 98P22a52n36e90k 6862541402180

Mozna vam. Ja jsem si propocita ze sveho rozpoctu provoz sveho dieselu vs elektromobilu. A vyrazne ale vyrazne levneji mi vychazi elektromobil.

+1/−1
20.1.2018 19:53

V17á93c89l84a39v 54P45o26u51s79t31k60a 3380491912

Jo? Jaká auta jste bral v úvahu?

0/0
20.1.2018 20:57

D24a49n30i81e45l 32P16a16n45e91k 6852261112130

Ty svoje.

0/0
20.1.2018 23:27

J48a76n 44D66l58o93u39h22ý 7294979510629

Levneji nez elektroauto vychazi auto na lpg. Aktualne me stoji 100km jizdy cca 75kc ;-)

0/0
21.1.2018 10:55

D36a25n28i47e77l 61P23a85n97e97k 6402891872350

75? Cena LPG je nejakych 14Kc/litr. Spotrebu tedy mate nejakych 5,3l/100? To je trochu malo ne? LPG zerou v prumeru spis 2x tolik. Kolem 11 litru na 100. Ci li by vam to spis melo vychazet pri teto cene nejakych 154Kc na 100Km.

Ja jezdim s EV za nejakych 35Kc na 100Km. Tak nevim i s vasi udajnou spotrebou jezdim porad 2x levneji nez vy ;-)

0/−1
21.1.2018 11:29

J57a66k78u33b 19S53e39k34e77r28a 6226610156355

Pokud jezdíte s 3.0 V6 a více, máte se spotřebou na LPG pravdu. Má fobie jezdila za 6l LPG a výhradně město.

+1/0
21.1.2018 19:34

D39a30n20i17e61l 47P80a53n79e29k 6722481482490

Ok. Ale i tak to nemění fakt, že EV je levnější na provoz než LPG.

0/−1
21.1.2018 20:06

T88o61m78á46š 35V67a15l14d63e62r 7293280529

Minus za absolutní neznalost LPG systémů a tím i bezduchou diskuzi.

0/0
21.1.2018 21:04

D82a84n92i68e59l 48P61a79n72e67k 6202791792720

Valdere resila se cena ne system LPG. Pokud jezdi za 5-6l na 100Km a stoji ho to 75,-Kc a tvrdi, ze je levnejsi nez provoz EV tak nema pravdu to je cele. Zadny hlubsi system LPG se tu neresil.

0/0
21.1.2018 21:48

T19o85m35á53š 88V79a90l85d38e39r 7593820689

Za to že LPG má 2x větší spotřebu než benzin.

0/0
21.1.2018 21:55

J98a70n 24D16l53o98u28h61ý 7104969440799

Spotreba je presne 5,6l na 100km. Motor Ford Duratec - obycejna atmosfera plnici euro IV. Za 11 litru jsem jezdil s 2.5l V6 v roce 1998 :-D Ty pocty mate nejaky zmateny - bmw i3 nebo tesla jezdi nekde okolo 90kc na 100km. Mozna dobijite nacerno u souseda :-D

0/0
22.1.2018 0:14

D78a87n10i36e81l 15P77a25n87e34k 6402531752920

Nemam Teslu ani BMW i3 a i tak mate spatna cisla. 90,-Kc je to nestoji. Platite za kWh. ja jezdim v prumeru 15kWh na 100Km a kWh me stoji 2.30,- :-)

0/0
22.1.2018 6:58

J73i62ř12í 92K16r40u30t88i78l 1213722952943

výrobcům se vyplatí vyrábět elektromobily, důvod je jednoduchý, odpadnou komplikované motory, viz foto dieselu, odpadne převodovka

rozvodovka, diferenciál. Odpadnou všechny celky náročné na výrobu včetně továren na výrobu robotů které montují tyto celky, odpadnou továrny na výrobu součástek robotu, odpadnou továrny na výrobu nástrojů na výrobu strojů pro výrobu robotů atd, atd až po těžení kovů,ropy atd. Také odpadnou nebo budou minimalizovány servisy motorový vozidel protože se nebude měnit olej, filtry. Třeba brzdy, brzdit se bude elektromotorem, rekuperace. Již dnes je patrna příprava všech automobilek na elektrodobu. Hybridy. Až přijde čas, a nebude to trvat dlouho, ti kteří vyrábí hybridy jednoduše na montážních linkách vypustí stanoviště montáže motorů, převodovek, atd, atd.

Co se týká elektromobilů a dostupnosti a nedostupnosti je to stejné jako u každého jiného "nového" hebla na trhu. První se podojí ti kteří na to mají, pak na elektromobil dosáhne střed a nakonec plebs. Myslím si že klasické auta na benzín budou dále vyráběny jako je Porsche, Ferrari a pod. Litr benzínu a 20€, elektromobily pro plebs.Kromě toho podle mne dojde u G 20 k rušení elektráren.

0/0
21.1.2018 7:30

J73a36n 72D90l33o34u56h54ý 7104229970379

Jediny proc se vyrabi el. Auto je vzorec pro pocitani co2 napric modelovou radou.

0/0
21.1.2018 10:56

M12a77r76t89i83n 82K89a74r98á33s34e86k 9468933518728

A proto v EV jedou hlavne USA, cina, a Japonsko, kde se toto neresi? Zajimava uvaha...

0/0
21.1.2018 15:33

J48a67n 21D56l70o42u80h29ý 7234969670629

V usa je akorat Tesla a drtiva vetsina amiku kupuje vyhradne benziny a v segmentu 15 az 20 tisic usd jsou nejprodavanejsi benzinove sestivalce. V cine si normalni cinan koupi tak maximalne bicykl, kdyz je trochu pri penezich, tak el. Motorku. Japonsko ma nejprodavanejsi kei car. To jest benzinove auto delky max 3,5m a objem motoru tusim ze pod 1 litr. A na zaver divize VW vyrabejici motory MPi jich chrli pro cely svet v milionech a to se bavime o objemech 2.0 a vetsi! Nikoliv ty sekacky pro EU

0/0
22.1.2018 0:23

M51a68r27t18i12n 80K18a12r27á21s12e30k 9878223158988

Nevim moc jak to souvisi s tim co jsem psal - co se tyce nejakych regulaci, nebo tlaceni neceho (EV), tak EU z vyspelych trhu toto tlaci nejmene...

0/0
22.1.2018 8:25

T37o49m66á45š 87V62a13l36d73e39r 7263540179

Rafinerie budou potřeba pořád. I když nebudete potřebovat palivo. Svatá prostoto. 8-o8-o8-o8-o

0/0
21.1.2018 21:10

J43a19n 64D69l91o17u45h80ý 7654699380909

Jen pri stejnem poctu elektroaut by jsme nemeli ani kde brat drahe kovy na vyrobu baterii, nabijecich obvodu a mozna i motoru ;-)

0/0
21.1.2018 10:53

D69a63n45i49e98l 54P49a54n67e24k 6232691272950

Poustko prestante lhat o tom ze si nikdo elektromobily nekupuje. Vase tvrzeni nema zadny pevny podklad jen placate ze vzduchu. K vasemu obdobnemu komentari jsem vam napsal i dodal odkazy na prodeje ev aut z let minulych vc roku 2017. Tak nemelte, ze o EV neni zajem. Jen v USA narostl pocet prodanych aut o 83% za rok 2017 o proti roku 2016. A pro vasi informaci je to vic nez milion aut za prvni pulku roku 2017. Celosvetove to je pres 200 000 vozu kazdy rok navic co se skutecne prodaji a registruji.

+1/−1
20.1.2018 19:56

V16á79c64l14a74v 16P77o85u71s14t68k21a 3330521222

To nezpochybňuji, pořád je to pod 1% aut. ;-D

+2/0
20.1.2018 20:58

D91a90n68i10e75l 59P70a42n72e38k 6892261102660

No tak vzhledem k tomu, ze kazdy rok je to cislo vetsi a vetsi, tak ta procenta budou velmi rychle naskakovat. A jestli Vam prijde vic jak milion aut za prvni pulku roku 2017 malo jen v USA, tak si spoctete kolik se prodava aut u nas ;-) Oni prodali 2x vic EV aut nez se prodalo vsech aut v CR za cely rok 2017 ;-D

0/0
20.1.2018 23:30

J88a50k49u56b 32S88e49k73e84r14a 6336250626845

Ale jen díky daňovým úlevám.

0/0
21.1.2018 19:36

D58a76n94i84e38l 30P25a11n31e77k 6572941392300

No a? Ropa a jeji produkty meli dotace celosvetove 550miliard USD obnovitelne zdroje 120miliard USD. Dle vasi logiky jsou auta na fosilni paliva daleko vice dotovana nez auta elektricka.

0/0
22.1.2018 7:01
Foto

T71o12m77á87š 69Z71e47m79á69n82e95k 2897124512935

Moderní elektromotor žádné uhlíky nepotřebuje. Naopak potřebuje poměrně sofistikovaný měnič a komplexní řídící jednotku podobně, jako ten spalovací.

+1/0
20.1.2018 17:59

Najdete na iDNES.cz