Letos znovuzrozená Avia plánuje výrobu elektronáklaďáku

aktualizováno 
Nejen Tesla, ale i Avia se chystá na výrobu elektrických nákladních aut. Výrobce z Přelouče plánuje vyrábět v Česku svůj první elektrický model.

Avia chystá výrobu elektrického provedení svého nákladního modelu. | foto: Avia

Avia, která nyní patří do koncernu zbrojaře Pavla Strnada, obnovila letos na podzim výrobu nákladních vozů řady D, jen místem vzniku automobilů už není Praha, ale Přelouč. A jen u těchto vozů nechce zůstat, v plánu má i výrobu elektrické verze.

„Avia má o elektromobilitu zájem, je součástí její strategie a vidí v ní budoucnost, zejména v oblasti městské a příměstské dopravy. V tuto chvíli Avia realizuje přípravné kroky vývojového charakteru a zpracovává analýzy. Konkrétní termín představení prototypu elektromobilní avie ale ještě nebyl stanoven,“ řekl serveru Autonaelektrinu.cz mediální zástupce značky Jaroslav Martínek.

Představení nového nákladního auta Avia v Přelouči (5. 9. 2017)

Představení nového nákladního auta Avia v Přelouči (5. 9. 2017)

Na vývoji bude Avia spolupracovat i s dalšími partnery. V září například podepsala memorandum s polskou společností H. Cegielski z Poznaně o spolupráci při vývoji užitkového elektromobilu pro přepravu několikatunových nákladů. Polská strana si vzala za úkol vývoj pohonného ústrojí. Do vývoje by se měly zapojit i tuzemské vysoké školy.

Fotogalerie

Avia již v elektrické verzi existovala. Ovšem nikoli pod svým jménem. Na přelomu minulého a tohoto desetiletí putovaly z Letňan vyrobené podvozky a kabiny do britské továrny americké firmy Smith Electric Vehicles. Odtud se pak pod označením Smith Newton vyvážely hlavně do USA. 

Vůz bylo možno z třífázové zásuvky nabít na plnou kapacitu baterií 80 nebo 120 kWh během pěti hodin. Na jedno nabití byl automobil schopen ujet až 130 kilometrů. Maximální rychlost byla omezena na 80 kilometrů v hodině.

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

S nejmenšími auty je amen. Regule je prodražují a elektřina je nespasí

Fiat 500

Nejmenší auta jsou ohrožený druh, Volkswagen a PSA naznačují, že nové generace VW UP! nebo Peugeotu 108 se nedočkáme....

Nečekaný rozsudek. Německý soud rozhodl kvůli dieselgate ve prospěch VW

Ilustrační foto

Německý soud v dolnosaském městě Braunschweig rozhodl ve prospěch společnosti Volkswagen (VW) v případu, kdy zákazník...

Další z rubriky

Design aut odráží náladu ve společnosti. Jsou agresivnější a mohutnější

BMW X7

Designér Paolo Tumminelli tvrdí, že design dnešních automobilů je příliš emocionální a agresivní, A vysvětluje, proč...

Škoda do roku 2022 představí deset elektroaut a vyvine nový VW Passat

ŠKODA VISION iV

Škoda Auto do konce roku 2022 uvede na trh 30 nových modelů, z nichž deset budou elektromobily. Automobilka začne podle...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

Najdete na iDNES.cz