

Červen byl v autobranži ve znamení rekordů a výročí, ale i zajímavých premiér a nápadů. Kultovní Volvo 240 bylo výrobně předjeto, Suzuki nabízí jídlo do mikrovlnky a Tesla poprvé plně autonomně doručila auto zákazníkovi. Bude Honda konkurovat SpaceX? A dočkáme se perpetuum mobile od Stellantisu? Mnohé zprávy překvapí.
Autor: Volvo Cars
Švédské střídání. To, co se zdálo nemožné, se stalo skutečností. Po letech nadvlády kultovního Volva 240, které drželo prodejní rekord s téměř 2,7 miliony kusů, máme nového šampiona. A není to nikdo jiný než oblíbené SUV XC60. Od roku 2008 si toto robustní švédské želízko v ohni našlo cestu k více než 2,7 milionu zákazníků a tím pokořilo legendu. Klobouk dolů, Švédové!
Autor: Volvo Cars
Srocení pand v Pandině. Další ročník největšího srazu vozů Fiat Panda se konal opět v Pandině v italské provincii Cremona. Sjelo se celkem 1064 vozů Fiat Panda z celé Evropy, což je absolutní rekord. V sobotu 22. června v rámci oficiální oslavy 45. výročí Fiatu Panda vznikl i tento snímek.
Autor: Fiat
Představila se tam i nejtenčí panda, kterou postavil jeden italský šikula. Vpředu má pouze jeden světlomet, ale i přesto, že je extrémně úzké, má stále čtyři kola. Spalovací motor by se ale do útrob „2D“ pandy nevešel, a tak ho musel zastoupit elektromotor. Na šířku má pouhých 49 centimetrů a je tedy užší než motorka. Ideální řešení pro dopravní zácpy!
Autor: TikTok / tutti_pazzi_per_marazzi
Alfa záření. Alfa Romeo si připomněla své 115. výročí speciální událostí, která se konala 22. června v Historickém muzeu Alfa Romeo v Arese. Tato velkolepá oslava přilákala fanoušky z celého světa, kteří vytvořili slavnostní průvod a také jméno Alfa z červených aut. Jak jinak!
Autor: Alfa Romeo
1 500 lidí vytvořilo stovku. Americká značka Chrysler oslavila 6. června 2025 své 100. výročí. Při této příležitosti se více než 1 500 zaměstnanců shromáždilo v jejím Technologickém centru v Auburn Hills v Michiganu, aby si pořídili společnou fotografii.
Autor: Chrysler
Kupte si mrakodrap! Zrovna v době, kdy Chrysler slavil 100 let existence, se objevila informace, že Chrysler Building, kdysi nejvyšší budova světa, je na prodej. Prázdný objekt je ve špatném stavu, mrakodrap z roku 1930 je ale stále nejvyšší cihlovou budovou s ocelovou konstrukcí na světě .
Autor: Getty Images
Chrysler Building z roku 1930 je nejvyšší cihlovou budovou na světě s ocelovou konstrukcí. Zakladatel značky Walter P. Chrysler ji nechal postavit jako investici pro svou rodinu. Ta mrakodrap prodala v roce 1947 a Chrysler Corporation se jako nájemník z budovy vystěhoval o tři roky později. Budova potom ještě několikrát změnila majitele.
Autor: Getty Images
Texaský mediální masakr autonomní teslou. Jen několik dní po spuštění omezené služby robotických taxi v texaském Austinu Tesla předvedla kousek, který měl předvést pokrok svého softwaru pro autonomní vozidla. Nechala totiž plně autonomně doručit Model Y novému zákazníkovi z tamní Gigafactory do 24 km vzdálenému bytovému komplexu. Autonomní technologie ale lze, jak se ukázalo v Kalifornii, i snadno zneužít.
Autor: Tesla
Pojízdné barikády v Los Angeles. Zákroky policie a národní gardy v Los Angeles proti nelegálním migrantům vyprovokovaly radikální demonstranty, kteří ničili a zapalovali auta…
Autor: Profimedia.cz
… a dokonce si pomocí aplikace přivolali samořídící taxíky, které poté zapálili a vytvořili z nich jakési barikády. Za oběť prý padlo přinejmenším šest elektrických jaguarů.
Autor: Reuters
Auta ale v červnu hořela i na moři. 183 metrů dlouhá loď Morning Midas šla v Tichém oceánu po požáru ke dnu, a společně s ní 3 048 čínských aut, z nichž bylo 800 elektrických a 681 hybridních. Ty směřovaly z čínského přístavu Jen-tchaj a do mexického Lázaro Cárdenas.
Autor: Reuters
Suzuki, to žeru! Japonská značka jakoby se inspirovala Volkswagenem a jeho currywursty v balení pro supermarkety, a v Japonsku uvedlo na trh předvařená jídla vyrobená ve spolupráci s japonskou společností Torizen, která vzdávají hold indické kuchyni s kari.
Autor: Suzuki
Chutě pokrmů prý byly před uvedením na trh testovány v tovární kantýně. Jsou navrženy tak, aby zachytily charakter aut a motocyklů. Každé jídlo ilustrují vizuální grafiky malého teréňáku Jimny…
Autor: Suzuki
… malého hatchbacku Swift, ale také terénního motocyklu Suzuki V-Strom a sportovního motocyklu Hayabusa.
Autor: Suzuki
Nový pohon, nová legenda? Už i ze čtyřidvacetihodinovky v Le Mans se začíná stávat autosalon. Kromě vozů Alpine A390, BMW M2 CS nebo Cadillac Lyriq řady V se veřejnosti představil i Peugeot E-208 GTI. a zaujal více, než výkony speciálů Peugeot 9X8 na trati. Někteří návštěvníci ale byli zklamáni, že se jedná o elektromobil.
Autor: Peugeot
Peugeot E-208 GTI se připojuje k rodině sportovních elektromobilů sdílejících stejný pohonný systém jako Abarth 600e, Alfa Romeo Junior Elettrica Veloce a chystaná Lancia Ypsilon HF. To znamená, že disponuje elektromotorem o výkonu 280 koní a točivým momentem 345 Nm. Pro efektivní přenos této síly na přední nápravu bude vybaveno mechanickou uzávěrkou diferenciálu, což slibuje výrazně sportovní jízdní zážitek. O napájení se postará 54kWh baterie, optimalizovaná pro dynamickou jízdu.
Autor: Peugeot
Skvělá zpráva pro fanoušky klasiky! Ram se vrací k oblíbenému motoru 5.7 V8 Hemi u pick-upů Ram 1500. Po snížení prodejů, které následovalo po rozhodnutí předchozího šéfa koncernu Stellantis Carlose Tavarese nahradit V8 novým třílitrovým šestiválcovým motorem Hurricane, americký výrobce reaguje na poptávku zákazníků návratem „vé-osmičky“ do nabídky.
Autor: RAM
Motor Hemi V8 pod kapotou Ramu 1500 disponuje výkonem 395 koní a točivým momentem 556 Nm. Je vybaven mild-hybridním systémem eTorque, zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 7,8 sekundy. Modely s tímto motorem ponesou nový speciální znak – hlavu berana vytesanou do bloku motoru, nazvanou „Symbol protestu“.
Autor: RAM
Xiaomiring? Prototyp elektrického čínského modelu Xiaomi SU7 Ultra zajel nově na Nürburgringu třetí nejrychlejší čas v historii Nordschleife, pouhých 6:22,091 minuty. Rychlejší byly jen čistokrevné závodní speciály Porsche 919 Hybrid Evo a VW ID.R. Xiaomi si již zajistilo práva na pojmenování zatáčky č. 12 na Nürburgringu. Tak snad z něj nakonec nebude Xiaomiring.
Autor: Xiaomi
Z 0 na 289 000 za 1 hodinu. Další rekord Xiaomi vytvořilo doma. Pouhou hodinu po zahájení prodeje svého modelu YU7 dosáhl počet objednávek neuvěřitelných 289 000, čímž zásadně předčil očekávání a naznačuje, že Xiaomi se stává vážným konkurentem zavedených hráčů, včetně americké Tesly. Vypadá jako Ferrari Purosangue, a stojí zlomek jeho ceny.
Autor: Xiaomi
Pozaduuuuuu! Mercedes překonal neobvyklý světový rekord v couvání s tahačem a návěsem. S elektrickým modelem eActros 600 ujel řidič za 6 hodin a 22 minut 124,7 kilometru, pozpátku 89 kilometrů.
Autor: Mercedes-Benz
Jízda trvala téměř šest a půl hodiny. Marco Hellgrewe projel s vozem E-Actros 600 na závodní dráze v německém Oscherslebenu 476 zatáček.
Autor: Mercedes-Benz
Marco Hellgrewe se svým výkonem opět zapsal se do Guinnessovy knihy rekordů. Překonal tak svůj vlastní rekord v couvání z roku 2008, kdy s dieselovým náklaďákem ujel 64 kilometrů.
Autor: Mercedes-Benz
Lovec taycanů? Mercedes-AMG brzy představí svůj vlastní elektrický model, který má konkurovat Porsche Taycanu. Jak bude vypadat naznačuje koncept AMG GT XX. Do sériové výroby by se měl dostat v roce 2026.
Autor: Mercedes-AMG
Koncept AMG GT XX má hned tři axiální elektromotory. Jsou menší, kompaktnější a výkonnější než současné elektromotory. Jsou také podstatně lehčí. Tyto tři motory (jeden vpředu, dva vzadu) dohromady produkují systémový výkon 1 360 koní!
Autor: Mercedes-AMG
Vysoký výkon dává konceptu AMG GT XX maximální rychlost více než 360 km/h. To je na elektromobil mimořádně vysoká hodnota. Baterie má nespecifikovanou kapacitu a měla by být schopna se velmi rychle dobít. Přesněji řečeno, s výkonem 850 kW. Podle Němců to znamená, že za přibližně 5 minut získá dostatek „šťávy“ na dalších nejméně 400 kilometrů jízdy.
Autor: Mercedes-AMG
(Ne)muzeum Renaultu. Největší francouzská značka místo tradičního muzea, které by pasivně vystavovalo historické vozy, automobilka plánuje otevřít poblíž Paříže unikátní centrum, kde se historie značky propojí s uměním, interaktivitou a moderními technologiemi.
Autor: Renault
Návštěvníci se mohou těšit na pět pater plných historických vozů, včetně těch vítězných z Le Mans, formule 1 či rallye, a také na umělecké interpretace modelů.
Autor: Renault
Nové centrum, umístěné v bývalé továrně ve Flinsu, která je kolébkou ikonických modelů jako Renault 5, nabídne unikátní sbírku vozidel, uměleckých děl, hraček a reklamních předmětů. Budova, navržená Jacobem Celnikierem, bude mít moderní a světlý design
Autor: Renault
Britská společnost Hedley Studios představila „Ferrari Testa Rossa J Sculpture“, úchvatnou reinterpretaci legendárního závodního vozu z Maranella, která se stala designovým objektem.
Autor: Hedley Studios
Tato automobilová socha není jen obyčejný model. Jedná se o věrnou reprodukci karoserie ikonického závodního vozu Ferrari 250 Testa Rossa z 50. let, zmenšenou na 75 % původní velikosti.
Autor: Hedley Studios
Socha je omezena na pouhých 19 exemplářů, což je pocta původnímu počtu vozů Testa Rossa s karoserií od Sergia Scagliettiho. Cena začíná na přibližně 2 milionech korun.
Autor: Hedley Studios
Monopol na nevkus. Společnost Mansory, známá svými luxusními a často kontroverzními úpravami vozidel, představila nový projekt založený na Mercedesu-Benz G63 AMG. Ve spolupráci s pop-artovým umělcem Alecem Monopoly vytvořila deset unikátních kusů kabrioletu, které jsou inspirovány deskovou hrou Monopoly. Tato radikální přestavba proměnila robustní off-road v extravagantní „autíčko pro Barbiny“, což vyvolalo smíšené reakce.
Autor: Mansory
Design je mimořádně odvážný a odlišný od čehokoli běžného. Karoserie je vyrobena z karbonu a zdobena charakteristickými motivy ze hry Monopoly, včetně bankéřů s cylindry a hracích kostek. Interiér je stejně extravagantní. Dominuje mu světle modrá kůže v kombinaci s bílými detaily, barevnými bezpečnostními pásy, malovanými výdechy klimatizace a karbonovými doplňky.
Autor: Mansory
Pod kapotou se skrývá upravený čtyřlitrový osmiválcový motor s dvěma turbodmychadly, jehož výkon byl zvýšen na 820 koní a točivý moment 1 150 Nm. To umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 3,9 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Autor: Mansory
Italský brouk. Součástí stálé expozice v Stellantis Heritage Hub v Turíně je nově i toto „Prototipo 100“, jediným dochovaný exemplář z celkem pěti prototypů vyrobených v letech 1952 až 1954 jako součást tzv. Projektu 100, který vedl ke zrodu slavného Fiatu 600.
Autor: Stellantis
Kuřácká legenda se vrátí, určitě zcela udržitelně. Jste fascinováni extrémními terénními dobrodružstvími a legendární Camel Trophy? Nejste sami! Land Rover oznámil, že navazuje na tuto bohatou historii a chystá pro rok 2026 zbrusu novou Defender Trophy.
Autor: Land Rover
Současně s oznámením návratu terénní soutěže představil Land Rover i speciální edici modelu Defender 110 Trophy. Tento model, inspirovaný klasickými barvami z 80. let, je vybaven řadovým šestiválcem o objemu 3,0 litru s výkonem 395 koní a disponuje také řadou terénních úprav, jako je výsuvný střešní žebřík, boční nosič vybavení či zvýšené sání.
Autor: Land Rover
Kosmická lodička. Honda úspěšně vypustila opakovaně použitelnou raketu s využitím automobilové technologie. Po automobilech, motocyklech, letectví a robotice se tak japonská společnost pouští do dobývání vesmíru. První start se uskutečnil na výzkumné základně společnosti Honda na ostrově Hokkaidó. Kosmická loď o výšce 6,4 metru a hmotnosti 1 270 kilogramů dosáhla výšky 271 metrů, zůstala ve vzduchu téměř minutu, než se opět vrátila na místa startu. V současné době tuto technologii zvládá pouze společnost SpaceX Elona Muska. Nebýt roku 1989 ale mohlo určitě být premiantem JZD Slušovice...
Autor: Honda
Saunová vodíková revoluce. Toyota, známá svými inovacemi v automobilovém průmyslu, překvapila svět debutem nečekaného konceptu – vodíkové sauny. Ve spolupráci s finským výrobcem saun Harvia představila na Světovém saunovém fóru jednotku, která využívá speciální spalovací ohřívač generující pouze teplý vzduch a čistou páru. Zatím ale není jasné, zda se tento unikátní projekt dočká sériové výroby.
Autor: Toyota
Americké perpetuum mobile? Nový patent udělený v USA společnosti Stellantis popisuje unikátní systém určený k výrobě elektřiny z proudění vzduchu, které přirozeně vzniká při jízdě auta po silnici. Systém funguje na principu několika zakřivených kanálů, zabudovaných do přední masky vozidla. Každý z nich má ve spodní části několik malých otvorů. Jak se auto pohybuje, vzduch skrz ně proudí k mini větrným turbínám, které se otáčejí a vytvářejí elektřinu. Tuto elektřinu pak lze ukládat nebo používat k napájení systémů auta.
Autor: USPTO
Azimut crossover. Pohon všech kol nečekejte, zato za příplatek má mí ruská novinka vyhřívaná skla v předních dveřích. Na veletrhu SPIEF-2025 v Petrohradu se v rámci tamního Mezinárodního ekonomického fóra představil funkční prototyp crossoveru Lada Azimut. Crossover formátu se má objevit na trhu v příštím roce roku, ale zda to Rusové dodrží, je ve hvězdách. Postavit auto je jedna věc, ale vyrábět druhá.
Autor: AvtoVaz
Novinka je postavena na upravené verzi platformy Lady Vesta, která je na trhu od roku 2015 a prošla faceliftem v roce 2022. Světlá výška 208 mm je na poměry tohoto typu aut docela štědrá. Název prý byl vybrán v interní soutěži, které se zúčastnilo téměř 50 tisíc zaměstnanců AvtoVAZu.
Autor: AvtoVaz