Ženevský autosalon je mnohem menší než v minulosti, značky, které dorazily, ovšem pojaly svou prezentaci v tradičním velkém stylu. Připraveno je patnáct premiér nových aut. Nechybí krásné hostesky, automobilové veterány, studie nebo sporťáky. Namísto dvou dnů má ovšem všechno návštěvník prostudované dopodrobna za slabou hodinu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Letošní ženevský autosalon je jen stínem předchozích ročníků. Výstava je výrazně menší, zřetelná je také menší účast návštěvníků z řad novinářů a odborné veřejnosti.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Těch několik málo firem, které na výstaviště Palexpo dorazily, ovšem pojalo svou prezentaci ve formátu obvyklém pro Ženevu. Velikost expozic se nezmenšila, ovšem rozsah autosalonu je odhadem pětinový.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Jako ilustrace postačí srovnání: letos se v Ženevě prezentuje pouhých 15 světových a evropských premiér, což výrazně kontrastuje se 151 v dosud posledním ročníku 2019, po kterém následovala pauza vynucená covidovou pandemií.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Největší expozici má na výstavišti Palexpo Renault, jediný zástupce velkých tradičních evropských automobilek na autosalonu. Jako by tušil, že si jeho nový model Scénic z Ženevy odveze prestižní ocenění Auto roku 2024. Kromě Scénicu je ovšem hlavní hvězdou značky pro Ženevu další elektrický model, nový Renault 5.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Renault představuje i jiné dopravní prostředky než auta, třeba elektrický snowbike.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Názvem i tvary nová elektrická R5 odkazuje na slavný Renault 5 ze sedmdesátých let.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Bláznivá přibližovadla v expozici firmy Lazareth
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Bláznivá přibližovadla v expozici firmy Lazareth
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Šéf Renaultu Luca de Meo na autosalonu v Ženevě
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Lamborghini Countach
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Citroën SM s motorem Maserati.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Bláznivá přibližovadla v expozici firmy Lazareth
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Na autosalonu nesmí chybět krásné hostesky.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Na autosalonu nesmí chybět krásné hostesky.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Studie Lamborghini pro hru Gran Turismo v životní velikosti.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Velkou expozici má v Ženevě společnost Kimera, která chce odkazovat na slavnou rallyovou minulost Lancie.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
V únoru 2020 se tchajwanský gigant pro elektronické součástky Foxconn a místní výrobce automobilů Yulon dohodli na založení společného podniku. Design pro jejich elektromobil obstaralo slavné designstudio Pininfarina.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Kreace Kimery odkazují na slavné rallyové speciály Lancie.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Ženeva 2024
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Krásky autosalonu Ženeva 2024
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Čínská automobilka BYD se chlubí vlastní platformou pro elektromobily.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
BYD ovšem vyrábí též spalovací motory, které montuje do svých hybridních modelů.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Luxusní MPV značky Denza z produkce BYD
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
BYD je největší výrobce elektrifikovaných vozidel na světě.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Ženeva 2024
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Ženeva 2024
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Do Ženevy dorazil také americký Lucid, který chce konkurovat Tesle.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Renault Scénic byl v Ženevě vyhlášen evropským Autem roku 2024.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Ženeva 2024
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Letos slaví v Ženevě sto let od prvního ročníku automobilové výstavy.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Obří plochu veletrhu zabírá expozice veteránů.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
V sedmdesátých letech slavila v Ženevě premiéru ikonická Alfa Romeo Montreal.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Expozice veteránů na autosalonu v Ženevě.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
V Ženevě se představilo i Lamborghini Miura, možná první supersport vůbec.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Mercedes 300 SL Gullwing (W 198) patří k nejslavnějším autům historie.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Ferrari Dino pojmenované na památku zesnulého syna Enza Ferrariho.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Porsche 356
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Expozice veteránů je rozdělena do celků po dekádách, mezi ty nejstarší patří i Bugatti 51C.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Nová Dacia Duster se představila už loni, do prodeje teprve vyráží.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Microlino svými bublinovitými tvary a koncepcí jasně odkazuje na slavnou Isettu, italský vynález, který ovšem zpropagovalo BMW.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Historie a moderna: původní bicykl poháněný spalovacím motorem a jeho dnešní bateriová interpretace.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Alfa Romeo Giulia ErreErre Fuoriserie
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Na evropské trhy chystá značka MG vlastněná čínským koncernem BAIC velký sedan MG7.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Asi největší bizarnost na výstavišti odhalíte na stánku nové značky IM, která patří do čínského koncernu BAIC. Uříznutý zahranacený volant nevypadá zrovna přívětivě.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Vozy značky IM vozí v boulích na střeše výbavu pro prvky autonomního řízení.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Elektrický sedan nové čínské značky IM patřící do koncernu SAIC
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Ženeva 2024
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Elektrický sedan americké automobilky Lucid
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Ženeva 2024
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Ženeva 2024
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Ženeva 2024
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Ženeva 2024
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Šéfdesignér koncernu BYD Wolfgang Egger představuje gigantické elektrické SUV nové prémiové značky Yangwang.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Ženeva 2024
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Ženeva 2024
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Ženeva 2024
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Bugatti Veyron je dnes už vlastně youngtimer, představilo se před dvaceti lety. První koncept se představil v Ženevě v roce 2000.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Prototyp Dacie pro dakarskou rally
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Ženeva 2024
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Ženeva 2024
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Ženeva 2024
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Ženeva 2024
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Ženeva 2024
Autor: František Dvořák, iDNES.cz