náhledy
Čínské chutě jsou úplně jiné než ty naše, i co se aut týče. Většina konceptů, které se před nedávnem představily na autosalonu v Šanghaji, sice přímo v té podobě do Evropy nedorazí, ale naznačují trend, s kterým se u evropských modelů budeme setkávat i u nás.
Autor: Archiv značek
Viwa je prototyp elektromobilu čínské odnože koncernu Nissan. Automobilka zde spolupracuje s automobilkou Dongfeng, takže celé jméno je Dongfeng Nissan Viwa. Koncept má ostře střižené rysy a mohl by být předobrazem další generace Nissanu Leaf, tedy masového elektromobilu. Design je zajímavý a jistě by se snesl třeba i u další generace malé Micry.
Autor: Archiv značek
Hyundai Mistra je čínskou specialitou a zatím jen konceptem. Ale do výroby tento model nižší střední třídy přijde již letos.
Autor: Archiv značek
Mistru můžeme považovat za čínskou variantu evropského modelu i40. Karoserie je zakulacenější a nese víc chromovaných prvků. V nabídce značky na čínském trhu se zařadí mezi větší Sonatu a menší Elantru.
Autor: Archiv značek
Icona Vulcano je zajímavý prototyp z šanghajského autosalonu. Je to vlastně domácí účastník, protože tato italsko-francouzská značka sídlí právě v čínské Šanghaji. Stojí za ní motorář Claudio Lombardi, který má zkušenosti i s motory Ferrari pro Formuli 1 a designér Samuel Chuffart, který pracoval pro Bertoneho.
Autor: Archiv značek
Globální sporťák Volcano by měl existovat ve dvou verzích: s atmosférickým osmiválcem a přeplňovaným šestiválcem. V obou případech bude spalovacímu motoru sekundovat elektromotor. Cestovní verze bude mít výkon 950 koní, lehčí okruhová verze si vystačí s kombinovaným výkonem 870 koní.
Autor: Archiv značek
Výkonnější ale pomalejší cestovní varianta s pohonem zadních kol zasprintuje na stovku za 3 sekundy, okruhová varianta je o desetinku rychlejší. Navíc u ní elektromotory pohánějí přední kola, takže je to taková hybridní čtyřkolka. Brzdy jsou u obou verzí karbonkeramické, kola pak obří 21palcová.
Autor: Archiv značek
Kokpit Vulcana je o poznání víc futuristický než karoserie. Je otázkou, jestli se stejný objeví i v sériových vozech. Navíc firmu primárně živí práce pro automobilky, Volcano je jen doplňková aktivita.
Autor: Archiv značek
Nissan Friend Me je dílem čínského a globálního designového studia značky. Premiéra v Šanghaji není náhodná, auto by se mělo líbit především místní mladší klientele.
Autor: Archiv značek
Jenže svalnaté tvary jakéhosi prodlouženého hatchbacku, který je vlastně sedanem, Friend Me by se jistě líbily i v Evropě. Ale je to zatím pouze koncept a Nissan neuvedl, jestli má auto šanci na sériovou výrobu, nebo zůstane jen výstavním kouskem.
Autor: Archiv značek
V každém případě by se některé prvky konceptu mohly objevit na příštích sériových modelech značky. Spolu s konceptem Viwa ukazuje Friend Me, že se Nissan postupně odklání od velmi zaoblených tvarů karoserie a začíná vsázet na výrazně ostřejší linie.
Autor: Archiv značek
Hybridní pohon konceptu Friend Me není podstatný, ačkoliv u Nissanu dává logiku. Značka je propagátorem elektromobilů. Důležitý je podle značky interiér novinky, který reflektuje současnou multimediální techniku. Té je interiér přizpůsobený na maximum.
Autor: Archiv značek
Interiér Nissanu spolupracuje s mobily a tablety, každý pasažér má vlastní multimediální zařízení, které může individuálně ovládat. Propojení s elektronikou je zde dovedeno do extrému.
Autor: Archiv značek
Buick do Šanghaje přivezl koncept Riviera, který má k produkčnímu auto hodně daleko. Nezvyklé vyklápěcí dveře odkrývají obě řady sedadel, ale vyklápějí se tak vysoko, že by se z auta ve většině garáží asi ani nevylezlo.
Autor: Archiv značek
Buick je v Číně extrémně úspěšná značka koncernu General Motors. A Riviera je historicky populární model značky. Snaha o její oživení je tak zcela logická.
Autor: Archiv značek
Honda Jade se do výroby dostane ještě letos. Ale je to čistě čínský model, který bude vyrábět tamní joint venture závod Dongfeng Honda Automobile. Kombík střihnutý MPV odkazuje na podobně laděný model Stream, který se prodával i v Evropě. Ale přímo nemají oba modely nic společného. Pod kapotou budou atmosférické čtyřválce, výbava zatím známá není.
Autor: Archiv značek
I Honda M je čistě asijská záležitost. Podobné velké MPV jsou v Asii docela populární, soupeří s luxusními sedany. Nad nimi vítězí variabilitou interiéru, a tak se i koncept M může z šestimístného auta proměnit na čtydvéřový luxusní model. O výrobě ale zatím nepadlo ani slovo.
Autor: Archiv značek
Suzuki se v Šanghaji prezentovalo sedanem (jak také v Asii jinak) nižší střední třídy se jménem Authentics. Auto spadá velikostně pod sedan Kizashi, se kterým se Suzuki pustilo překvapivě i do Evropy.
Autor: Archiv značek
Authentics nevypadá rozhodně špatně, má nízkou sportovně střiženou karoserii. Přední část připomíná novou generaci SX4, zadek je pak velmi dynamicky řešený.
Autor: Archiv značek
O výrobě novinky se zatím výrobce nezmiňuje. Pokud k ní dojde, tak rozhodně nejprve zamíří Authentics na asijské trhy. Americký trh suzuki vzdalo a v Evropě se zatím většímu sedanu Kizashi s jediným motorem příliš nedaří.
Autor: Archiv značek
Znáte značku Horki? Asi nikoliv. Je to totiž nová značka automobilky Kia a jejího čínského partnera automobilky Dongfeng.
Autor: Archiv značek
Zveřejněný koncept by se měl do výroby dostat běhen dvou let. Úplná novinka to ale není, jedná se o upravený sedan Cerato (Forte), což je vzdálený příbuzný Ceedu, ale v Evropě se vůbec neprodává.
Autor: Archiv značek
Horki je zvláštní jméno a znamená Hor (Čína) a ki (řízení).
Autor: Archiv značek
Představu Toyoty o autě pro mladé ukazuje koncept FT-HT. Auto je šestimístné s královským rozvorem 2,9 metru. O pohon se postará kombinace zážehového motoru 1,8 litru a elektromotoru. O výrobě zatím není nic známo.
Autor: Archiv značek