Autosvět musí zbystřit. Země, kde se za loňský rok prodalo 20 milionů aut už nevyrábí jen obskurnosti okopírované podle fotek. Čínské značky se vzmáhají. A jejich auta vypadají k světu. Ta obrovitá věc na fotce je koncept značky BAIC, vypadá legračně; jako přerostlá hračka.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Škoda představuje v Pekingu v čínské premiéře třetí generaci octavie. Čína je pro českou značku největším trhem.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Pekingský autosalon probíhá od 21. do 29. dubna.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Prezentují se na něm světové automobilky. Bugatti představuje novou limitovanou emisi tří kusů exkluzivního veyronu. Dva už jsou prý prodané.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Volkswagen je na čínském trhu jedničkou mezi zahraničními značkami. Loni tu německý koncern, do kterého patří i Škoda, prodal 3,3 milionu aut.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Na výstavišti je dost konceptů aut, která vypadají jako zvětšené hračky: Výrazné detaily, jednoduchý, hranatý design a veselé barvy.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
V Číně frčí optický tuning. Křídla, spojlery, barevná kola, výrazné barvy ale moc neladí s řidičskou náturou Číňanů. Vyžadují hlavně pohodlí a rychlá jízda je jim cizí.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Kopie kolínských trojčat je k vidění na stánku značky BYD.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Pekingský autosalon je obrovský, na úplně novém výstavišti je sedm zcela zaplněných hal. Další expozice jsou na venkovních plochách. Jako všude jinde se první den odhalují nové modely, manažeři mluví o svých plánech a výstaviště je plné novinářů, fotografů a televizních štábů.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
I tady je možné nahlédnout do útrob aut. Také Číňané začínají myslet na bezpečnost.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
K vidění je i vcelku obyčejné auto - žádný supersport - s karbonovou karoserií.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Znalci odhalí v buicku pro Čínu Opel Insignia. Může dostat i tovární tuningové doplňky.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Chevrolet spoléhá na hravost a zálibu Číňanů v komixech. Jeho robo-auta potkáváte na výstavišti i naživo.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Číňani investují do vývoje a designu. Časy bezhlavého, očividného kopírování jsou zdá se na ústupu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Auta výrazně inspirovaná známými modely se v Pekingu ale najdou. Znalec odhalí u značky Hawtai model, jehož tvary vycházejí z první generace Porsche Cayenne.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Slavná značka Morris Garages je dnes v rukou Číňanů. Už několik let slibuje návrat do Evropy. Zatím to zkouší přes Británii, kde má i vývojovou kancelář a časem chce za La Manchem auta i vyrábět.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Peking 2014
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Značka BAIC je čínským partnerem Mercedesu. Neodolala ale pokušení interpretovat design jeho modelů po svém.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Přivezla ale také majestátní koncept.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Další koncept z kuchyně BAIC je tak velký, že pod ním podlezete.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
GAC Trumpchi dovezla do Pekingu nejošklivější koncept. Při sektání tváří v tvář se ho trochu bojíte, Jako by přijel z filmu o Vetřelci.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Interiéry vypadají také k světu, a už ani nesmrdí po lepidle, plastech a gumě.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Číňané dohánějí zbytek světa mílovými kroky. Pro některé zavedené evropské značky je zdá se velké štěstí, že se čínské automobilky na starý kontinent neženou.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Někteří výrobci vyvíjejí vlastní techniku, jiní vycházejí z technologií japonských a korejských značek.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Vlajková loď čínských papalášů. Naživo působí auto značky Rudá vlajka míň směšně než na fotkách. Majestát mu nemůžete upřít.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Nechybí krásné modelky.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Klasický Hummer už nekoupíte, značka skončila. Tak si ho Číňané vyrábějí sami.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Čínský trh se přetahuje s USA o pozici nejdůležitějšího automobilového trhu světa. Značky, které vstoupily do Číny s předstihem, mají velkou výhodu. Citroën se nyní soustředí především na růst v Číně.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Peugeot v Pekingu představuje ve světové premiéře svůj speciál pro Rally Dakar.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Nechybí elektromobily
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Čínská značka Geely dnes vyrábí klasické londýnské taxíky.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Nápady čínských designérů se dnes neliší od ostatních asijských výrobců. Trochu jiné je jen měřítko, Tento koncept značky JAC je obrovský.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Peking 2014
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Lincoln se chlubi parádním obrovitým veteránem, modelem Continental. Číňané hodně slyší na dlouhou historii a tradici značek.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Výstaviště je plné policistů a černých šerifů, kolegovi už stejně kapsáři stihli ukrást objektiv od fotoaparátu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Značka Haval se účastní se svými speciály vycházejícími z nabídky terénních vozů dakarské rally.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Škoda Yeti City má kromě dobrodružnějšího vzhledu, který obstarává na zádi umístěná rezerva, také o dvanáct centimetrů prodloužený rozvor. Díky tomu je na zadních sedadlech více místa pro nohy. V Číně vyráběný yeti má měkčí sedadla a podvozek. Pod kapotu je na výběr z benziňáků 1,4 TSI a 1,6.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Škoda představila kromě liftbackové verze octavie také kombiprovedení. To se v Číně zatím prodávat nebude, Značka chce otestovat reakce publika na další karosářskou verzi, která není v na čínském trhu příliš rozšířená.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Jeden z nejnavštěvovanějších stánků: vyzývavé modelky a drsně vypadající teréňáky s výrazným designem značky G. Patton.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Korejský ssangyong přivezl pohledný koncept.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Peking 2014
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Státem vlastněná značka Changan má jeden z největších stánků na nově vybudouvaném pekingském výstavišti.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Malé SUV Chery Tiggo vypadá vcelku střízlivě a docela evropsky.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Na stáncích čínských výrobců pózují i evropské modelky.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Francouzský nezávislý designér, který pracuje především pro BMW, skicuje na stánku automobilky Hawtai. Má to prý jako brigádu. Pro čínskou značku jinak nepracuje.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Jména některých značek bez znalosti čínštiny nerozluštíte. Anglicky psaných materiálů je k dispozici pomálu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz