Autosalon v Paříži bude chudší. K návštěvě lákalo defilé veteránů

  15:47aktualizováno  15:47
Paříž (od zpravodajů iDNES.cz) - Zhruba pět desítek světových nebo evropských premiér slibuje nadcházející pařížský autosalon. Je jich výrazně méně než v předchozích letech, protože účast odřekla celá řada velkých značek. Pařížská autoshow je nejstarší autopřehlídkou světa, letos je to 120 let od prvního ročníku. Možná je to poslední autosalon ve městě nad Seinou.

Organizátoři autosalonu uspořádali ještě před otevřením přehlídku veteránů v ulicích Paříže. Renault 12 je jedno ze slavných francouzských aut, na akci tedy nemohlo chybět. | foto: Reuters

Taky už to není autosalon, sami organizátoři ho prezentují jako „salon mobility“. Kromě aut budou na výstavišti u Porte de Versailles k vidění motorky, prezentace sdílení aut a dalších služeb, které se lidské mobility týkají. 

První fotografie přímo z pařížského výstaviště den před otevřením:

Den před zahájením Autosalonu Paříž 2018 je ve znamení příprav.
Den před zahájením Autosalonu Paříž 2018 je ve znamení příprav.
Den před zahájením Autosalonu Paříž 2018 je ve znamení příprav.
Den před zahájením Autosalonu Paříž 2018 je ve znamení příprav.
Den před zahájením Autosalonu Paříž 2018 je ve znamení příprav.
Den před zahájením Autosalonu Paříž 2018 je ve znamení příprav.

O víkendu před autosalonem lákali organizátoři k jeho návštěvě přehlídkou veteránů v centru Paříže.

Fotogalerie

Na letošním ročníku bude chybět německý Volkswagen, nedorazí ani značky koncernu FCA v čele s Fiatem, Jeepem a Alfou Romeo. Návštěvníci neuvidí ani expozice Fordu, Nissanu, Subaru, Hondy nebo Mazdy. Z japonských automobilek se v Paříži bude prezentovat jen Toyota. Už tradičně vynechává autosalony Volvo.

Největší světová automobilová přehlídka, která se ob rok střídá s autosalonem ve Frankfurtu nad Mohanem, před dvěma lety přilákala přes jeden milion návštěvníků a podobný počet organizátoři čekají i letos.

V Paříži se tradičně chtějí předvést hlavně domácí značky, tedy Peugeot, Renault a Citroën. Peugeot vedle modelu 508 SW veřejnost poprvé seznámí se stoprocentním elektrickým a autonomním koncepčním vozem Peugeot e-Legend (prohlédněte si ho zde) a představí rovněž nové benzinové motorizace Plug-in Hybrid. Renault přichystal zejména inovovaný Kadjar a Citroën poprvé ukáže evropskou verzi sportovně-užitkového vozu (SUV) C5 Aircross, který se už prodává v Číně.

Škoda Vision RS
Škoda Vision RS

Škoda Auto na autosalonu představí studii Vision RS, která napoví, jak bude vypadat nástupce modelu Rapid. Sportovně situovaný hatchback je vybavený plug-in hybridním pohonem a využívá ekologicky vyrobené a veganské materiály. Vedle toho bude na stánku Škody k vidění také SUV Kodiaq ve sportovní úpravě RS, který jako první vůz Škoda využívá motor TDI se dvěma turby.

Kia, která vyrábí na Slovensku, přiveze modernizovanou Sportage a další karosářskou verzi nového Ceedu, sportovně laděný kombík Shooting Brake. Hyundai zase láká na sportovně laděný pětidveřový model i30 Fastback N z Nošovic.

Autosalon Paříž 2018

Toyota přiveze do Paříže novou Corollu Touring Sports, kterou uvede po boku kratšího hatchbacku, v obou případech s hybridním pohonem. Mezi nejočekávanější premiéry patří uvedení nové generace řady 3 od BMW, nad představením v Paříži ovšem dosud stále visí otazník, možná si automobilka schová premiéru až na některý z podzimních amerických autosalonů. Mnichovská značka dále ukáže nové kupé řady 8 nebo novou X5. Audi slibuje modernizované TT, novou generaci A1 nebo facelift A4. 

Mercedes se bude prezentovat hlavně svým prvním sériově vyráběným elektromobilem.

Mercedes na autosalonu v Paříži představí elektromobil EQC. První sériově...

Mercedes na autosalonu v Paříži představí elektromobil EQC. První sériově vyráběné auto značky se začne prodávat v červnu příštího roku.

Své první modely by měla ukázat nová vietnamská značka VinFast (detaily čtěte zde). Pod Eiffelovku se také přijede ukázat čínská značka GAC.

První dva dny (úterý 2. a středa 3. října) na pařížském autosalonu jsou tradičně vyhrazeny pro novináře a odborníky. Pro veřejnost se akce otevře ve čtvrtek. Vstupenka z předprodeje na předem vybraný den vyjde na devět eur (230 Kč). Pokud se do Paříže nechystáte, sledujte zpravodajství přímo z místa na iDNES.cz.

Autoři: ,

Nejčtenější

Zpovykaná Evropa přestává automobilky bavit. Brexit je poslední kapka

Ilustrační snímek

Honda během jednoho dne dost jasně ukázala Evropě, jak dnes vidí svět kolébku automobilismu. Kontinent, kde motorismus...

Kráska za volantem fekálního vozu: Práci mužům neberu. Nechtějí ji dělat

Ženy za volantem: Veronika Viktorinová jezdí s fekálním vozem

Tlačí se do profese, která odjakživa patřila mužům. Však si od nich na cestách také občas vyslechnou něco peprného....

Nové kouzlo malého kombíku. Fabia je normální auto české rodiny

Škoda Fabia

Škoda Fabia letos oslaví dvacáté narozeniny a je stálicí v nabídce mladoboleslavské automobilky. Spolu s Renaultem Clio...

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

Pražský magistrát loví v provozu auta s vykuchanými filtry pevných částic

Test filtrů pevných částic

„Dnes jsme ve spolupráci Magistrátu a Policie ČR poprvé v historii zahájili kontroly aut s vymontovanými filtry pevných...

Další z rubriky

Umělec u soudu žádá Škodu o stažení SUV a nově i ráfků pro Scalu

Návrhy designu SUV značky Škoda od malíře a designéra Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič požaduje, aby společnost Škoda Auto stáhla z trhu vozy Kodiaq a Karoq i modely kol Vega...

Daimler a BMW ohlásily spolupráci na mobilitě budoucnosti

BMW Concept X7 iPerformance

Německé automobilky Daimler a BMW prohloubí spolupráci ve službách v oblasti mobility. Do sdílených služeb, parkování,...

Design aut odráží náladu ve společnosti. Jsou agresivnější a mohutnější

BMW X7

Designér Paolo Tumminelli tvrdí, že design dnešních automobilů je příliš emocionální a agresivní, A vysvětluje, proč...

Najdete na iDNES.cz