Pondělí 2. října 2023, svátek má Olívie, Oliver
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 2. října 2023 Olívie, Oliver

Soumrak autosalonů pokračuje. Z pařížské přehlídky se odhlásil i Volkswagen

Značka Volkswagen ze stejnojmenné automobilové skupiny, do které patří mimo jiné i Škoda, oficiálně oznámila, že se nezúčastní letošního autosalonu v Paříži. Přidala se k Opelu, Fordu, Volvu, Nissanu, Mazdě, Infiniti, Mitsubishi a Subaru, které svou neúčast na podzimním autosalonu oznámily už dříve.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: AP

Letošní pařížský autosalon se bude konat od 2. do 14. října. Neúčast ohlásila jen značka Volkswagen, další automobilky koncernu VW se do Paříže chystají. Škoda oficiální vyjádření nevydala, podle informací iDNES.cz se však česká značka na podzimní autosalon chystá. Zprávy ze zákulisí naznačují, že jednou z hlavních premiér bude výrazně inovovaná Octavia G-TEC (čtěte podrobnosti zde). 

Z dalších značek skupiny Volkswagen by na autosalonu měly vystavovat Audi, Porsche a Seat. Důvod neúčasti Volkswagenu německá automobilka neuvedla.

Od vypuknutí skandálu s měřením emisí v roce 2015 (vše o aféře dieselgate čtěte zde) největší evropská automobilová skupina omezila účast na tradičních automobilových veletrzích. „Částečně kvůli snížení nákladů, částečně to však odráží širší trend v sektoru,“ upozornila agentura Reuters.

„Značka Volkswagen neustále vyhodnocuje svou účast na mezinárodních autosalonech,“ uvedla automobilka. Místo účasti prostřednictvím vlastního stánku na pařížském autosalonu by Volkswagen mohl v hlavním městě Francie 2. a 3. října, tedy v době konání autosalonu, uspořádat „různé komunikační aktivity“, včetně testovacích jízd.

Škoda Popular Sport Monte Carlo si letos v Paříži připomíná 80. výročí od své...

Prezentace Škody na autosalonu v Paříži před osmdesáti lety.

Volkswagen se stává další a zatím nejvýznamnější automobilkou, která vynechá tradiční automobilovou přehlídku v Paříži. Ta se koná každé dva roky a střídá se s autosalonem ve Frankfurtu.  

Mnoho tradičních autosalonů od počátku století zaznamenává pokles počtu návštěvníků. To přimělo automobilky přehodnotit svůj rozpočet na marketing.

Ředitel Centra pro automobilový výzkum při Duisburgsko-essenské univerzitě Ferdinand Dudenhöffer upozornil, že účast na autosalonu je nákladná a přináší jen velmi malé výhody v oblasti navázání kontaktů se zákazníky a budování značky. Podle jeho odhadu by skupina Volkswagen mohla za účast na pařížském autosalonu vynaložit až 50 milionů eur (1,3 miliardy Kč).

„Automobilové veletrhy jsou odsouzeny k zániku, pokud nenajdou nový přístup,“ řekl Dudenhöffer, který byl v minulosti marketingovým ředitelem Porsche.

Špioni na autosalonu v Paříži

Za jeden z důvodů poklesu zájmu je uváděno objevení nových technologií, jako jsou autonomní a propojená vozidla, které vystavovatelé předvádějí raději na jiných událostech, jako je veletrh spotřební elektroniky CES v Las Vegas či veletrh mobilních technologií v Barceloně.

Pařížský autosalon, který se koná každý sudý rok (v těch lichých se největší podzimní evropský autosalon koná ve Frankfurtu nad Mohanem), už se potýkal s výrazným úbytkem vystavovatelů při svém posledním ročníku v roce 2016, proto pro letošní rok pozměnil svůj formát. Organizátoři už ho neprezentují výhradně jako výstavu aut, ale jako „veletrh mobility“. Kromě přehlídky aut bude k vidění výstava motocyklů, dalších druhů dopravy a věcí, které se mobility týkají.

To potvrzuje, že na autosalony dnes už mezi vystavovateli takový nával jako v minulosti není, automobilky raději představují své novinky jindy. Vše už několik sezon směřuje k tomu, že Evropě zůstane jen jeden opravdu velký důležitý autosalon, ten který se každý rok v březnu koná v Ženevě.

Je to konsolidace na veletržním trhu, to samé proběhlo třeba i v případě výstav elektroniky. Regionální veletrhy jednoduše už nikoho nezajímají, obzvlášť v době internetu. Už několik let jsou autosalony přehlídkami bez překvapení. V rychlé době internetu se většina novinek představuje v předstihu. Automobilky přišly na to, že těch pět minut slávy při odhalení novinky je moc krátkých, i proto je představují v předstihu a klidně úplně mimo autovýstavy.

„Automobilkám, které tradiční autovýstavy odsouvají na vedlejší kolej, nebo rovnou úplně vypouštějí, jde jen těžko rozumět. Pro lidi mají takové akce stále přínos,“ myslí si generální ředitel Veletrhů Brno Jiří Kuliš. „Není to o penězích, ale o přístupu centrál,“ dodává, ale uznává, že účast na autosalonech stojí firmy obrovské peníze. Šéf Peugeotu Jean-Philippe Imparato loni na podzim při příležitosti konání autosalonu ve Frankfurtu uvedl, že účast na takové akci stojí automobilku mezi 3 a 20 miliony eur, což je 80 až 500 milionů korun.

Kuliš připomíná ještě nečekaného konkurenta pařížského autosalonu: malý, ale stále skvěle fungující a hojně navštěvovaný autosalon v Bruselu, konaný koncem ledna, který je důležitou automobilovou událostí pro celý Benelux. „Do Bruselu příjde možná víc lidí než na autosalon v Paříži,“ dodává.

28. září 2016

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Těchto pět věcí řidiči v Česku ignorují nebo je neumějí. Děláte je také?

Každý řidič má nějaký zlozvyk. Někdo špatně pracuje se spojkovým pedálem, jiný málo sleduje zpětná zrcátka, další se...

Jak EU obelhala Německo. Palivo pro zakázané spalováky bude jen teorií

Bylo to jedno z jarních témat evropského autoprůmyslu. Německo tedy podepsalo bianco šek o výjimce pro syntetická...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Test aut, která přibzučí do Evropy. Většinu neznáte, seznamte se

Exkluzivně Již po 45. se do hotelu Tannishus v severním cípu Jutského poloostrova na pobřeží Severního moře sjeli členové odborné...

Karbon je strašák moderních motorů. Zažene ho správná péče a palivo

Kardiovaskulární nemoci u lidí si většinou každý dokáže představit, něco podobného ale trápí i automobilové motory....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Automobilky chválí kompromisní Euro 7, ale obávají se vysokých nákladů

Nově dohodnutý kompromisní návrh emisní normy Euro 7 znamená podle tuzemských automobilek výrazné zlepšení proti...

Solární panely odcházejí překvapivě rychle a záruky nefungují, říká expert

Premium Solární boom může za pár let přinést majitelům fotovoltaických elektráren nepříjemné překvapení. Životnost solárních...

Při výchově sourozenců nejde být úplně spravedlivý, vysvětluje psycholožka

Premium Do pracovny za ní chodí rodiče, kteří tápají ve výchově ratolestí, řeší komplikované vztahy sourozenců či výchovu...

Jsme firma na zážitky. Ředitel Sparty Křivda o Priskem i novém stadionu

Premium Dodnes ho zabolí nohy, když si vzpomene, jak hrála Sparta naposledy v Edenu. V loňském derby dostala takovou...

Auta českých prezidentů. Vozily je slavné tatrovky, darovaný renault i BMW

Ve své době to byl symbol takzvaného „papalášství“, který si normální smrtelník nemohl pořídit. Více než 60 let stará...

Autogalerie týdne: Nejostřejší alpinka je v Česku, samozřejmě modrá

R v jeho jméně znamená „radikální“. Nejostřejší Alpine je v Česku. Extrémní verze, lehčí, ostřejší, inspirovaná...

Auto bez řidiče. Tatra Trucks vyvíjí vůz se systémem automatizovaného řízení

Advertorial Kopřivnická společnost Tatra Trucks se vedle vývoje a výroby standardních modelových řad nákladních vozů věnuje i...

Veteránskou rally vedla Máňa. I když ztratíte itinerář, můžete dojet třetí

Přes sto šedesát posádek se postavilo na start South Bohemia Classic, největší tuzemské setinové rally. Už čtrnáctý...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Kazma ukázal, jak snadno se dal zjistit kód vedoucí k výhře 22 milionů korun

Kazma (38) ukázal, jak relativně lehce se dal zjistit kód vedoucí k výhře jednoho milionu dolarů, v přepočtu 22 milionů...

Smartwings přestanou létat z malých letišť. Zařízly plány cestovek

Premium Posílit význam tuzemských regionálních letišť a umožnit řadě lidí cestovat na dovolenou bez cesty na pražské letiště. S...

To mi máma nikdy neřekla! Archiv StB Janu Kratochvílovou překvapil

Podraz režimu a nucená emigrace. Tak popisuje Jana Uriel Kratochvílová (70) čtyřicet let staré události, které...

Další celebrita na OnlyFans. Dělám to kvůli rodině, říká herečka

Drea de Matteová (51) je americká herečka známá například díky rolím Angie v Zoufalých manželkách, Wendy v Zákonu gangu...

Kde si i miliardář připadá chudý. Ze Saint-Tropez je oáza superluxusu

Francouzské letovisko Saint-Tropez je možná jedinou rybářskou vesnicí na světě, kde je snazší koupit si kabelku za 25...