Kdo pamatuje pařížské autosalony minulosti, je mu do pláče. Změna je jasná na první pohled. Na gigantickém výstavišti jsou auta v defenzivě. Výstava obsadila zhruba třetinu toho co před lety. Dostat se tehdy do dějiště tohoto automobilového svátku den před otevřením dalo práci. Dnes tam proklouzne snad i slon na koloběžce.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Ono taky není moc co tajit. Překvapení nečekáme, asi všechno se už ví a těch pár novinek už je ohlášených a ukázaných dopředu. První pařížský autosalon se konal před 120 lety. Je to nejstarší a nejslavnější autosalon světa. Ústup ze slávy začal v uplynulé dekádě. V Paříži se koná vždy v sudém roce, o pořádaní podzimní výstavy aut se město nad Seinou dělí s Frankfurtem.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Kdo ví, zda to letos opravdu není poslední autosalon světového formátu, který Paříž vidí. Vždyť i sami organizátoři ho prezentují spíše jako "salon mobility" a jednu halu vyhradili motorkám.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Prapor italských značek drží v Paříži jen Ferrari. To představilo několik novinek. Prim však hrají podle očekávání francouzské značky.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Nepořádek a rozestavěné stánky patří k posledním hodinám před autosalonem už tradičně. I tak je poznat, že tentokrát bude "Paříž" o dost chudší.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Pracovat se bude na výstavišti u Porte de Versailles pravděpodobně celou noc. Oficiální start je v úterý 2. října, kdy výstaviště zaplaví novináři a odborníci autoprůmyslu z celého světa. Veřejnost je zvána od čtvrtka 4. října.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
O zajímavé expozice však nouze není. Největší zájem bude určitě budit stánek vietnamské automobilky Vinfast. Která vznikla teprve loni a bude vyrábět přepracovaná BMW předchozí generace.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
GFG je značka, kterou založil jeden z nejslavnějších autodesignérů všech dob Giorgetto Giugiaro se svým synem Fabriziem. Účast v Paříži je velké překvapení.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Svou účast v Paříži postupně odřekla spousta značek, nakonec jich dorazilo jen několik. Poznáte, která skrývá své exponáty pod igelitem? Je to Dacia.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Automobilky se na autosalonech chlubí také technickými řešeními. U Jaguaru se, jak dnes móda velí, prezentují svými pokroky v elektromobilitě.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
V jedné z hlavních rolí jsou ve dnech před autosalonem oranžové kontejnery na odpad.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Audi se prezentuje elektromobilitou ve všech podobách. Jeho elektrický supersport Audi PB18 e-tron umí vystřelit na stovku pod dvě sekundy.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Do Paříže dorazila také čínská automobilka GAC. V pavilonu nóbl značek jako je Mercedes, BMW, Jaguar nebo Tesla se usadila na významném místě.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Na noc oblékají auta na výstavišti tradičně slušivá pyžama.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Toyota a Suzuki jsou jedinými reprezentanty japonské automobilové produkce. Toyota se chce blýsknout nástupcem modelu Auris, který veze evropskému publiku do této kategorie zpět legendární jméno Corolla.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Leštěnky, hadříky a autokosmetika jsou při autosalonu stále v pohotovosti.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Škoda se oproti uplynulým ročníkům se svou expozicí v pavilonu 4 přesunula. Expozice se zdá i o trochu větší.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Opravdových konceptů, kvůli kterým se na autosalony jezdí, bude podle všeho v Paříži letos jen několik.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Audi prezentuje všechny své aktuální novinky: modely A1, Q3 a hlavně elektrický e-tron.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Seat ukazuje své velké SUV Tarraco na venkovní expozici. Ta byla do posledních chvil obehnaná plotem. Možná se někomu podařilo ukrást písmena z nápisu "Created in Barcelona"... Jen na upřesněnou: Tarraco se vyrábí v Německu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Nechybí expozice dodavatelů pro autoprůmysl. Faurecia ukazuje architekturu por vodíkové vozy.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Valeo, další významný dodavatel, stále pracuje na autonomním řízení. Velké vývojové centrum má v Praze.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Alpine je úspěšný projekt Renaultu. Znovuoživená značka v Paříži nechybí.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Do Evropy se oficiální cestou začnou dostávat američtí mastodonti značky RAM patřící do koncernu FCA. Jak chtějí zapadnout do našich emisních tabulek, vědí snad jen oni...
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Značky prezentují na výstavách také své sportovní úspěchy.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Nechybí bláznivé vize. Třeba auto na sluneční pohon.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
SUV značky Vinfast má techniku předchozího BMW X5 a italský design.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
K vidění jsou také menší projekty bohatých nadšenců.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Hodně prostoru tentokrát dostaly různé osvětové expozice a veteráni.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Celé velké patro jedné z hlavních hal, je věnováno historii automobilismu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Expozice má hodně volnou koncepci, k vidění jsou však zajímavé kusy, třeba tento úplně první Renault. Francouzská značka letos slaví stejně jako autosalon 120 let.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Paříž 2018, přípravy před otevřením
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Paříž 2018, přípravy před otevřením
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Renault 4CV byl prvním západním osobním automobilem dováženým do socialistického Československa.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Paříž 2018, přípravy před otevřením
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Peugeot vyrábí mlýnky, jízdní kola, auta i skútry.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Espace - jedno ze slavných aut minulosti, které Evropě ukázalo karoserii typu MPV - vyrábí Renault proto, že ho Peugeot odmítl, když mu ho jeho vynálezce, automobilka Simca Chrysler, nabídla.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Jaguar XJ letos slaví 50. výročí.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Auta zapomenutá v koutě stodoly mají své kouzlo.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Ano, máte správné tušení: letos se pravděpodobně na pařížském autosalonu pobavíte nejvíc mezi veterány.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz