Letem světem autosalonem. Zelení aktivisté přivítali frankfurtské premiéry

  12:00aktualizováno  12:00
Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) - Prvním novinářským dnem začíná mezinárodní autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem. Podle očekávání je mnohem menší a skromnější. Nejsilněji jsou zastoupené německé automobilky. Mnoho pavilonů na obřím výstavišti v centru města je zcela zavřených. Před vchodem demonstrují ekologičtí aktivisté.

Na zahájení 68. frankfurtského autosalonu dorazili také ekologičtí aktivisté. | foto: AP

Počet vystavovatelů se letos proti předchozímu ročníku před dvěma lety snížil o pětinu na 800. Automobilky přijedou ze 30 zemí, což je o devět méně. Nejpočetnější reprezentaci má Čína se 79 vystavujícími firmami.

Fotogalerie

Zatímco na loňské přehlídce v Paříži, se kterou se Frankfurt střídá, byly silně zastoupené francouzské značky, letošní hlavní evropská podzimní výstava je ve znamení německých firem. Nechybí koncern Volkswagen včetně české Škody, BMW, Mercedes nebo Opel. Z francouzských výrobců má zastoupení Renault a z japonských Honda. Z korejských je přítomná Hyundai, naopak Kia se neúčastní.

Na stánku Škody by měl být k vidění modernizovaný Superb včetně hybridní verze, zřejmě elektrické Citigo a Scala v provedení Monte Carlo. Sesterský Volkswagen přichystal premiéru elektromobilu nové generace ID.3, Porsche pak kompletně elektrický model Taycan. 

Návštěvníci se mohou těšit i na nové BMW X6 a jeho přímého konkurenta Mercedes GLE Coupe nebo supersportovní kombi Audi RS6. Opel přivezl šestou generaci Corsy a Lamborghini také hybridní supersport Sian.

Pro veřejnost bude autosalon otevřen od čtvrtka 12. září do 22. září. Vstupné vyjde na 13 eur ve všední den při pořízení online a víkendové vstupné na 15 eur.

Autoři: ,

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Auta zdraží, ale ne hned. Až nové lepší modely, říká šéf české Toyoty

Ředitel Toyoty vČesku Martin Peleška

Auto pozná, kdo z rodiny s ním zrovna jede, a podle toho mu nabídne hudbu či navigaci cestou do práce. Prostě si...

Další z rubriky

Bugatti nechce pokořit 500 km/h. Svůj (ne)rekord zajelo v hustším vzduchu

Rychlostní rekord Bugatti Chiron

Světem supersportovních automobilů hýbe nový rychlostní rekord Bugatti. Slavná značka se pochlubila, že s modelem...

Škoda chystá na indický trh SUV za 260 tisíc korun, představí ho v únoru

Indickému vkusu lépe vyhovuje současný model Rapid, který se v provedení pro...

Šéf automobilky Škoda Auto Bernhard Maier během autosalonu IAA ve Frankfurtu prozradil, že firma plánuje v Indii...

S ročním leasingem je konec, místo toho se auta půjčují za dvojnásobek

Ilustrační snímek

Loni touto dobou byly pro mnoho leasingových společností noční můrou krátkodobé smlouvy na jeden až dva roky. Odstavná...

Zvýšil bych maximální rychlost na nových dálnicích, říká český mistr rallye

Automobilový závodník Jan Kopecký v diskusním pořadu Rozstřel.

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je jedním z nejlepších českých automobilových závodníků současnosti. „Čeští...

Testujeme barefoot boty: Jsou opravdu pohodlné, nebo z nich bolí nohy?
Testujeme barefoot boty: Jsou opravdu pohodlné, nebo z nich bolí nohy?

Někteří je vnímají jako výstřelek pro alternativně založené maminky. Fyzioterapeuti zase prohlašují, že nic lepšího pro nohy neexistuje. My jsme se je rozhodli otestovat na dvou kolegyních z kanceláře a zjistit, kde je pravda.

Najdete na iDNES.cz