Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

D90a96n85i27e78l 66J15a81n96k98o 9139729370842

Nechybí nabíječky ale ekologicky zdroj elektřiny..... a ekologická výroba baterii...

+25/0
doporučit
13.9.2019 11:48

O90n79d84ř73e38j 52K44r95y28š60t13o80f 6263861

nesmysl s CO2

Německý autoklub ADAC se prostřednictvím své nové studie rozhodl zasadit tato fakta do souvislostí. Srovnána byla proto produkce emisí CO2 u aut kategorie Volkswagenu Golf, přičemž na startovní čáru se kromě elektromobilu postavily vozy spalující nejen benzin a diesel, ale také CNG. ADAC přitom počítal s průměrným ročním nájezdem 15 tisíc kilometrů a životním cyklem 15 let a brala pochopitelně v potaz německou realitu výroby elektřiny.

I Německo spoléhá při výrobě elektřiny hlavně na uhlí, a tak ve výsledku není překvapivé, že elektromobily ani tam nedávají velký smysl. Aby zatížily emisemi CO2 životní prostředí méně než auta spalující CNG, musí najet více než 225 tisíc kilometrů. Na překonání dieselů potřebují 219 tisíc kilometrů (což dle kritérií studie odpovídá 14,6letému provozu), benziny pak strčí do kapsy již po najetí 127 tisíc kilometrů (tedy po 8,5 letech). Zejména v prvních dvou případech jde přitom o porce, které řada lidí nenajede za celý život, natož pak s jedním autem.

Jak se tedy ukazuje, elektromobily v tuto chvíli nijak zvlášť čistou alternativu skutečně nepředstavují a investice do jejich rozmachu nezmění prakticky nic. Individuální pohled na věc pochopitelně ovlivní řada faktorů od toho, kolik kdo najede kilometrů až po způsob výroby elektřiny v té které zemi, tvrdit ale, že elektromobily nemají výfuk, neemitují tedy jedovaté zplodiny, a jsou proto skvělé, je nesmysl.

+32/−3
doporučit
13.9.2019 11:34
Foto

P10e14t10r 89M48a36c66h82á15č40e74k 9627964933

Pro stranu zelených je to nesporný úspěch. Nakonec, zamáznout individuální mobilitu je jedním z nejdůležitějších kroků k vysněné CO2 neutrální, beztřídní, čtyřpohlavní tolerantní a multikulturní společnosti.

Konec konců tohle věděli už Rusáci za SSSR se svými 'vnitrostátními' pasy a bumážkou povolující návštěvu sousední gubernie a ví to i Kim v současné KLDR. Jenže s vlastními auty to je těžké. Ale bez nich - pohoda. Prostě se nepohodlným neprodá jízdenka a je to.

+34/−4
doporučit
13.9.2019 11:26

L21u34k51á89š 32K68m96e64n83t 5629517294710

No napíšu to takto. Doposud se Citigo prodávalo v benzinové verzi za podstatně nižší částky a kolik se jich prodalo? Na ulici vidět nejsou, v bazarech pár kusů. Oproti Fábii minimální zájem. A to se jedná o verzi, která nebyla nijak omezena dojezdem, maximální rychlostí, možností tankovat ... prakticky ničím. Jenom se toho do něj moc nevešlo. A najednou se věří, že verze s haldou omezení za 430 tisíc v základu se bude vesele prodávat?

Škoda jen využila model, který se stejně moc neprodával k tomu, že si tak sníží spotřebu celé flotily a bude splňovat nové normy EU. To je celé. Pár úřadů si to pak koupí za dotovanou cenu, tedy z našich daní a budou se profilovat jako super eko administrativa. I když to s ekologií nemá nic společného.

+17/−1
doporučit
13.9.2019 12:50
Foto

J40o92s15e11f 91P65a11v81l16í59k 2763150547781

Elektromobilismus je přechodná a velmi nákladná bublina.

+20/−3
doporučit
13.9.2019 12:16

O59n14d31ř75e43j 40K20r54y38š37t43o82f 6603121

Spíš to dopadne tak že nová klasická i elektroauta budou tak drahá že se rapidně začne zvyšovat stáří již provozovaných aut - aby z Evropy nebyl automobilový skanzen jako na Kubě.

+13/−1
doporučit
13.9.2019 11:57

F46r62a80n28t17i42š61e80k 23B73ě73l80o90v43s43k28ý 6952215710644

Dnes ráno když jsem se probouzel mi projel pod oknem dodge V8 5,8 l. To byla nádhera. Ještě že ta Amerika dostala rozum.

+15/−2
doporučit
13.9.2019 11:46

V74l87a49d32i41m73í42r 13R58e31t49t88i29n48g10e86r 7525444521726

Nevím proč se vymlouváte na nabíječky, před 25 lety bylo čerpacích stojanu v celé ČR celkem 19. A přesto jsem si LPG pořídil, protože jsem to auto tak chtěl. Dnes je nabíječek elektro mnohem více, ale elektromobil je výrobek, který nikdo nechce ( to pozná každý, ani se všemožnou podporou a zákazy a šikanu spalovacích motorů, přesto se elektromobily neprodávají).

+12/−1
doporučit
13.9.2019 12:40

G64u84s40t50a84v 98F96o90r57m27a64n 4787184717612

Děkujeme ekoteroristům, greténům, meomarxistům a jiným liberálním blouznivcům za likvidaci špičkového průmyslového odvětví.

Těším se, až se tito budou na koloběžce prodírat závějemi sněhu a s horečkou ke svému obvodnímu lékaři.

+24/−7
doporučit
13.9.2019 11:21

L24u30k16á84š 14K83m39e41n34t 5549347794130

Spíš přes veškerý elektrofanatismus chybí zdravý rozum ... to nabíječky nevyřeší.

+11/−1
doporučit
13.9.2019 12:28

R90o98m74a33n 55V86í34c34e13n49e35c 2499252258472

Už jezdí nějaká nákladní elektroauta? Jinak to nebude o ekologii.

+11/−1
doporučit
13.9.2019 12:10

J79i23r77i 36B15e27c93v12a47r 7602239416

Německo tlačí na ekologii -ale jejich představa je asi taková: zakážeme uhelné i jaderné elektrárny, zlikvidujeme benzinová a naftová auta ...a 2/3 elektřiny budeme dovážet z okolních států! A tam ať si uhelné elektrárny klidně kouří!! Ale my jsme ekologičtí... Rv

+9/−2
doporučit
13.9.2019 13:04

P39e40t15r 70M81a18r96e25č34e70k 1773541829688

Nikoliv západní státy, ale elektrolobby tlačí na tento ekonesmysl. Předražený, polofunkční a ekologický až po ujetí půl milionu kilometrů. A to není řeč o likvidaci starých baterií!!

+9/−2
doporučit
13.9.2019 11:52

T21o88m80á89š 69F66i14l26a 7622973486172

Chybi uz to zakladni, zdroje elektriny a rozvodna sit,ktera tu srandu utahne

+10/−3
doporučit
13.9.2019 12:05

F84r11a53n48t61i91š25e55k 28B62ě30l41o37v34s90k53ý 6692345390184

I city go baterie 36 kWh, to je adekvátně 12 l benzínu. No nekupte to za půl Mega.

+6/0
doporučit
13.9.2019 11:49

P24e26t46r 13S41k80ř56i96v77a41n 3903978848

Podívejte já tomu moc nerozumím. Nevím zda musejí auta se spalovacím vypouštět vůbec nějaké emise. Nejsem fyzik ani nemám vzdělání které se nějak váže k automobilům. Ale já jsem AKTIVISTA a já chci aby si auta zachovala výkon nevypouštěla nic víc než vzduch a cenově zůstala na stejné úrovni. Nevím jak se budou auta dobíjet kde se budou likvidovat baterie, nezajímá mě jak 50 000 sídliště dobije auta. Já jen chci všude elektromobily.

+9/−3
doporučit
13.9.2019 12:15

O79n63d58ř62e41j 55K31r35y29š47t79o60f 6553971

My Vás ty elektromobily nakupovat naučíme - i kdyby jste měli zadlužit své vnuky do konce života.--

+9/−3
doporučit
13.9.2019 11:39

D26u95š78a85n 54R82i32m69o80v69s71k91ý 9643247823

oni existují lidé co za něco jako je Citigo s elektromotorem dají 430 tisíc?

+5/−1
doporučit
13.9.2019 12:17

R63o30b77e50r77t 78M70a58t96u47l97a 8197709446645

Kdyby byl jediný problém chybějící nabíječky tak by v podstatě žádný problém nebyl...

+3/0
doporučit
13.9.2019 11:56

P89e14t24r 83D76v20o33ř58á68k 9374137202900

Nabíječky nejsou problém. Mnoho lidí může nabíjet doma. Překážkou je cena. Stačí se podívat na ceny nejprodávanějších aut. Taky cca 70 % nákupů realizují firmy.

+4/−2
doporučit
13.9.2019 12:04

D66u96š27a71n 66R15i51m96o11v81s83k49ý 9283587793

BTW u nás chybí dálnice, k čemu nám budou nabíječky:-(

+3/−1
doporučit
13.9.2019 12:37

L75e82o47p66o78l75d 54H87o24r53á89k 4342938919732

Nevím, jak ostatní, ale já před koupí auta zvažuji i prodejnost za pár let. Kdo od vás koupí ojetý elektromobil, když cena baterií tvoří 50% nového auta?

Nemohu si pomoci, ale elektromobil je slepá vývojová větev.

+4/−3
doporučit
14.9.2019 19:55

P39e85t22r 73B40á35č80a 8925676725425

Zapadni staty jsou vymydleny cim dal vic od slunickarstvi az po ekologii.

+4/−4
doporučit
13.9.2019 18:03

Z82d16e64n95ě35k 96P44o49k20o12r57n36ý 1652139510536

Konec konců proč ne, já jsem pro...a ty nabíječky taky budou

+2/0
doporučit
13.9.2019 12:43

P37e46t71r 22H76a67r25i69p20r18a91s77a86d 17H20a15j82i72č 5211586623270

Nabíječky zase takový problém nejsou. Nabíječka se dá postavit za pár dní, a například oproti benzínovému stojanu i s nádrží, nebo plnící stanici na plyn se zásobníkem, je to úplně snadná záležitost. Není spíš zájem.

+2/−1
doporučit
15.9.2019 20:02

Premium

Výrazný nos, vzdělání sestry. Proto si Gott vybral Ivanu, říká novinářka

Profesní vztah je pojil pětadvacet let, ona ho však osobně poznala už jako holčička. Navzdory všem turbulencím, které...

Premium

Lara Fabian oslaví v Praze narozeniny. Máme exkluzivní přednostní nákup vstupenek

Po dvou letech se 9. června 2020 vrátí do Prahy Lara Fabian. Zpěvačka belgicko-italského původu má k českému publiku...

Premium

Chci chlapa, co má větší koule než ego, říká svobodná matka Nikol Štíbrová

Před pár dny oslavila třiatřicítku a cítí se šťastná a spokojená. Nebylo to ale zadarmo – moderátorka a hvězda...

Najdete na iDNES.cz