Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Západní státy tlačí na elektromobilismus, ale chybí nabíječky, říká expert

  11:00aktualizováno  12:09
Zlaté časy autosalonů jsou dávno pryč. Ten letošní se ve Frankfurtu v tradiční podobě koná naposledy, myslí si František Dvořák, redaktor iDNES.cz, který v pořadu Rozstřel popisuje letošní ročník. Specialitou Frankfurtského autosalonu byla elektromobilita a rozmach čínských značek.

Zpravodajství z frankfurtského autosalonu IAA 2019 sledujte na iDNES.cz - speciální příloha ZDE

Doby, kdy bylo frankfurtské výstaviště do posledního místa zaplněné, skončily, myslí si František Dvořák, který nevynechal žádný z důležitých evropských autosalonů od roku 2002. Ve Frankfurtu byl letos po deváté.

Aspoň mohli organizátoři sestěhovat všechny expozice do jedné půlky výstaviště a tu druhou zavřít, aby to, že je z většiny prázdné, nebylo tak okaté, myslí si.

Ve Frankfurtu se představily futuristické koncepty (například ty od Mercedesu nebo Audi), které jsou zajímavé i pro lidi, jež se běžně o auta nezajímají. Je to vlastně pohledově velmi atraktivní hříčka designérů, ale ne zbytečnost, myslí si Dvořák. Ukazují podle něj například trendy v technologiích a vývoj výbavy aut.

„Druhou cestou jsou auta, která třeba do roka vzniknou, to je například Škoda, která představí koncept a do roka nový vůz. U Škodovky je koncept ze sedmdesáti procent podobný budoucímu reálnému modelu,“ míní Dvořák.

Cena Škody Citigo překvapila

Česká automobilka Škoda Auto letos potvrdila svou cestu směrem k elektromobilitě. Divákům ukázala elektrické Citigo a plug-in hybridní Škoda Superb.

„Oba modely na autosalonu dostaly i svou cenu. Velkým překvapením je cena Škody Citigo, kde se očekávala částka kolem půl milionu korun. Škoda uvedla částku 430 tisíc korun,“ uvedl Dvořák.

„Pokud bude v budoucnu možnost využít deklarovaných zvýhodnění a podpor elektromobility, klesne cena například pro nákup vozů firmami ještě níž,“ dodal.

Západní státy tlačí na elektromobilitu, na vlně jízdy na elektřinu se veze naprostá většina automobilek. „Největší pokrok směrem k elektromobilitě udělal zcela jistě Volkswagen, který zvládl vystavět kompletní elektrickou architekturu,“ míní František Dvořák. 

K většině automobilek už se přidal i italský Fiat, který se k vývoji elektrických aut stavěl dlouho spíše skepticky. Vývoj směrem elektromobility ignorují dnes v podstatě už jen malovýrobci supersportů.

Na autosalon letos dorazilo jen pár automobilek. Zbytek raději investuje ušetřené peníze jinak. Někteří si dokonce dělají z frankfurtského veletrhu legraci.

Nissan si z autosalonu ve Frankfurtu utahuje. Otevřel pavilon ve francouzské vsi Francfort.

Jako v posledních letech se přijely do Frankfurtu pochlubit svými výtvory čínské automobilky. 

Už dávno to nejsou jen neuměle postavené herky pro pobavení publika. Nesmírně učenlivé automobilky přetahují zavedeným značkám experty a designéry, zakládají vývojová centra po světě a každým rokem zbytek světa dohánějí.

Podle všeho se ale značky v Evropě konkurence z Číny bát nemusí. Číňané na výstavišti sice vágně říkají cosi o vstupu do tří let, homologační předpisy, emisní limity, malý trh (na čínské poměry) s rozmazlenými zákazníky a chybějící dealerská a servisní síť jim ale zas - jako dosud vždycky - zkříží plány.

KOMENTÁŘ: Z autosalonu ve Frankfurtu zbyla jen ohlodaná kost - čtěte zde.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Obraz zmaru Volkswagenu. Tisíce elektroaut smutně čekají na kupce

„Pacient Autoland Deutschland je nejen nemocný, má vysokou horečku,“ píše německý Bild. A jako důkaz diagnózy ukazuje snímky překladiště automobilů poblíž městského přístavu v Essenu.

3. prosince 2024,  aktualizováno  11:27

Analýza smrťáků: Tesla je mezi prvními ...nejnebezpečnějšími vozy v USA

Je to výhra, která oddané fanoušky Tesly nepotěší. V porovnání všech značek vozů provozovaných na amerických silnicích flotila elektromobilů Elona Muska znovu zabodovala. Tentokrát ovšem jako jedna z...

6. prosince 2024

První jízda: Škoda Elroq má předjet Enyaq a být lidovějším elektromobilem

Čistě technicky je Elroq novou karosářskou verzí Škody Enyaq. Kratší provedení bateriové škodovky má ovšem jiné úkoly. Oproti našňořeným enyaqům má zpřístupnit lacinějšími variantami s menší baterkou...

9. prosince 2024

Lamborghini, Bentley či Ferrari. Záběry odhalily luxusní sbírku svrženého Asada

Svržený syrský prezident Bašár Asad si zjevně liboval v luxusních automobilech. Záběry kolující na sociálních sítích odhalují v garáži poblíž jeho hlavního paláce více než čtyřicet exkluzivních...

9. prosince 2024  9:40

První jízda čínské dacie: miss z ní nebude, škatule SWM je oslava obyčejnosti

Exkluzivně

Praktičtější tvar auta, než je jednoduchá krabice, zatím nikdo nevymyslel. Přesně tohoto principu se drží sedmimístné SUV čínské značky SWM, které staví praktickou stránku nad ostatní vlastnosti.

10. prosince 2024

Jaguar z dob, než se značka zbláznila, si kupte. Je to skvělá hračka

Premium

Na pozapomenutý Jaguar se nyní upíná zrak celého světa. Ulítlou reklamou a přízračným konceptem s radikálními tvary a cukrkandlovými barvami vyvolal pozdvižení. Podívat se po ojetině ještě tradičního...

11. prosince 2024

Život s teslou: majitelé elektroaut schytávají v lepším případě jen nadávky

Vyhrocené hospodské diskuse, nadávky od neznámých lidí, zvednuté prostředníčky. To vše zažívá nejeden majitel elektromobilu. K tomu je ještě nutné připočítat záměrně zablokovaná místa u nabíječek...

11. prosince 2024

ANALÝZA: Český autoprůmysl se chystá na průšvih ve jménu Green Dealu

Změny ve výrobě, rozšíření spektra zákazníků i investice do strojního vybavení si v uplynulých letech vyžádaly u dodavatelů pro automobilový průmysl transformace tohoto průmyslového oboru, ve kterém...

11. prosince 2024

Z optimismu je frustrace. Kancléř Scholz žádá pomoc EU pro elektroauta

Německý kancléř Olaf Scholz na návštěvě automobilky Ford v Kolíně nad Rýnem ujišťoval, že Německo zůstane centrem průmyslu. Šéf německé vlády to řekl na zasedání podnikové rady této americké firmy,...

10. prosince 2024  17:09

Velký test másla: Nejlahodnější vzorek nebyl ani bio, ani z alpského mléka

Premium Lahodné máslo, které chutná a voní po smetaně, nemusí stát majlant. Jenže napěchovat jím mrazák, když je zrovna v akci,...

Hrála v pornu, tak skončila. Solfronk se v Bacheloru rozloučil s další účastnicí

Odhalení o minulosti soutěžící Denisy Veselé a jejím natáčení pornovideí výrazně zamávalo atmosférou v sídle Bachelora....

V naději už nevěřím, moje onemocnění je smrtelné, říká Cyril Höschl o diagnóze

Premium Celý život tlumočil složitou řeč vědy do srozumitelného jazyka. Před rokem však psychiatrovi Cyrilu Höschlovi zasáhlo...

Příliš velké sousto. Smetanová cukrárna dopekla, věřitelům dluží stamiliony

Pražská Smetanová cukrárna, která dodávala své cukrářské výrobky téměř do všech obchodních řetězců, ukončila svůj...

Ve Švédsku vládne trend „měkkých dívek“. Ženy končí v práci a žijí z platu mužů

Švédsko má celosvětovou pověst země prosazující rovná práva žen a mužů. Přesto teď poněkud překvapivě tamní mladé ženy...