Západní státy tlačí na elektromobilismus, ale chybí nabíječky, říká expert

  11:00aktualizováno  12:09
Zlaté časy autosalonů jsou dávno pryč. Ten letošní se ve Frankfurtu v tradiční podobě koná naposledy, myslí si František Dvořák, redaktor iDNES.cz, který v pořadu Rozstřel popisuje letošní ročník. Specialitou Frankfurtského autosalonu byla elektromobilita a rozmach čínských značek.

Zpravodajství z frankfurtského autosalonu IAA 2019 sledujte na iDNES.cz - speciální příloha ZDE

Doby, kdy bylo frankfurtské výstaviště do posledního místa zaplněné, skončily, myslí si František Dvořák, který nevynechal žádný z důležitých evropských autosalonů od roku 2002. Ve Frankfurtu byl letos po deváté.

Fotogalerie

Aspoň mohli organizátoři sestěhovat všechny expozice do jedné půlky výstaviště a tu druhou zavřít, aby to, že je z většiny prázdné, nebylo tak okaté, myslí si.

Ve Frankfurtu se představily futuristické koncepty (například ty od Mercedesu nebo Audi), které jsou zajímavé i pro lidi, jež se běžně o auta nezajímají. Je to vlastně pohledově velmi atraktivní hříčka designérů, ale ne zbytečnost, myslí si Dvořák. Ukazují podle něj například trendy v technologiích a vývoj výbavy aut.

„Druhou cestou jsou auta, která třeba do roka vzniknou, to je například Škoda, která představí koncept a do roka nový vůz. U Škodovky je koncept ze sedmdesáti procent podobný budoucímu reálnému modelu,“ míní Dvořák.

Cena Škody Citigo překvapila

Česká automobilka Škoda Auto letos potvrdila svou cestu směrem k elektromobilitě. Divákům ukázala elektrické Citigo a plug-in hybridní Škoda Superb.

„Oba modely na autosalonu dostaly i svou cenu. Velkým překvapením je cena Škody Citigo, kde se očekávala částka kolem půl milionu korun. Škoda uvedla částku 430 tisíc korun,“ uvedl Dvořák.

„Pokud bude v budoucnu možnost využít deklarovaných zvýhodnění a podpor elektromobility, klesne cena například pro nákup vozů firmami ještě níž,“ dodal.

Západní státy tlačí na elektromobilitu, na vlně jízdy na elektřinu se veze naprostá většina automobilek. „Největší pokrok směrem k elektromobilitě udělal zcela jistě Volkswagen, který zvládl vystavět kompletní elektrickou architekturu,“ míní František Dvořák. 

K většině automobilek už se přidal i italský Fiat, který se k vývoji elektrických aut stavěl dlouho spíše skepticky. Vývoj směrem elektromobility ignorují dnes v podstatě už jen malovýrobci supersportů.

Na autosalon letos dorazilo jen pár automobilek. Zbytek raději investuje ušetřené peníze jinak. Někteří si dokonce dělají z frankfurtského veletrhu legraci.

Nissan si z autosalonu ve Frankfurtu utahuje. Otevřel pavilon ve francouzské...

Nissan si z autosalonu ve Frankfurtu utahuje. Otevřel pavilon ve francouzské vsi Francfort.

Jako v posledních letech se přijely do Frankfurtu pochlubit svými výtvory čínské automobilky. 

Už dávno to nejsou jen neuměle postavené herky pro pobavení publika. Nesmírně učenlivé automobilky přetahují zavedeným značkám experty a designéry, zakládají vývojová centra po světě a každým rokem zbytek světa dohánějí.

Podle všeho se ale značky v Evropě konkurence z Číny bát nemusí. Číňané na výstavišti sice vágně říkají cosi o vstupu do tří let, homologační předpisy, emisní limity, malý trh (na čínské poměry) s rozmazlenými zákazníky a chybějící dealerská a servisní síť jim ale zas - jako dosud vždycky - zkříží plány.

KOMENTÁŘ: Z autosalonu ve Frankfurtu zbyla jen ohlodaná kost - čtěte zde.

Autoři: ,
  • Nejčtenější

Při své rekordní jízdě zemřela nejrychlejší žena světa. Policie stále neví jak

Devětatřicetiletá závodnice, televizní hvězda a rekordmanka v rychlosti Jessi Combsová zemřela na konci srpna, když se...

Falešné veterány blokovaly dopravu. Skončilo to bitkou a poničeným autem

Bitkou a poškozením auta skončil incident v ulici Úvoz, která vede kolem Petřína na Pražský hrad. Několik...

Daň z chudoby ve jménu ekologie: návrh na zdražení převodu auta je zpět

Svaz obchodu a cestovního ruchu chce, aby se vrátil princip, podle kterého se „emisní poplatky platí za auta starší...

Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

VIDEO: Zkušení řidiči zpátky v autoškole. Vyhořeli všichni

Jakmile člověk opustí autoškolu, začne se postupně otrkávat. Obvykle už nesedí za volantem s vyděšeným výrazem a na...

Premium

Výrazný nos, vzdělání sestry. Proto si Gott vybral Ivanu, říká novinářka

Profesní vztah je pojil pětadvacet let, ona ho však osobně poznala už jako holčička. Navzdory všem turbulencím, které...

Krampol o Belmondovi: Když on točil Zvíře, já hrál traktoristu

Přes třicet let promlouvá na české diváky božský Bébel, jak Jean-Paul Belmondovi v rodné Francii přezdívají, hlasem...

Premium

Chci chlapa, co má větší koule než ego, říká svobodná matka Nikol Štíbrová

Před pár dny oslavila třiatřicítku a cítí se šťastná a spokojená. Nebylo to ale zadarmo – moderátorka a hvězda...

  • Další z rubriky
Premium

Škoda může zahýbat trhem elektroaut, dotované citigo trápí konkurenci

Elektrické citigo je na trhu zhruba měsíc a v Česku sesbíralo na 360 objednávek. To je podle Luboše Vlčka, šéfa českého...

KOMENTÁŘ: Je tažení proti SUV ekologie, nebo třídní boj?

Auta jsou zlo. To už jste jistě slyšeli, není to nic nového. Řekne vám to kdejaký zelený aktivista. Ale v poslední době...

Premium

Auto jako investice, díl třetí: Chcete si hrát, nebo vydělávat?

Častou chybou začínajících „investorů“ bývají auta, která jste vždycky chtěli, a teď na ně konečně máte peníze. Skvělá...

Bez změny emisních poplatků se vraků nezbavíme, hájí návrh jeho tvůrce

Svaz obchodu a cestovního ruchu chce, aby se vrátil princip, podle kterého se emisní poplatky platí za auta starší...

Najdete na iDNES.cz