Vystavená auta letos v Detroitu tak trochu zastínila obří téměř 19 metrů vysoká nafukovací kachna od Jeepu, která z tamního autosalonu dělala tak trochu Matějskou pouť. Na Huntington Place & Hart Plaza byla stále v obležení, a lidé se s ní neúnavně fotili. Jeep zareagoval na nový trend mezi majiteli Jeepů Wrangler, který vznikl během pandemie covidu. Vzájemně si na svých vozech nechávali gumové kačeny se vzkazy.
„Ducking“ vznikl v Kanadě a rychle se rozšířil do USA. Značka Jeep toho na detroitském autosalonu marketingově skvěle využila a o zahajovacím víkendu návštěvníci odcházeli domů s malou gumovou kachničkou v kapse. A těm, kteří s ní na sociálních sítích zveřejnili fotografie svého džípu, Jeep umožnil vyhrát zajímavé ceny v celostátní loterii.
Dinosauři různých velikostí na stánku Fordu byli rovněž zajímavým zpestřením. Objevil se i prezident Joe Biden, který se v Motor City potřeboval trochu blýsknout před listopadovými volbami do Kongresu, v nichž americkým demokratům hrozí debakl.
Corvettář Biden zahájil autosalon v Detroitu, potvrdil miliardy na elektro |
Na NAIAS (North American International Motor Show) letos chyběla velká jména jako Honda, Hyundai, Kia a Nissan, stejně i prémiové automobilky jako Audi, Porsche a Jaguar Land Rover. Přes přídomek „Severoamerický mezinárodní autosalon“ tak hlavní slovo měly ty americké, které toho náležitě využily. Ačkoliv se i v USA řeší téma elektromobility a ochranářské opatření zvýhodnění modelů s bateriemi domácí výroby, měly největší detroitské hvězdy pod kapotou velkoobjemové spalovací motory.