Autosalon Brno obrazem: Octavia Combi, sporťák na LPG, krásky a roboti

  13:34aktualizováno  17:11
Na brněnském výstavišti začíná ve čtvrtek tradiční autosalon. Letos je přehlídka menší než v minulosti. Na akci se představuje třináct značek, původně jich organizátoři očekávali kolem třiceti. Pokud nemáte do Brna cestu, jen kvůli autosalonu se na výstaviště nežeňte.

Z kdysi velkého autosalonu, který ještě před pár lety zaplnil celé výstaviště, je výstavka okresního formátu, která stěží naplní jednu halu. Sto šedesát korun za vstupné (o víkendu zlevněné na stovku) se dá utratit rozhodně lépe.

Podle generálního ředitele Veletrhů Brno Jiřího Kuliše je malý počet značek na akci odrazem propadu automobilového průmyslu v posledních měsících.

Z oficiálních importérů vystavuje v Brně značka Hyundai, která představila SUV modely Grand Santa Fe a faceliftovanou ix35. Tradičně jeden z největších stánků má domácí značka Škoda, která v české premiéře ukazuje Octavii Combi třetí generace. Petr Pečenka, šéf českého zastoupení značky prozradil na brněnském výstavišti cenu kombíkové octavie ve verzi s pohonem všech kol. S motorem 1,6 TDI (77 kW) stojí 569 900 Kč. K objednání je od čtvrtka, na český trh bude uvedena koncem června. Vítek Pelc ze Škody Auto upozorňuje, že příplatek za pohon všech kol je u nové octavie nižší než u předchůdkyně.

Autosalon Brno 2013

Poslední, třetí importér který na výstaviště do Brna dorazil, je Ford. V české premiéře tu ukazuje dravý model Fiesta ST. A také novou generaci SUV Kuga.

Poprvé se široké veřejnosti v Česku ukazuje také parádní roadster Jaguar F-Type. Tím výčet novinek, které stojí za zmínku vlastně končí. Další značky zastupují lokální dealeři.

Lákadlem pro návštěvníky je možnost svézt se s některými modely, většinu testovací flotily tvoří škodovky a hyundaie.

V Brně se také prezentují malé firmy, třeba stavitel sporťáků Kaipan nebo prodejci autodoplňků.

Autosalon Brno 2013

Součástí doprovodného programu letošního autosalonu je výstava závodních vozů Motorsport Expo. Tato část autosalonu, kde je k vidění na čtyřicet závodních speciálů, je možná ještě zajímavější než hlavní expozice. Končí bohužel však už v pátek.

Fotogalerie

Přesun termínu nepomohl

Brněnský autosalon je nově na brněnském výstavišti každoročně. V minulosti se konal jednou za dva roky, střídal se s veletrhem užitkových vozidel Autotec, který v původní podobě už skončil. Autosalon bude stejně jako letos v jarním termínu. Dříve se akce konala v červnu.

Organizátoři se odvolávají na jarní termín prvorepublikových autosalonů, které se v Praze konaly už od roku 1904.

Veletrhy Brno přesunuly autosalon na jaro kvůli většímu zájmu importérů o tento termín. Letos se ovšem na zájmu vystavovatelů neprojevil.

Vzhledem k recesi v oboru řada firem účast podle organizátora veletrhu Jiřího Čikla odřekla na poslední chvíli. V posledních dvou týdnech odřekl podle informací iDNES.cz účast například Volkswagen. 

Autosalon Brno 2013

Letos na akci vystavuje včetně doprovodných akcí kolem 130 firem, před dvěma lety jich bylo 205. Klesla i výstavní plocha o zhruba čtvrtinu na 24 000 metrů čtverečních.

"V současné době není v Evropě organizování autosalonu jednoduchou věcí, řada výstavišť od této výstavní akce upouští," uvedl Čikl. Akce už není v kalendáři světové organizace výrobců aut OICA, může se proto konat každoročně. "Nyní je konání autosalonu jen otázka poptávky a zájmu dovozců. Budeme se snažit vybudovat termín před nejsilnější prodejní sezonou," uvedl Čikl.

Autosalon Brno 2013

Zobrazit celou fotogalerii

Prohlédněte si pohodlně všechny fotografie

Autoři: ,

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Další z rubriky

Ford Puma ukazuje, jak chtějí automobilky vyzrát na zákazníky

Nový Ford Puma

Jak donutit zákazníky, aby zaplatili za nové auto víc, i když větší nechtějí? Propojit sportovní styl, přidat něco...

BMW propustí až šest tisíc lidí z centrály, šetří na elektromobilitu

BMW Concept4

Německá automobilka BMW hodlá do roku 2022 zrušit pět až šest tisíc pracovních míst, převážně ve své mnichovské...

Čína ve Frankfurtu: hypersport Rudá vlajka z Mnichova a převodovka z Rakouska

Čínské automobilky na autosalonu ve Frankfurtu

I tentokrát dorazily na frankfurtský autosalon auta z Číny. Už dávno to nejsou jen neuměle postavené herky pro pobavení...

S ročním leasingem je konec, místo toho se auta půjčují za dvojnásobek

Ilustrační snímek

Loni touto dobou byly pro mnoho leasingových společností noční můrou krátkodobé smlouvy na jeden až dva roky. Odstavná...

Můj syn má svalovou dystrofii, od 12 let je na vozíku
Můj syn má svalovou dystrofii, od 12 let je na vozíku

Na 7. září připadá Světový den Duchennovy svalové dystrofie. Tímto vzácným genetickým onemocněním trpí i Jaroslav, který je v současnosti plně odkázaný na pomoc druhých.

Najdete na iDNES.cz