

Barcelonský autosalon možná nepatří do světové extraligy motoristických přehlídek, v dobách dnešního absolutního úpadku evropských autoveletrhů ovšem patří aktuální ročník probíhající od 10. do 18. května k těm výrazně lepším. Na autoshow s více než stoletou tradicí jsou v absolutní převaze čínské automobilky. Podívejte se, co pod slavný barcelonský Montjuïc přivezly.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon v Barceloně se koná každý lichý rok, poprvé ho v původních pavilonech výstaviště pod pahorkem Montjuïc, který tvoří charakteristickou dominantu Barcelony, zorganizovali v roce 1919.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Evropské autosalony upadají, těch málo, co přežilo je jen stínem původní slávy a lesku velkých přehlídek. Tradiční značky o ně ztratily zájem. O to víc prostoru mají čínské značky, které se s velkými ambicemi tlačí do Evropy.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Na barcelonském výstavišti tak mají auta čínského původu jasnou převahu. Nenechte se zmást italskou „espézetkou“, maličký elektromobil jménem Birba má teď čínský původ.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Jeho jméno znamená v italštině „rošťák“. Přeložit ho můžeme také jako „uličník“ v obou významech slova – je to městské elektrické přibližovadlo z kategorie lehkých čtyřkolek.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
V Číně ho prodávají jako Chery QQ Ice Cream, maximálka je devadesát kilometrů v hodině, udávaný dojezd 180 kilometrů. Birba je nová značka patřící do „koncernu“ DR Automobiles, který staví v Itálii auta ze skládaček různých čínských výrobců.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Do DR Automobiles patří také značka terénních drsňáků ICH-X.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Do Barcelony dovezl pick-up jménem X4, pod kapotou má dvoulitrový turbodiesel.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Další značka DR Automobiles se jmenuje Sportequipe.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Její modely mají tvořit vrchol nabídky DR Automobiles.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Sportequipe S6 GT je dravě tvarované SUV.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Sportequipe S6 GT má na výběr mezi 1,5 a 1,5, přeplňované čtyřválce s výkony 156 a 185 koní mají na výběr mezi manuále a dvouspojkovým automatem.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Sportequipe S6 GT
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Sportequipe S7 vychází z modelu čínské automobilky Chery, konkrétně modelu Tiggo 8.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon v Barceloně ukazuje auta, se kterými čínské automobilky míří do Evropy. Na veletrhu mají jednoznačnou převahu. Záplavu SUV různých velikostí, která si jsou si hodně podobná, oživují městské miniatury i velká luxusní MPV. Kromě značek, které už trochu známe, se v Barceloně představují i nová jména, nechybí i značka určená hlavně pro španělský trh.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Sportequipe 8
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
e-Miles je elektromobil vyrobený na 3D tiskárně. Měří 2,5 metru na délku, lze jej prodloužit a zvětšit tak počet sedadel ze dvou na 2 + 2.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Sportequipe S7
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Sportequipe S7
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Sportequipe S6 je čínský model Jetour Dashing, což je značka společnosti Chery.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Sportequipe S6 GT
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
ICH-X K3 je drsný rámový offroad automobilky DR Automobiles.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
ICH-X K3
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Hlavní značka koncernu DR Automobiles se jmenuje DR 6.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Vyznat se v nabídce DR Automobiles je stejně složité jako se orientovat v chaosu čínských značek.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Automobilka své modely stále obměňuje a upravuje, jak po stránce vzhledu, tak techniky.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
SUVčka a crossovery DR jsou podobně velká.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
DR 7 prošlo výrazným faceliftem.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
DR 7 prošlo výrazným faceliftem.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
DR 5 nové generace
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
DR 5 nové generace
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Interiéry jsou moderní, hlavní roli hrají displeje.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Čínský koncern Chery, který je největším exportérem aut z Číny, obnovil španělskou značku EBRO.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
EBRO založené v roce 1951 jako výrobce nákladních a terénních aut a traktorů vyrobilo poslední auto pod svým jménem v roce 1987.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
EBRO se chlubí v Barceloně motory a převodovkami vlastního (čínského) vývoje a produkce.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Auta značky EBRO mají původ v modelech Chery Tiggo 7 a Tiggo 8.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
EBRA mají pluginhybridní pohon.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
EBRO S800
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
EBRO S700
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
EBRO ve své expozici představuje také elektrický terénní závodní speciál.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
EBRO ve své expozici představuje také elektrický terénní závodní speciál.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
EBRO ve své expozici představuje také elektrický terénní závodní speciál.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
EBRO se chlubí vlastní pluginhybridní architekturou.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Lynk&Co je už starší projekt automobilky Geely, techniku sdílí také s volvy. Jsou k mání v některých evropských zemích, ovšem výhradně na operativní leasing.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Pár kusů Lynk&Co jezdí i v Česku, pravděpodobně to jsou ojetiny z individuálního dovozu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Baltasar Cars je španělský výrobce elektrických sportovních vozů se sídlem v Barceloně založený roku 2011.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon v Barceloně obsadil jen dvě haly hezkého výstaviště v širším centru města. Součástí veletrhu je také malá výstava slavných filmových aut.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Marvel R je asi nevýraznější model značky MG, na českém trhu ho ovšem automobilka nenabízí.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
EVO je „levná“ značka DR Automobiles.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
EVO 6 je hodně moderně a dynamicky tvarovaný crossover.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
EVO 6 se v Číně prodává jako Forthing T5 EVO a vyrábí ho Dongfeng
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
EVO 3 je klasický malý hatchback.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
EVO 3 vypadá moderně.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
EVO 3 je výrobkem automobilky JAC
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Auta značky EVO sestavuje z čínských skládaček v centrální Itálii automobilka DR Automobiles.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Spazio znamená v italštině „prostor“, EVO tím naznačuje zaměření svého modelu. Sedmimístné luxusní MPV známe také jako Forthing Yacht od automobilky Dongfeng.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Mnoho modelů koncernu DR Automobiles je k mání i na českém trhu. Chybí zatím ale značka Tiger.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Tiger nabízí „plnotučný“ rodinný dostavník se třemi řadami sedadel v luxusním interiéru.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Tiger Nine
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Tiger Six vychází z modelu čínské automobilky BAIC.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Barcelona 2025
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
V záplavě bílých a šedých aut jsou pestře lakované „tigery“ hodně viditelné.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Tiger Six
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Tiger Six
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Tiger Six
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Tiger Eight je v Číně k mání jako Beijing X7
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Tiger Eight
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Tiger Eight
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Tiger Eight
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Xpeng patří do vyšší ligy čínských značek. Značka se profiluje jako prémiová.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Xpeng G6
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Xpeng G6 svým designem hodně připomíná Teslu Y
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Xpeng G9
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Xpeng G9
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Na autosalon do Barcelony dorazilo jen málo nečínských značek, mimo jiné Honda.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
MG S5 je nástupcem modelu ZS v bateriovém provedení.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
MG S5 EV je k mání výhradně jako elektromobil.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
MG S5 je čtyřapůlmetrový crossover.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Automobilky se na autosalonech rády chlubí svou technikou. Nechávají nahlédnout do útrob.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
V Barceloně nechybí velmi ambiciózní značka BYD, největší výrobce elektrických vozidel na světě.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Denza patří do koncernu BYD, který značku nově profiluje jako luxusní.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Denza Z9 GT je impozantní shooting brake.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Denza Z9 GT se chlubí špičkovou technikou.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Denza Z9 GT je dynamicky střižený kombík s délkou 5,2 metru.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Denza Z9 GT je plug-in hybrid s dvoulitrovým turbobenziňákem a dojezdem přes 800 kilometrů.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Mezi čínské značky se do Barcelony vloudil také Ford, který je ve Španělsku tak trochu „doma“, od roku 1976 má ve Valencii továrnu, kde dnes vyrábí model Kuga.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Ford se v Barceloně chlubí svou elektrickou nabídkou.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Čínská značka BYD vstoupila před nedávnem na český trh.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Hyundai se chlubí novým elektrickým obrem. Ioniq 9 má přes pět metrů a tři řady sedadel.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
K mání budou provedení s pohonem zadních nebo všech kol.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Interiér zdůrazňuje luxus. Zajímavostí jsou kamery a displeje nahrazující zpětná zrcátka.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Malý čínský elektromobil Leapmotor T03 se vyráběl pár měsíců v Polsku ve fabrice koncernu Stellantis, nyní se produkce stěhuje pravděpodobně do Španělska.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Renault 5 je dnes hvězdou francouzské automobilky. Snad ne prodeji, ale ohlasem veřejnosti výrazný líbivý na retrodesign.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Automobilka tedy přitápí pod kotlem a na základech elektrického novinky postavil extrémní speciál R5 Turbo 3E s výkonem 540 koní na zadní nápravě.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Extrémní je také cena: 155 tisíc eur. Renault jich vyrobí jen 1980 kusů.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Renault ukazuje v Barceloně svou elektrickou platformu.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Příjezd dalšího elektrického retrorenaultu je na spadnutí. R4 opět odkazuje na slavný model minulosti.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Omoda je značka založená čínským koncernem Chery přímo pro evropské trhy.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Auta značky Omoda se budou vyrábět ve španělské továrně Chery. Supermoderní fabrika už je hotová, chlubí se téměř absolutní automatizací výroby.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Omody jsou k mání i v Česku.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Omoda 5 je k mání se spalovacím motorem, ale také v elektrickém provedení.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Autosalon Barcelona 2025
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Dvojčetem značky Omoda je Jaecoo.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Jaecoo je tedy také značkou koncernu Chery, která bude vyrábět ve Španělsku.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Jaecoo 7
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Oblíbeným trendem u čínských značek jsou zapuštěné kliky, které vylepšují aerodynamiku.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Obří displeje jsou vlastní všem čínským modelům.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Elektromobil ukazuje v Barceloně také Suzuki.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Elektrické Suzuki eVitara
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Tesla přivezla do Barcelony také svůj Cybertruck
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Tesla Cybertruck
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Tesla Cybertruck
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Další filmový hrdina: Mercedes 280 SE 3,5 Cabriolet
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Na přehlídce filmových aut nesmí chybět bondovský Aston Martin DB6...
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
...ani DeLorean DMC-12 z Návratu do budoucnosti...
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
...a smečka nabroušených miníků.
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Obří neonová socha chystaného elektrického Renaultu 5
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
Elektrická mrňata značky Mobilize patřící koncernu Renault
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
KGM (Ssangyong) Torres Actyon
Autor: František Dvořák, iDNES.cz
KGM (Ssangyong) Torres Actyon
Autor: František Dvořák, iDNES.cz