Začneme Teslou. Protože právě tato automobilka se ráda chlubí tím, že v oblasti vývoje autonomního řízení automobilů se dostala nejdál. Její asistenční mechanismy prý vedou vůz bezpečněji než člověk – řidič. Silná marketingová tvrzení jsou ovšem v přímém rozporu s počtem nehod, které zatím autopilot zavinil. Údajně pokročilý asistenční systém řidičů (ADAS) 2. úrovně byl Teslou uveden na trh v říjnu 2015. K prvním smrtelným nehodám s jeho přímou účastí došlo o necelý rok později.
V současnosti se počty bouraček s autopilotem počítají ve vyšších stovkách a počet mrtvých přesahuje padesátku, což úplně lichotivě nevyznívá. Z obsáhlého profilu těchto incidentů si výzkumníci z izraelské Ben-Gurionovy univerzity v Negevu a technologové japonské společnosti Fujitsu Limited „vyzobali“ šestnáct případů.
Koncept řešení si pracovně pojmenovali Caracetamol. V reminiscenci k účinné látce léků proti bolestem hlavy může být receptem na „bolení“ detektorů různých typů autopilotů.