Úterý 31. března 2020, svátek má Kvido
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 31. března 2020 Kvido

Diskuse k článku

Český investor postaví u Stříbra obří polygon pro testování aut bez řidiče

Obří polygon pro testování a certifikaci autonomních vozidel bez řidiče má do roku 2022 vzniknout u Stříbra na Tachovsku. V okrajové městské části Těchlovice ho připravuje česká investiční skupina Accolade. Jen výkup pozemků má vyjít na víc než dvě miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F10i57l20i52p 41W57a87n97k60a 1291553886239

Tak po elektroautíčkách tu máme další utopistickou oblast, do které automobilky sypou peníze. Auta sama nikdy po silnicích jezdit nebudou. Kdo bude zodpovědný za takové auto, které smete děti na přechodu, protože něco v autě selhalo? Takové auto žádný stát nemůže pustit na silnici anebo s podmínkou, že v autě bude řidič, který zasáhne. To už si to ale mužů odřídit úplně sám.

+1/−2
26.1.2020 8:29

L91u31k14á67š 25M19a40c27h 7333660340293

Haha. Naivni.

0/0
27.1.2020 15:41

R11a51d57o46m90í39r 49A71l52b71e10r20t 1776581602879

To znamená kousek od našeho palebného postavení. Je tu někdo z VÚ 4405?

+1/0
25.1.2020 14:22

A61d90a53m 36Ř51e31ž15á42b88e19k 5512510860520

Zajmave je, za kdyz jde o ornou pudu, jsou tu ze vsech najednou komunisti. Smutne.

0/−1
25.1.2020 10:48

P81e33t52r 28Č21e55r45n50ý 8242372252487

......a zastupitelé se těší na změnu územního plánu a kdo dostane víc.

0/0
24.1.2020 20:25

P50e49t58r 14B57á47č59a 8785396715745

Bezte s tim uz nekam, kdybyste radsi postavili nejaky zavodni okruh nebo neco uzitecnyho misto nesmyslu pro slepou vetev.

+4/−2
24.1.2020 19:02

M80i91c58h29a51l 14K12r29č97á30l 6648298286852

Tak Stříbro určitě neleží uprostřed mezi největšími evropskými automobilkami.

0/0
24.1.2020 10:49

R34o40b49e41r25t 50M39a98t35u82l63a 8927399156935

Do roku 2022 nebudou mít ani pozemky teda pokud se blokace staveb aktivisty nevztahuje pouze na ty užitečné.

0/0
24.1.2020 10:00

P13e37t72r 52L60a77n46g28e96r 6265975190352

No, někdy mám pocit, že celá silniční síť ČR je jako polygon, kde každé desáté auto jezdí bez řidiče a na jeho místě sedí figurína bez mozku. :-)

+6/0
24.1.2020 8:41

L94a50d30i83s38l85a70v 23K28a39l96o55u34s 7505926331460

Tak auto bez řidiče nechci ani vidět. Algoritmus třeba pro nevyhnutelný střet by pak pro Vás mohl dopadnout špatně, autonomní systém Vás klidně obětuje ve prospěch někoho jiného, přestože bude původcem střetu. Autonomních systémů už tu jezdí plno. MHD-autobusy,trolejbusy,tramvaje, Ropid, vlaková doprava,letecká doprava. A protože auta moc spolehlivá nejsou, tak težko věřit, že nějaké čidlo neza*ere pták, nebo neuhnije od soli apod.

0/−1
24.1.2020 11:59

A87d20a71m 24F13a26r36i56n74i34c 5562927306446

skoda karoq zkusenost.. adaptivni automat dalnice.. snezi .. najednou mirne brzdeni.. varovni symbol... sensor je spinavej prevezmite rizeni hned

+1/0
24.1.2020 12:40

J98i51ř29í 73F40o41g42e18l 2100291336882

Ornou půdu bych na testování aut rozhodně neobětoval.Rv

+12/−1
24.1.2020 7:37

M18i42c55h15a53l 95T35e72s79a20ř 4978622800461

O nic horší než obětovat ji na energetické plodiny nebo na překladiště čínských eshopů...

+2/−1
24.1.2020 8:37

T13o56m81á20š 45K66u34c19h61a56ř 3817301298921

Laičtí nadšenci věřící v brzkou budoucnost samořiditelných aut nechtějí vidět zjevný rozpor v tom, že ani velká část průměrně inteligentních lidí není schopna bezbečně řídit auto (to není pro počítač rak směšný úkol jako hra v šachy, kde je dáno jasně determinovanými pozicemi figur na pouze 2d ploše 8x8 a jedinou neznámou v protihráči, je to komlexní úkol vyžadující spolupráci všech lidských smyslů a například i psychologie, protože bez té nelze inteligentně předvídat) zatímco dnešní stav umělé inteligence není ani na úrovni tříletého děcka a na úrovni dospělého člověka ještě velmi dlouho nebude. To co dnes nazýváme umělou inteligencí má dnes k fukci lidského mozku asi tak daleko, jako šroubek k letadlu.

Až se jednou skutečně podaří umělou inteligenci vytvořit, tak se sama začne rozvíjet velmi vysokým tempem. Ale v té době už lidé nebudou zapotřebí. :-)

+3/−4
24.1.2020 6:29

T14o54m12á71š 93B79a36ř28t23i29p29á13n 6969938703290

Na řízení auta ale nepotřebujete kompletní funci mozku. Celá inteligence řízení auta má trochu zjednodušeně ve výsledku 3 výstupy - brzda, plyn, směr volantu.

Auto nepotřebuje umět mluvit, zpívat, jezdit na kole, psát do diskuzí, řešit vztahy, tvořit vlastní myšlenky atp.

+6/0
24.1.2020 6:34

T41o30m20á58š 93K38u60c28h18a86ř 3327831338921

K řízení potřebunete být schopen analyzovat 3d prostor až do vzdálenosti několika set metrů, včetně předvídání chování dalších řidičů, chodců, dětí, zvířat. Pro stávající strojovou inteligenci je ale téměř nezdolným úkolem jen rozeznat odstavený přívěs od dodávky, či reklamní figurínu kuchaře před hospodou od člověka. Že mi tam někdo z vedlejší vjede poznám spolehlivě z výrazu jeho tváře, pohlaví, věku, z toho kam se dotyčný dívá i podle toho, jakou šunku řídí. Když zpozorujete chodce a na protější straně k zastávce přijíždějící autobus, dáte si dohromady, že dotyčný bude chtít vozovku přeběhnout. V horším případě slepě, v lepším případě vás očima požádá o ohleduplnost. Stejně jako třeba chodec na přechodu či mimo něj. Tohle stroj ještě dlouho nezvládne pochopit. Prostě ho sejme a bude "v právu". Reálný provoz je tedy mimo jiné pistaven na předvídavosti a sociální interakci i neverbální kominikaci, které stroje bez plnohodnotné inteligence nejsou schopny. Díky tomu lidé jsou schopni napravovat chyby ostatních účastníků.Takže když tyto stroje pustíte do plného provozu s lidmi, budou se chovat jako tupý točvolat, kterému k řízení stačí formálně dodržovat předpisy a kopírovat chování auta před sebou. Nebudou ale ještě dlouho schopny předvídat a reagovat na mimořádné situace a ostatní účastníky budou svou tupostí "trestat" za jejich chyby.

Mimochodem, myslíte že samořiditelné auto zavolá sanitku, když na chodníku mine zraněné ležící dítě? Těžko, přece nepotřebuje inteligenci, která by rozpoznala, jestli se u silnice třeba jen neopaluje. ;-)

+3/−1
24.1.2020 9:08

J57a70r74o16m79í74r 65K95r90á85l 4660769384689

R^ Tak. Problém AI je v nepředvídatelných situacích. Člověk ví (nebo by aspoň měl vědět), že je u silnice škola, nebo hospoda a že musí s tím počítat. Když vidí, že auto před ním má problém, musí s tím počítat. Musí předvídat, že když týden mrzlo, bude v lese kluzko, i když je teď pet ned nulou. Atd, atd.

0/0
24.1.2020 9:47

T90o26m63á37š 24K89u36c50h10a18ř 3437191258511

Tak to, že se okolí školy má zpomalit, naprogramují i do toho auta. Ale to jak potom reagovat na pro člověka přirozené chování a signály a indicie ještě dlouho ne.

+1/0
24.1.2020 10:03

J52a85r92o13m43í88r 35K71r41á31l 4870899534749

To byste musel mít naprogramované i termíny prázdnin a přestávek, jinak zbytečně zpomalíte provoz.

0/0
24.1.2020 10:27

T34o29m72á37š 61K31u59c26h70a68ř 3557191138301

Ta auta se na rozdíl od člověka dnes samozřejmě neobejdou bez aktuálních map a geolokace. To si dost laiků neuvědomuje, naivně si myslí, že ta auta řídí pidle toho co "vidí", a neví, že jen na základě těchto senzorů (tedy to, s čím si člověk vystačí i bez lidaru) jsou nepoužitelná.

0/0
24.1.2020 10:09

T30o74m96á46š 65B49a54ř47t98i73p72á93n 6789658543310

Lidar je ale taky senzor...

0/0
24.1.2020 10:12

J15a36r98o82m74í74r 88K70r80á62l 4290929694319

Jistě. Ale jak zajistíte aktuálnost a přesnost map ? Dnes Vás navigace klidně navede na polňačku, nebo pod nízký most, i když máte zadané, že jedete s kamionem.

0/0
24.1.2020 10:30

J44a87r79o32m50í21r 56K89r53á87l 4340799804729

To ale platí na uzavřeném okruhu, kde lze přesně definovat parametry. AI se sice již dokáže učit, ale nedokáže asociovat a chybí jí intuice. Koneckonců ani v letecké dopravě se nikdo nespoléhá jen na autopilota. A to je daleko jednodušší situace, než na silnici.

+1/0
24.1.2020 9:41

P62e88t36r 79H59o26f47m50a81n13n 6479544985180

AI auto neumi vyhodnotit chovani lidi. Nepozna, zda si deti na chodniku jen hraji a behaji nahodne sem a tam nebo se 'chystaji' skocit pod kola.

V soutezi o nejkratsi brzdnou drahu pri 'skoku pod auto' AI auto cloveka samozrejme porazi, ale ve vyse popsanem pripade selze.

0/0
27.1.2020 8:20

J75i83ř86í 34S53c39h51w37a16c97h 8438134198586

Ve výše popsaném případě selže naprostá většina řidičů. "Hrající si dítě" na kterém vůbec není vidět, že se chystá skočit na silnici, tam klidně najednou skočí a pak je lepší reakce stroje jeho výhodou.

0/0
28.1.2020 12:33

M45i55c94h50a94l 17T97e28s73a92ř 4228192150961

Pěkně a sáhodlouze napsáno, ale proč je tady ta věc, která není umělá inteligence, řídí ve většíně situací lépe než člověk už teď?

0/0
24.1.2020 8:42

T47o96m28á12š 66K56u81c77h13a47ř 3547371428211

Neřídí lépe.

0/0
24.1.2020 9:09

M60i29c81h26a22l 37T90e46s57a52ř 4148142100761

ok, tak mají méně nehod.

0/0
24.1.2020 9:23

T65o22m41á40š 30K46u40c68h10a25ř 3117521128621

Zaparkované auto má také méně nehod. Navíc, jak jsem napsal výše, budete-li jezdit striktně předpisově, ale bez předvídavosti, přejedete klidně každý den tři děti, dvě babičky jednoho stopaře a jednoho psa a formálně to vaše vina nebude, takže bez "zaviněných nehod". Navíc jako autonomní vozidlo máte spolehlivý důkaz ve formě kamerového záznamu. To ale nic nemění na tom, že k žádné z těch nehod nemuselo s nirmálním řidičem dojít.

+2/−1
24.1.2020 9:56

M76i90c12h49a79l 64T17e23s72a40ř 4928922680551

Autonomní auta už přeci najíždějí kvanta testovacích kilomentrů v běžném provozu a mají mnohem menší nehodovost než lidi. Myslel jsem že to víte.

+1/0
24.1.2020 10:22

A60d70a59m 62F51a81r10i47n34i23c 5952227736296

nektere ano ale ...maji nizsi rychlost.. .

Kdyz Autonomni auto zpusobi nehody ktere by jinak nevyznikly, ikdyz ochrani pred vic nehodami, co stim? Jaky pomer je pro Vas prijatelny ?

Tady se lisi co lidi povazuji za unosny pomer 100 zachranenych bouracek versus 10 zpusobenych... ?

Pred soudem se bude dokazovat jestli automobilka/vyvojar udelal vse proto aby s vedomim chyby co zpusobi moznou bouracku co by se jinak nestala nepustil AV software do provozu... to by se pak bralo jako zpusobeni smrti z nedbalosti tohle se zatim neresi protoze chybi data a legislativa co prinuti autovyrobce zpristupni logy svych aut.= transparentnost. (soud pak doslova bude muset resit i expertizy softwarovych odborniku )

0/0
24.1.2020 11:07

M60i81c11h21a84l 88T83e79s60a11ř 4638292220581

Ano, poměr 10:1 by byl super. I menší poměr by byl super. Pokles nehodovosti na desetinu, kdo by si to (kromě odtahovek:) nepřál? Kdybych věděl že auto je 10xspolehlivější než já, klidně bych si do něj sedl a podepsal výrobci revers, že přijímám odpovědnost za následky způsobeného jeho provozem. A na ty následky bych se velmi levně pojistil, protože i pojišťovna by věděla, že pojišťuje 10x lepšího "řidiče".

O právním vakuu samozřejmě vím, ale osobně ho považuju za menší překážku pro autonomní auta, než například špatné počasí.

0/0
24.1.2020 11:58

A98d67a10m 37F52a70r22i49n53i50c 5892597806766

ja jako programator to musim resim a nesed bych si do takoveho auta... protoze vim ze nevim o nim vse... o situacich ktere naopak zpusobuji aktivne nehodu a ktere sou ve vedomosti automobilky ale nebyli prodany mne jako zakazniku misto toho jenom mne informovali ze mam hlidat iauto jako bych ho sam ridil s okamzitou reakcni dobou..

tesle to prochazi protoze ma klauzuli o tom ze ridic musi mit aktivni dohled nadni... porad.. tudiz je odpovedny .. .bohuzel silnice neni jenom o ridici a jeho aute tudiz stat ma pravo naridit co je unosny a co ne.. stejne jako

nemuzete psat sms za jizdy na infotaiment systemu za jizdy atd..

Mozna se zatim dockame ze NHTSA naridi dohled na ridicem kontrolou jeho zraku na ceste a ne rukou na volantu.

0/0
24.1.2020 12:33

T53o77m36á83š 52K42u92c22h58a91ř 3817831658751

To neřízení a současná formální připravenost převzít kontrolu je 1000x prokázaný nesmysl. Reálný člověk nedokáže u

udržet pozornost déle jak 10..20 minut, pokud se "jen dívá".

+1/0
24.1.2020 21:46

J89i97ř60í 87S61e87h87n34a54l 6945838312576

Tohle vubec neni pravda. Autonomni auta jezdi jen tam kde si provozovatel vybere a kde si mysli ze mu ty algoritmy budou fungovat a jen za dobrejch podminek. Realnej ridic ale jezdi vsude za vsech okolnosti, i tam kam se autonomni auto nikdo neodvazi pustit. Taky nejede tak rychle a kdyz je zle, tak se na to proste vykasle a zastavi. Takze jakekoliv srovnavani nehodovosti je zatim nesmysl, nemate co srovnavat.

0/0
24.1.2020 11:39

A47d41a56m 69F93a39r13i12n17i33c 5362457686266

tesla umoznuje autopilot spustit i mimo dalnic kde ji to nevyhovuje a doporucuje jej tam nepouzivat ale pak klidne srovnava nehodovost vetsinou z dalnic s prumernou nehodovosti v USA prumerniho auta na vsech cestach :/

0/0
24.1.2020 11:59

J16i55ř51í 45S70e86h55n72a62l 6525388702286

Tesla neni autonomni auto. Viz vas komentar vyse, Teslu vzdy ridi ridic, i kdyz zrovna nedrzi volant.

0/0
24.1.2020 13:26

M88i64c52h80a87l 67T20e45s73a26ř 4448212880361

OK, pokud nemáme co srovnávat, tak je nesmyslná už spekulace kolegy Kuchaře, že autonomní auta budou přejíždět stádo babiček denně.

0/0
24.1.2020 12:03

P72e87t90r 37Č60e25r28n71ý 8282982532487

Proč by měli zastupitelé města řešit územním plánem vodní bilancí daného území, když výstavba polynomu je jednodušší!!

0/0
24.1.2020 6:09

P59e70t90r 68Č92e27r65n68ý 8832232512807

To by se dalo realizovat na nerekultivovaných půdách po důlní těžbě, ale proč na zemědělské půdě?

+17/0
24.1.2020 6:04

P57e10t15r 69Č81e35r10n58ý 8962292982747

Naprosto nesmyslné plýtvání zemědělskou půdou.

+20/−3
24.1.2020 5:59

T11o19m13á69š 92B33a81ř44t28i59p73á81n 6569518933330

"Jsou tak nadšení, že si myslí, že bude změna územního plánu do konce letošního roku"

Jak krásně úřednicky řečeno

+7/0
24.1.2020 5:38

R67a88d73e48k 55H15o67l27í65k 1578274270486

...k čemu, cest máme dost s auty bez řidiče..;-D

0/0
24.1.2020 5:29

J11a73n 71K68r27p65e64c 5586803524572

no vzhledem k tomu ze zcela autonomni rizeni je bez upravdu funkcniho UI naprosto utopisticka myslenka je jedna vec. nejsme ani blizko neceho takoveho a to navzdory dosti sebevedomych prohlaseni ruznych sefu automobilek a sefu vyvoju techto systemu. druha vec je, ze to lidi ani nejak zlvast nechteji.

dejme tomu ze za mnoho a mnoho let vyzkumu a mnopho utracenych stovek miliard eur se dostaneme k necemu skoro tak dokonalemu, jako je clovek. bude to stat za to? ze se k necemu takovemu jednou dobreme, moje otazka je, co z toho? co konkretne mi to ma prinest?

+6/−10
24.1.2020 4:25

T57o73m23á80š 54B95a98ř77t58i64p72á61n 6209108223540

Mluvte za sebe. Já autonomní auta chci, lidi opravdu dokonalí řidiči nejsou. Když dokážu neuronku naučit na záznamu z miliard naježděnejch kilometrů, tak z ní bude lepší řidič, než jakýkoliv člověk. A to ani nemluvím o potenciálu komunikace přímo mezi auty - pak by se daly zrušit všechny semafory a značky a auta by se vzájemně dohodla, kdo má přednost, během mikrosekundy...

+7/−3
24.1.2020 5:36

J14a44n 51K37r74p63e26c 5796583104202

to ze vetsina lidi nechce elektromobil nebo automni rizeni je fakt. ridici dokonali nejsou, ale to stejne tak nebude ani autonomni rizeni. je jen tezko predstavitelne ze ikdyby vsechno nakrasne fungovalo - od cehoz jsme asi v soucasnosti vzdaleni tak jako od osidlovani marsu - tak dojde k nejakemu zasadnimu bezpecnostnimu zlepseni. zrejme se presunou nektere kategorie rizik nekam jinam. ale to je tak vse. to co si tady tak krasne kreslite je pripad, kdy neexistuje jine nez autonome rizene vozidlo. takze to budete muzet lidem nejakym zpusobem vnutit. i te vetsine ktera nic takoveho nechce.

mimo to jste neodpovedel na to podstatne. co konkretne mi to autonomni rizeni ma prinest. za predpokladu ze uz tedy funguje. jaky aspekt meho zivota to ma vylepsit?

jinak pokud jsem zde pouzil prirovnani k osidlovani marsu, tak verim ze s vyzuzitim stejnych lidskych a financnich zdroju ktere se investuji do autonomniho rizeni je toto realnejsi a hlavne to nejakym zpusobem muze posunout lidstvo kupredu narozdil od ciste konzumni utopie zvane autonomni rizeni.

+3/−4
24.1.2020 6:06

T87o33m38á68š 19B17a31ř89t97i40p54á46n 6209618283490

Ano, to co si kreslím je hudba budoucnosti, ale věřte tomu, že přijde ten čas přijde. Apropos, kde máte ty podklady, že to většina nechce?

Co má přinést - tak například, prospím se při cestě na delší vzdálenost, autonomní taxík po Praze za 20,- (protože největší položka je vždycky řidič), přesun od vlastnění vozu (vytížení tak 1%) k využívání sdílených vozů, kde může být vytížení třeba i 50%. Představte si, jak krásná by byla města, kdyby v nich všude nestály zaparkované vozy. I to je možné, když těch aut bude 50x míň a budou opravdu využitá. Nehledě na šetření zdrojů na výrobu těch aut, co 99% času jenom stojí někomu před barákem/před kanclem.

+3/−2
24.1.2020 6:31

J89a46n 10K19r57p27e52c 5196533454102

dekuji. zatim nevite za co. predvatite totiz typicke nadsenectvi bez jakekoliv realne predstavy. v podstate jsem neco takovho cekal. z nadsencem vaseho typu se nestekavam poprve.

jakykoliv dosavadni pruzkum vzdy jasne vysel v neprospech autonomniho rizeni.

nebudete spat, nebudete delat ani nic prospesneho. kdybyste neco takoveho delat chtel, je byste vlakem.

levnejsi "taxi" to nebude a ani nemuze byt. ten ridic sice nebude sedet v aute, ale bude jinde. nekdo se o nej bude muset starat, o jeho provoz a zabezpeceni. samotne vozidlo bude drazsi a je zcela zcestne prepokladat ze by 20 Kc mohlo pokryt byt jen naklady na provoz.

pokud by mela byt zachovana stejna dopravni obsluznost temito autonomnimi taxiky tak 1. mytus je, ze jich bude nejakym zasadnim zpusobem mene. nebude, bude jich temer uplne stejne jako soucasnych aut.logicky jejich celkova vyuzitelnost bude stejna nebo jen mirne vyssi jako soucasnych aut 2. ze nebudou parkovat pred domy ale "nekde" kde? 3. toto je bod ktery vy jste nenastinil, ale je v diskusich s nadsenci bezny a souvisi s bodem 1. a sice ze to jakkoliv prispeje k jakemukoliv zlepseni dopravni a emisni situace ve mestech. to je zcela zasadni omyl.v pripade ze parkuji "nekde jinde" tak musi pro kazdeho klienta od "nekde" prijet, nekam ho zavest a pak se tam "nekam" zase vratit. pripadne jet pro nejakeho jineho klienta, jet nekam atd atd. takze provoz se zasadnim zpusobem zvysi, tim se zvysi i spotreba paliva at uz bude jakekoliv.

cili auta parkujici pred domem a pak na firemnim parkovisti pak u obchodaku a pak zase pred domem s vyuzitelnosti 1% jak pisete se vlastne chovaji ekologicteji nez sdilena vozidla. pricemz poskytuji lepsi sluzbu svym zakaznikum za soucasneho mensiho zatizeni dopravni infrastruktury.

0/−4
24.1.2020 7:07

T30o81m19á96š 11B95a94ř87t89i35p36á13n 6529128783310

Neříkám, že to bude v příštích deseti letech (asi ani dvaceti). Zároveň neříkám, že auta musí parkovat někde jinde, jenom, že jich bude míň. Už dnes se dá po Praze chytit "taxík" za 50,- (podle toho kdy a jak daleko) tak nevím, proč by bez řidiče nemohl být za 20.

No nic, máte svůj názor a já zase svůj. Vy věříte, že to nepůjde a ničemu to neprospěje, já věřím, že to půjde a prospěje :-)

Ale i kdybych neměl žádné argumenty, tak fakt, že do toho automobilky hodlají proinvestovat v řádu desítek miliard eur, by napovídal, že tam nějaký potenciál bude. Přeji hezký den a už jdu opravdu pracovat ;-D

+2/0
24.1.2020 7:17

J55a73n 89K15r26p22e45c 5756893224982

protoze nebude bez ridice a technologie ktera vas poveze a ktera bude ridit jeho provoz bude neuveritelne draha. v dnesni dobe si jeste ani nedovedeme vubec predstavit technologii ktera by mela dostatecny vykon na provozovani tak velkeho poctu AV - a to ani pro jedno vetsi mesto. a to se nebavim ani o datove siti a robustnosti zabezpeceni jak samotneho "mozku" tak one datove site. zadna zeme na svete v soucasnosti nedisponuje ani zlomkem potrebneho vykonu.

ja verim ze to pujde a ze to jednou nastane, ale v momente kdy se to nebude tlacit "na silu" a bude skutecny jak ekonomicky tak spilecensky zajem toto mit. desitky nebo stovky miliard EUR jsou naprosto zanedbatelna castka, a to se bavime pouze o soucasnych nesmelych pokusech pri vyvjoji neceho malo chytrejsiho nez lednicka..pokusim se vam to priblizit. budu pouzivat jednoty AV - autonomni vozidlo a vypocetni jednotku jednoho laptopu.

dejme tomu ze 10 aut uridi vypocetni vykon 3 laptopu. reknete si ze kdyz jich chcete mit 20, tak to bude 6 laptopu. no ale realne ze svysi interakce mezi AV a okolim a pocet promennych se nescita, ale NASOBI! tudiz na 20 vozidel nepotrebujete 6 laptopu, ale 9. jeste zadna hruza co? jenze na 30 AV uz laptopu potrebujete 27, na 40 AV je to 729 atd atd. tady nejde o miliardy, ale miliardy miliard. a to zatim nemame, nebo jo?

0/−1
24.1.2020 21:00

Premium

Španělská nepoučitelnost. Proč zde koronavirus řádí jako v Itálii nebo Číně

Dlouhé týdny Španělé sledovali, co se děje v Číně, Íránu a Itálii. Ale nepoučili se. Laxní politici opakují stejné...

Premium

INTERAKTIVNÍ GRAF: Porovnejte, jak se koronavirus šíří v různých zemích

Statistik, jak se šíří pandemie nového koronaviru, existují spousty. Někdy je ale těžké dát různá čísla do kontextu....

Premium

Milostná zápletka mladých lidí. Ústřední dvojice tuší, proč je Slunečná hitem

V lednu vstoupil na televizní obrazovky seriál Slunečná a od té chvíle si získal velké množství fanoušků. Nemalou...

Najdete na iDNES.cz