Testovací drahou autonomních aut bude dálnice mezi Brnem a Bratislavou

  16:47aktualizováno  16:47
Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Shodli se na tom ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a místopředseda slovenské vlády pro investice a informatiku Peter Pellegrini se zástupci automobilového průmyslu a mobilních operátorů.

Testování takzvaných autonomních vozidel je v popředí zájmu českého ministerstva dopravy dlouhodobě. Ťok už v minulosti uvedl, že podporuje výstavbu zkušebního okruhu pro tato auta (čtěte zde). Jednání o bezpečnosti a právních důsledcích používání autonomních vozidel byla rovněž součástí Ťokovy nedávné návštěvy ve Spojených státech.

Autonomní koncept Volkswagen Sedric

Autonomní koncept Volkswagen Sedric

Na takzvaných autonomních vozidlech velké automobilky v současnosti už intenzivně pracují. Například společnost Ford nedávno oznámila, že chce mít v prodeji takový vůz v roce 2021. Koncept vozu, který jezdí zcela bez asistence řidiče a nemá ani volant, představila na letošním autosalonu v Ženevě automobilka Volkswagen. Právě takováto vozidla by mohla být testována i v ČR, podobné okruhy jsou v Evropě podle ministerstva dopravy zatím dva.

„Chtěli bychom udělat přeshraniční projekt na dálnici D2 mezi Bratislavou a Brnem, otestovat dostupná zařízení a ve spolupráci s mobilními operátory zkoumat například problematické přechody z jedné sítě do druhé,“ uvedl Pellegrini.

Na projektu nyní budou pracovat týmy z obou zemí, budou mít na starosti otázku financování, harmonogram přípravy a následnou realizaci projektu. Obdobné to má být i v případě připravovaného zkušebního okruhu.

Česká republika se už v minulosti zapojila do programů vyvíjejících inteligentní technologie v dopravě. Jedním z nich je projekt C-ROADS Czech Republic, který je spolufinancován z evropských fondů CEF. Jeho cílem je rozšířit na dálniční síti v ČR a v městském provozu v Brně inteligentní dopravní systémy, které umožní komunikaci s chytrými vozidly týkající se aktuální dopravní situace.

Ministerstvo dopravy již v minulých letech vypracovalo projekt zvýšení bezpečnosti silničního provozu pomocí vozidlových spolupracujících systémů, zajišťující komunikaci vozidla s ostatními vozidly nebo s inteligentní dopravní infrastrukturou. V rámci tohoto projektu bylo provedeno pilotní testování komunikace mezi vozidly a mezi vozidlem a infrastrukturou, a to na úseku D0 silničním okruhu kolem Prahy mezi Vestcem a Jesenicí (km 80 – 3,6). Více o testování čtěte zde.

Autoři: ,

Nejčtenější

Stop motorizovanému násilí. Němečtí politici a aktivisté brojí proti SUV

Koncept mamutího SUV čínské značky Hongqi představený na autosalonu ve...

Autosalon ve Frankfurtu má už několik sezon smůlu, v roce 2015 v jeho průběhu odstartovala Dieselgate, před dvěma roky...

Mazda bude dobíjet elektromobil Wankelem. Prototyp jezdí hladce

Prototyp elektromobilu Mazdy postavený na základech modelu CX-30

Mazda naskakuje do elektrického rychlíku se zpožděním a stojí to za to. Rozvoj elektrické infrastruktury vázne, rvačka...

První škodovka na elektřinu startuje na 430 tisících korunách

Elektromobil Škoda Citigo-e iV při natáčení v centru Prahy

Malý elektrický Citigo bez stokoruny za 430 tisíc a hybridní Superb iV s cenou začínající na 876 900 korunách. Škoda na...

„Čínské tesly“ přijely do Evropy po svých, zahajují autosalon ve Frankfurtu

Aiways U5

Čínský start-up Aiways chce být čínskou Teslou. Prototypy prémiového elektrického SUV dojely po vlastní ose ze Si-anu...

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

Další z rubriky

Blesk z Itálie je nejrychlejší lambo všech dob, místo turba má kondenzátory

Lamborghini Sián FKP37

Automobilka Lamborghini si jde v mnohém vlastní cestou. Důkazem toho je i nová limitovaná edice vozu Sián. Za dva...

Nová Dieselgate. Německá média tvrdí, že VW stále švindluje s emisemi TDI

Turbodieselový motor řady EA 288

Koncern Volkswagen podle německé televizní a rozhlasové stanice SWR zřejmě manipuloval s měřením emisí také u novějších...

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Najdete na iDNES.cz