Mazda 6e Šestka s čínskou technikou
Bruselský autosalon má více než stoletou historii a letos nabyl na významu i zásluhou zrušení ženevské motor show a hoštění slavnostního vyhlášení vítěze evropské ankety Vůz roku 2025.
Do jejího dalšího ročníku se určitě dostane i nová generace Mazdy 6 se poprvé představila i v Evropě. Liftback s označením 6e, rozměrově přibližně odpovídající nové Škodě Superb, vznikla ve rámci spolupráci s čínskou značkou Changan a má mnoho společného s modely Deepal L07 a Shenlan SL03. Vyrábí se ve společném podniku v čínském Nanjingu a na tamním trhu nese označení Mazda EZ-6.
Bazarová Mazda 6 na benzin je poklad. Auto pro nadšené řidiče, co se nekazí![]() |
Svou siluetou, bezrámovými bočními okny a svítícím křídlem, které může zobrazovat stav nabíjení, Mazda 6e připomíná kupé. Je to zadokolka s čistě elektrickým pohonem. Verze s 1,5litrovým zážehovým čtyřválcem ve funkci prodlužovače dojezdu se totiž do Evropy vozit nebude.
Základní verze e-Skyactiv EV a používá lithium-železo fosfátovou baterii (LFP), která je nejen odolnější, ale také méně náchylná na výkyvy teplot. Nabízí celkovou kapacitu 68,8 kWh a umožňuje dojezd až 479 km (WLTP) a nabíjení výkonem až 200 kW. S elektromotorem s výkonem 190 kW (258 koní) nová šestka zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,6 sekundy.
Verze s dlouhým dojezdem používá nikl-kobalt-manganovou baterii (NCM) s kapacitou 80 kWh, která zajistí dojezd až 552 km. Výkon je 180 kW (245 k) a zrychlení z 0 na 100 km/h auto zvládne za 7,8 s. Nejvyšší rychlost je u obou verzí omezena na 175 km/h.