Diskuse k článku

Evropa hlasuje o emisních limitech. Podle výrobců jsou mimo realitu

Evropský parlament schválil cíle pro snižování emisí pro osobní automobily a lehká užitková vozidla. Výbor pro životní prostředí na návrh maltské sociální demokratky Miriam Dalliové vyzval k výraznému zpřísnění limitů CO2 u automobilů od roku 2021.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P39a63v36e36l 53K46u22d75r58n44a 2947928317451

Kdyz jsem pristaval nad ranem v Dhace, udivily mne stovky ohnu v ulicich. Po nekolika dnech jsem pochopil, co to bylo. Kdyz se v Dhace nahromadi prilis mnoho plastu, mistni je rozhrnou a zapali. Prilis mnoho znamena, ze uz je neni kam dat a hromady odpadku podel cest uz jsou vetsi, nez asi metr. V Dhace zije dle ruznych odhadu asi 15 az 25 milionu lidi. Viditelnost je od 150 do 250m. Technickou ani emise tam neznaji. Tu zem jsem neprojel trabantem a tak o ni tolik nevim, ale ma asi 140 milionu lidi, kteri ziji bez zajmu o nejake zivotni prostredi, jakekoliv normy na emise a bez zakladnich ekologickych navyku. Mozna je nacase moudrym (z bozi vule, protoze si nepamatuji, ze bych nejakou soc-eko-maoistku volil) hlasujicim EU diktatorum prozradit, ze ekologie je globalni problem a Evropa je maly svetadil a sama nic nezmuze.:-)

0/0
25.9.2018 21:48

P79a26v11e66l 53K69y74n32č79i68l 4370114306162

Brusel a EU mi již drahnou dobu lezou krkem. Nemám vcelku nic proti zlepšování životního prostředí, nikoliv však cestou krys kancelářského typu, které obývají některé stavby v Bruselu. tyto krysy kancelářské ani nevystrčí nos ze svého skleníku a snaží se popírat fyzikální zákony, jak je již zde několikráte napsáno, aniž by znali jejich podstatu. Pravděpodobně v tu dobu chyběli ve škole.

Ona dáma, která navrhla nová opatření, je zřejmě snílek a fantasta, možná o 100 let později, stejně jako v případě Julese Verna, se jej představy naplní. Možná ale až potom co dovezeme jiné palivo z jiné planety.

Prostě něco v současné době jde a něco prostě ne a na to by si i byrokraté z Bruselu prostě měli zvyknout.RvRv

+5/0
20.9.2018 9:44

P17e69t14r 52M60i76c45h75a28l 2420334541532

V Bruseli se snaží odhlasovat novelizaci fyzikálních zákonů?

+5/0
19.9.2018 23:47

P19e35t19r 78H40a33r67i13p30r30a58s59a26d 53H17a83j67i97č 5511266153680

To je najednou stížností a výmluv.

0/0
19.9.2018 20:25

R87a39d51o41m53í98r 14P96e67š42o98r26n64a 3969706899966

Co je lepší, chcípnout na žízeň do pár let, protože nebude voda díky tomu, že v ovzduší je přehuštěno CO2, které na sebe váže vypařenou vodu a nevzniká tak mrak a zkondenzovaná voda, kterou pak chytneme v podobě dešťovky, anebo si vozit zadky v limuzínách, které všechen ten ropný bordel vypalují do ovzduší? To stejné s uhlím.

Jádro? Tam by to s určitými úpravami mohlo vypadat do budoucna nadějně a především do každého domu fotovoltaiku s 90% dotací od ČEZU či státu. Ono to vyjde na stejno...

0/−2
19.9.2018 19:03

M76a61r13c86e48l 55S92u44p 6339385908600

Buďte v klidu ! CO2 je pouze jednou součástí všech skleníkových plynů ! V této směsi skleníkových plynů tvoří celkem 0,054 %. Podíl celkové vyprodukavané CO2 člověkem je z celkového CO2 někde mezi 3 - 6 % - ten zbytek 97 % se dostane do ovzduší sublimací zemského povrchu a hlavně chemickými reakcemi v oceánech - hlavně v jejich teplejších částech.

Většina CO2 stejně skončí na dně oceánu,kde chemicky zreaguje.

Nesmíte se nechat poplašit od politiků,kteří štědře přeplácejí "vědce" a kteří z toho poblázňování mají príma kšeft !;-)

Jádro asi u němců a rakušáků těžko prosadíte ! Fotovoltaika je pro kočku (a pro číňana, který ty blbosti prodává).

Když už se mermomocí chcete dát na nějakou víru, tak se dobře modlete ať jim ve Francii správně rozběhnou ten reaktor na thermojadernou fúzi. V případě,že se to povede,pak chtěj hned nasekat několik velkých elektráren (i když je to drahý jak prase).

+2/−1
19.9.2018 20:17

P43e80t37r 48H49a46r78i36p97r79a68s98a32d 62H25a59j10i87č 5201236773110

Problém je v tom, že těch 6% je významný příspěvek. Přirozené cykly ho nedokážou saturovat a aproto se mění životní prostředí. CO2 má svůj koloběh. Asi nejvýznamnější je roční cyklus daný ročními obdobími. Člověk do toho významně zasahuje.

0/−1
19.9.2018 20:23

M73a63r12c81e48l 83S58u96p 6299705228460

6 % z 0,054%,které většinou jsou zaneseny nad oceán a do něj žuchnou !

V třetihorách byly hodnoty CO2 kolem 2000 a svět se nezhroutil.

Mimo to se nově potvrzují theorie, že je to celé naopak. Díky sluneční zvyšující se sluneční aktivitě se globálně otepluje a to má vliv na chemické reakce v oceánech, které "vypouštějí" více CO2. Dokazují to i průzkumy z ledu v Arktidě, kde lze rozborem identifikovat nejprve teplotní křivku a potom z časovým odstupem tuto křivku kopíruje křivka hodnot CO2.

+2/0
19.9.2018 20:57

J34a60n 70M76a24l59ý 3902622972955

V ČR bychom vážně měli pohnout a energetickou koncepcí....za nějakých 25 doslouží většina uhelek i jádro...

0/0
19.9.2018 17:48

D92r14a63h85o39m42í44r 44S28t77r81o42u17h73a45l 4675968942764

Jen do nich! Ať konečně vyvinou levný elektromobil pro masy!

+2/0
19.9.2018 15:12

P10e60t97r 85H84a38r63i88p32r72a59s32a24d 12H76a70j97i27č 5611536253620

Mají to v šuplíku už od 70-80 let. Začali to oprašovat až teď a jak je vidět, moc se jim do toho nechce.

0/0
19.9.2018 20:25

P83a51v44e63l 90P53a96ž41o55u61t 3943851973457

Tak RVHP taky schvalovalo cíle.Třeba pracovat na 110% apod. A taky to byly nesmysly.Stejně jako limity dle EU !

+7/0
19.9.2018 14:58

R94o27b77e57r74t 52M21a71t67u55l67a 8397399126465

Úředníkovi už nestačí, že to jezdí za 3/100 v laboratoři, ale chce to i v reálu no tak bude válka, kterou nemůže vyhrát jenom je otázka zda prohraje jenom úředník a nebo všichni...

+3/0
19.9.2018 13:47

M50a44r51e60k 47K75l55u51f30a 3468204914896

Měl by hlasovat jen ten, kdo je schopen najít realizovatelné, nepříliš nákladné řešení.

+6/−1
19.9.2018 10:44

M26a96r36t38i14n 40K74a79r48á14s77e72k 9518223828878

Podobny princip byste treba aplikoval i ve volbach a referendech? Pak by trochu byl problem v tom, ze by nemel kdo hlasovat....

0/0
19.9.2018 13:43

P95e61t24r 93H93a15r26i53p34r60a69s48a75d 57H21a64j60i30č 5541706293380

Nejezdit autem. ;-)

0/−3
19.9.2018 20:57

J35a97n 36P66o12k40o72r87n95ý 1623719620343

Tak se připrav až to s tebou sekne. Místo sanity za 10 minut, velbloud za dva dny. Inteligente.

+3/0
20.9.2018 3:40

M83a95r97e95k 21K80l81u14f53a 3708354144906

Psal jsem realizovatelné - stačí si ten příspěvek dobře nebo víckrát přečíst. ;-)

0/0
20.9.2018 8:52

D91a23v21i30d 66K22n68a67p36e26k 8667374126855

Těm zeleným a sociálnědemokratickým šílencům jde opravdu o to dostat Evropu na kolena. Jak hospodářsky (neustálé zpřísňování již beztak přísných limitů), tak politicky (migrace nekompatibilního obyvatelstva).

Ti úchylové fakt chtějí stav jak před 150 lety - všude pěšky, bohatší na koních nebo kolech. Že to bude znamenat prudké snížení životní úrovně, snížení délky a kvality života, už nedokážou domyslet.

Zajímalo by mě, v čím zájmu tito lidé jednají - jestli pouze za prachy někoho mimo Evropu nebo z čirého ekofanatického přesvědčení.

+5/0
19.9.2018 10:44

M79a45r63t16i76n 23K32a36r68á62s34e43k 9888463338808

No tak zrovna ty limity jsou nejvetsi ochranarske opatreni domaciho prumyslu (diky tomu se v EU prakticky vubec neprodavaji levna cinska nebo indicka auta).

Limity jsou mirnejsi nez treba v USA nebo Japonsku, ad CO2 - tam je to v EU pro automobilky dost volne na rozdil od jinych trhu. Kazdopadne nic z tech opatreni principialne nema jak poskodit evropske automobilky na ukor zahranicnich (spise naopak)...

+1/0
19.9.2018 10:58

M36a10r61c21e47l 59S75u74p 6959595928650

Kolik si myslíte,že vyberou peněz z emisních povolenek ? Kolik pokut za překračování emisních limitů ? V které kapse tyto peníze skončí ?

Připočtěte dotace na ekoprojekty ! Vsadím se, že se budou prodávat auta,které tyto limity budou překračovat a legalizace těchto prodejů bude opět za výpalné, klteré skončí v kapse opět těchto politiků.

To nejsou žádné drobné - to jsou miliardy EUR na které si brousí zuby EU politici !

+2/0
19.9.2018 11:10

D57a79v40i68d 18K94n11a67p88e63k 8587904676655

Zajímavá myšlenka. Dokáži si představit i dotování neprodejných elektromobilů z těchto povolenek a pak plácání se po zádech, jak se elektromobily krásně prodávají.

+2/0
19.9.2018 11:18

V54í58t 95K33o32u32b43a 6546880654748

Možná by stačil zákon, že každý kandidát na poslance EU musí mít IQ alespoň 100, aby mohl být zvolen.

+2/0
19.9.2018 10:42

J90a47n 30T68a88r20a27b30a 4666776889319

My vám to dobro vnutíme, i kdybyste ho nechtěli.

+5/0
19.9.2018 9:39

V64i34l93é44m 65B90a72r51á70k 4526817159276

Proč se nikdo neptá proč?

Auta podle Bruselu, Hospodářské noviny 13.5.2015, str. 10 - 11. "Navíc evropská auta na celkových globálních emisích CO2 se podílí ani tisícinou",

Tzn. 0,1 %. Jestliže v roce 2021 mají auta vykazovat emise 95 gramů CO2 na 1 km, při dnešní hodnotě 123,4 gramů CO2 na 1 km, potom snížení bude o 23 % (samozřejmě ne v roce 2021, protože budou v provozu i starší auta s vyššími emisemi). Cena technických "kejklů" odhadují výrobci na 700 eur na jedno auto.

Takže podíl evropských aut na celkových emisích CO2 ve výši 0,001 se sníží na 0,00077 (na 0,077 %), v poměru k celkovým světovým emisím CO2. Z toho také plyne, že miliardy a miliardy eur vrážené do vývoje technických nesmyslů typu hybridních hybridů jsou vynakládány naprosto nesmyslně.

Nedávno byl v televizi díl Simpsonů ukazující elektromobil, který volal "nejezdím rychle ani daleko a kdo mě řídí, toho ostatní považují za homosexuála". Jak se tohle šílenství dá zatrhnout?

Zdroj: https://vilembarak.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=463886

+5/0
19.9.2018 9:32

M78a71r36t69i32n 12K89a73r92á27s56e80k 9988103528418

No za me pokud je naklad na snizeni spotreby auta o ctvrtinu cca 700 euro, tak je to velmi pozitivni, protoze se to za zivotnost auta mnohonasobne vrati....

A ono je treba si uvedomit ze ta regulace CO2 u aut neni kvuli "zachrane klimatu", ale prave kvuli spotrebe - EU je ve velkem zavisla na importu ropy, coz neni dobre jak z ekonomickeho tak geopolitickeho pohledu, a auta jsou proste hlavni zrout ropy.

Mimochodem globalne je cca 20% emisi CO2 z dopravy, pricemz pozemni doprava (auta a nakladaky) z toho tvori skoro tri ctvrtiny..... tzn 15% globalnich emisi CO2 jde za auty a kamiony....

0/0
19.9.2018 13:42

D69r11a86h64o36m40í98r 38S87t77r62o26u24h13a47l 4645258512194

No vidíte. Takových brutálních snížení, ale stejně se u silnice nedá dejchat.

0/0
19.9.2018 15:13

J48a90r59o43s75l97a57v 71D17r47o63z65d 6903299190107

No... Musk by měl začít stavět další Gigafactory.

0/0
19.9.2018 8:56

R51a94d49e89k 48S72t97e81i54g49e73r 7584882782916

Nějaký zákon na omezení evropských socialistů by nebyl?

+2/0
19.9.2018 8:51

J65a56n 89T14a50r20a66b21a 4666786679909

To byste musel vymlátit třetinu evropské populace, co je v blahé nevědomosti volí. Takže nebyl.

+1/0
19.9.2018 9:41

J89a33n 21S71v95e14t12l95i69k 8747619709759

Zajímalo by mě, jestli už EK vyřešila kouřivost motorů velkých lodí a trajektů. Když jsem plul na Sardinii, tak to, co šlo z komína bylo, jako celá kolona aut na Jižní spojce od Štěrbohol po Barrandov. Hnus. A běží to nonstop, i při nakládce a vykládce.

0/0
19.9.2018 8:35

M91a76r88t35i33n 97K81a38r54á96s19e11k 9248683898848

Lode se resi taky, ale spise ve vice globalnim meritku... a ony lode EU prirozene netrapi tolik co auta, protoz lode zpravidla nepluji lide pod okny....

+1/−2
19.9.2018 8:46

J82o81s21e79f 80Š17o57l42t77e77s 8544858820313

Pro lodě plující do přístavů EU platí emisní euronormy.

0/0
19.9.2018 8:48

J89a94n 29T38a57r42a76b84a 4436806859629

Viděl jste někdy v Rotterdamu startovat motor tankeru???? To jsou euronormy jak noha...

+2/0
19.9.2018 9:42

D45r35a12h70o81m45í22r 20S85t91r49o90u94h84a29l 4555578552534

Tam je to tak, že v přístavu používají naftu a jak vyjedou do mezinárodních vod, přepnou na asfalt.

+1/0
19.9.2018 15:15

P94e54t33r 16N23e80c85h20a57n17i97c48k40ý 7923276718310

Sakra, musím vyřešit zimní provoz motorky, s auty to nevypadá dobře ;-D

+1/0
19.9.2018 8:29

M40a16r94t18i73n 71K44u97l54h37á43n71e23k 4313362869369

socialističtí eurohujeři se předhánějí kdo vymyslí větší nesmysl :-P

.

poroučíme větru dešti a nově i fyzice :-P:-P

+13/0
19.9.2018 8:24

M89i17c21h28a87l 88Š94v34é64d13a 4879522192960

Konec spalovacích motorů nemusí být špatná věc. Konečně bychom se zbavili závislosti na Rusku a šejcích z Blízkého východu. Nejlepší by bylo postavit víc jaderných elektráren a při nevyužité kapacitě v noci v nich vyrábět elektrolýzou vodík. Na ten by pak jezdila auta. Počáteční náklady by se za pár let vrátily. Měli bychom čistý vzduch a nebyli bychom závislí na diktátorech mimo Evropu.

+3/−4
19.9.2018 8:11

J76a23n 96T25a50r59a44b31a 4826876189689

víte co to je UTOPIE?

+3/0
19.9.2018 8:39

M53i51c47h43a84l 70Š61v13é12d19a 4599122522270

Ano, utopie je něco nerealizovatelného. Tohle je zcela realizovatelné, když by se na tom země EU dohodly.

+1/−6
19.9.2018 8:44

K98a82r19e67l 56K54u44č40e65r58a 7265161843360

Doufejme, že se země EU nedohodnou, že zruší gravitaci. ;-D;-D;-D

+3/0
19.9.2018 9:06

J91a68n 33T32a20r29a45b53a 4856306279269

Pane Švédo, realizovatelné (myslím kompexně, ne jako hra na projekt) to je tak maximálně ve vašich vlhkých snech. Račte se obeznámit s tím, kolik procent ropy, nakupované od šejků a z Ruska, je použiváno pro silniční dopravu a kolik pro ostatní dopravu a především pro průmysl. Pak vám možná dojde, jakou hloupost jste napsal.

+1/−1
19.9.2018 9:46

M90a16r93t66i63n 93K71a33r59á61s21e25k 9418633338228

Tak z ropy se na dopravu spotrebovavaji cca dve tretiny. A z dopravy tvori silnicni doprava cca tri ctvrtiny. Tzn cca polovina ropy se spali v motorech aut a nakladaku...

+1/0
19.9.2018 14:00

J85o88s27e78f 85Š34o21l43t84e36s 8914338810553

Ten vodík vypadá vždy na první pohled lákavě, ale jsou s ním obrovské problémy. A tím nemyslím s výrobou, ale hlavně s distribucí a skladováním, což celý řetězec extrémně prodražuje. Ježdění na nezdaněný vodík je zhruba 2x dražší než ježdění na zdaněný benzín. Oproti elektřině je to zhruba 6x! Pak už se provozní náklady začnou docela projevovat.

0/0
19.9.2018 8:50

M95i87c49h39a63l 37Š45v98é94d31a 4439612762390

To je dnešní stav, kdy se vodík vyrábí z uhlovodíků. V jaderkách by se vodík vyráběl z vody v podstatě zadarmo. Na noc se stejně nedají vypínat. Distribuce a skladování vodíku by jistě něco stály, to máte prvadu.

+1/0
19.9.2018 8:57

J56o18s90e56f 94Š32o66l96t12e48s 8404658940603

Jak říkám, i když vyrobíte vodík zadarmo, stále to bude tak drahé, jak uvádím. Výroba vodíku je snadná, i dnes lze vyrábět vodík v podstatě zadarmo z FVE...

0/0
19.9.2018 9:01

M80a36r11t48i50n 13K64a33r75á11s98e94k 9758863938948

No ale porad bude nesrovnatelne jednodusssi a leevnejsi pripojit v noci elektroauta na nabijecky a tim volnym vykonem je nabit, nez stavet tovarny na vodik, ktere budou neefektivne vyrabet vodik z vody (nevic jen cca 8 hod denne coz to opet prodrazi), nakladne a slozite ho rozvazet a prodavat, a pak menit zpet na elektrinu...

0/−1
19.9.2018 9:29

J45a33n 57T80a85r76a45b45a 4376586889989

Vodík se dá levně a efektivně vyrobit nejen elektrolýzou vody.

Zadruhé, kapacita energetiky na pokrytí potřeb dopravy ani zdaleka nestačí.

Zatřetí, kapacita přenosové sítě na potřeby dopravy ani zdaleka nestačí.

a Začtvrté, už teď se tvoří a aplikují postupy, jak se bude na dobíjecích stanicích distribuovat v místě dostupná energie pro přítomná vozidla, kdy vám dobíjecí výkon sytém omezí, aby zbylo na všechny ostatní, při kolika % vás vypnou, protože ostatní mají daleko méně. Takový energetický komunismus v praxi. Že nabijete rychle na 100%, na to zapomeňte. ČEZ na to už má tým vývojářů.

+1/0
19.9.2018 9:52

M84a11r98t96i42n 84K27a67r30á94s20e72k 9738333428888

Kapacita energetiky - v zasade staci, treba v CR by stacila i na mnohem vetsi provoz elektroaut, nez je dnes provoz spalovaku.

Kapacite prenosove site - opet, pri nabijeni hlavne v noci v pohode staci, v CR s obri rezervou, jedine co muze byt relativne levne resitelny problem je nedostatecna kapacity u nizkeho napeti - to ale vlastni rad rozsiri, kdyz se mu to pak bohate zaplate na vyssich prutoci elektriny.

Ad 4 to je docela logicke, pokud se budou rychle stavet ryhclodobijeci stanice, tak chce mit paku na to, aby v kritickem pripade je mohl operativne utlumit a tim stabilizovat sit. Ono hlavne pri domacim nabijeni se pak da cekat podobny princip jako u topeni elektrinou (takovy elektrokotel mimochodem sezere za rok mnohonasobne vice elektriny nez auto), a lidi diky tomu dostanou vyhodnejsi tarif a levnejsi elektrinu...

0/−1
19.9.2018 10:14

M56a10r55t79i12n 16K12a17r18á24s74e14k 9898653208908

Mimochodem docela by me zajimala ta levna a efektivni vyroba vodiku ve velkem meritku a ne elektrolyzou...

0/0
19.9.2018 14:02

Najdete na iDNES.cz