Fanděte své značce i na Facebooku, čeká vás třeba jízda na okruhu

aktualizováno 
Stačí rychlý postřeh, trocha štěstí a účet na sociální síti Facebook, jehož prostřednictvím se přihlásíte k oficiální stránce své oblíbené automobilky. Na konci června tak pozvala česká pobočka Mercedesu deset facebookových fanoušků na brněnský závodní okruh. Jedním z nich byl i redaktor iDNES.cz.

"Musel jste být fakt rychlý, protože všech deset míst bylo pryč za dvě nebo tři minuty," říká Jan Kuhn, tiskový mluvčí značky, který se v českém zastoupení mercedesu stará kromě novinářů také o Facebook.

Deset z těch, kdo stránky českého zastoupení sledují na sociální síti a kteří jako první odeslali e-mail na určenou adresu, dostalo šanci strávit spolu s ostatními hosty několik hodin na brněnském závodním okruhu. Stuttgartská automobilka tam pořádala den s vozy této značky.

Fotogalerie

Protože mi nabídli i odvoz na brněnský okruh a zpět do Prahy, nasedal jsem právě k Janu Kuhnovi do bílého GLK a chvíli před osmou ráno jsme vyrazili směr Autodrom.

Je nutné podotknout, že po celou dobu nikdo nevěděl, že jsem novinář. Cílem bylo zjistit, co může čekat běžný fanda, kterému automobilka nadbíhá, aby si koupil její auto.

Auta, motokáry, simulátor, segwaye

Na brněnském Autodromu byla nachystána řada vozů s třícípou hvězdou na kapotě, a to jak osobních, tak nákladních včetně tahačů. Dále byly k dispozici motokáry, zkouška dovedností modelů ML a GLK na terénních překážkách, ale například také električtí skřítkové značky Smart, velmi realistický simulátor závodu trucků na brněnském okruhu a vozítka segway.

Návštěvníci akce se mohli svézt s profesionálními řidiči v rozličných modelech přímo na okruhu, stačilo se zapsat do plánovaných jízd, které probíhaly celý den. Tři šťastlivci vylosovaní v soutěži se navíc dočkali svezení v ostrém sporťáku SLS AMG, dalších čtyřiadvacet výherců mělo příležitost usednout na sedadlo spolujezdce malého, ale ďábelského stroje KTM X-Bow.

Dva okruhy vedle profesionála za volantem této nadupané motokáry byly adrenalinovým zážitkem. Sice se číslice na digitálním tachometru zastavily při průjezdu cílovou rovinkou na relativně "nudné" hodnotě 200 km/h, avšak způsob, jakým dokázal tenhle oranžovo-černý prcek hltat zatáčky, byl fakt zábavný. K ilustraci snad stačí, že první "auto" od KTM dokázalo v zatáčkách ukázat výfuky i rychlému sporťáku SLS.

Většina modelů byla také připravena k projížďce po silnicích v okolí okruhu, kdy mohli za volant usednout konečně sami návštěvníci. Na seznamu byly i kabriolety, a tak se několik zájemců mohlo ochladit v tropickém brněnském odpoledni při svezení s roadsterem SLK.

Automobilky na Facebooku nezahálí

Ani ostatní konkurenti z "velké trojky", tedy BMW a Audi, nezanedbávají své facebookové profily. Kromě obvyklého přívalu novinek se návštěvník dočká soutěží i u nich. BMW pořádá například soutěž o zapůjčení auta s plnou nádrží, víkendový pobyt v luxusním hotelu v Mnichově a dvě vstupenky do muzea "bavoráků" ve stejném městě.

Audi se soustředí na své propojení s karlovarským festivalem, a tak na Facebooku nabízelo tři víkendové pobyty v luxusním karlovarském hotelu včetně limuzínového servisu aut se čtyřmi kruhy.

O přízeň bojují i jiné než prémiové značky: Škoda například nabízí vstupenky na koncert DJ Tiesta, Renault naposledy v únoru připravil soutěž spojenou s malým twingem a Citroën láká na VIP vstupenku na nadcházející Rally Bohemia, a to včetně letu vrtulníkem nad jednou z tras rychlostní zkoušky.

General Motors s Facebookem skoncoval

Efektivita snah zaujmout na Facebooku ale nemusí být tak výrazná, jak si firmy slibují. Zjistil to americký mamut General Motors. Koncern, do kterého patří třeba i německá značka Opel, se z důvodu malé efektivity při lovení nových klientů rozhodla letos v květnu přestat inzerovat na Facebooku. Svůj oficiální profil si ale ponechá, bude na něm například zveřejňovat novinky.

Vybudování a správa facebookové tváře GM stálo v přepočtu přes tři čtvrtě miliardy korun. V této částce jsou obsaženy i nákupy inzertní plochy. Teď asi čtvrtinu z této částky (cca 10 milionů dolarů) svým rozhodnutím neinzerovat na Facebooku ušetří. GM je třetím nejvetším inzerentem v USA. Stažení reklamy GM znamená výpadek pro příjmy Facebooku. Ránu by mohl zacelit Ford, který naopak prohlásil, že se na Facebook více zaměří.

Facebooková reklama (asi) nefunguje

Stažení významné firmy z inzerování na sociální síti není podle odborníků až takový problém z finančního hlediska, jako z pohledu postavení Facebooku jako reklamního prostoru. GM svým krokem totiž naznačila, že reklama na Facebooku není efektivnější než jiné inzertní kanály, možná právě naopak.

Autoři: ,

Cesta do Chorvatska 2019

Plánujete letos cestu do Chorvatska autem? Zmapovali jsme pro vás cestu přes Slovinsko i Maďarsko. Mapa a popis trasy, poplatky a ceny pohonných hmot na jednom místě.

Nejčtenější

Škoda Kamiq se dá objednávat, ceny startují na 380 tisících

Škoda Kamiq

Cena Škody Kamiq na českém trhu bude začínat na 379 900 Kč, to je o 10 000 Kč více než u příbuzného modelu Scala....

Emisní regule prodraží auta velikosti fabie tak, že se je nevyplatí vyrábět

Nová generace Opelu Corsa se představuje nejprve v elektrickém provedení.

Američané jezdí velkými benzinovými auty, Evropané preferují menší vozy. Toto pravidlo pomalu přestává platit. Z...

Jak nejrychleji vychladit auto: otevřít okna a pak klimatizaci naplno

Podívejte se, jak pracuje autobilová klimatizace

Jaro pracuje na plné obrátky, začíná období, kdy je jedním z nejdůležitějších prvků v autě pro mnohé klimatizace. Ta je...

Mumifikace unikátu. Vědkyně lepí odchlíplý lak zpátky po kouskách

Porsche 910/8 Bergspyder

Jezdit tímhle autem by byla škoda. Už dvaapadesát let neutáhli na tomto vzácném závoďáku ani šroubek. V muzeu Porsche...

Autofotka týdne: Unikátní hotel na kolech zachraňují ve Vysokém Mýtě

Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě zrekonstruuje na dvě etapy unikátní lůžkový...

Regionální muzeum ve Vysokém Mýtě zrekonstruuje unikátní lůžkový přívěs typu Karosa LP 30 z roku 1967. Vyrobila ho...

Další z rubriky

Newyorská policie píše Googlu, aby zrušil varování před hlídkami

Ilustrační snímek

Policejní oddělení v New Yorku se snaží zabránit společnosti Google, aby se mohli řidiči pomocí její aplikace Waze...

Dálniční poplatky v Evropě: Německo zdarma, draho je v zemích s mýtem

Mýtnice na novém dálničním mostě u Svinesundu

Dálniční poplatky v zahraničí se oproti loňsku příliš nezměnily. Ve většině okolních zemí zůstaly ceny stejné, mírně...

Fiat znovu jedná o fúzi s Renaultem, hlavním žolíkem je Nissan

Nissan Qashqai

Italsko-americký výrobce automobilů Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a francouzská automobilka Renault hledají způsob,...

Najdete na iDNES.cz