Respirátory i od Ferrari
Do výroby různých ochranných a zdravotnických pomůcek se samozřejmě zapojily automobilky po celém světě. Podobné iniciativy jako ta z ČVUT, které se účastnila mladoboleslavská automobilka, vznikaly po desítkách či stovkách. Mnoho automobilek se například právě prostřednictvím 3D tiskáren v prototypových dílnách zapojilo například do výroby částí pro ochranné štíty, jaké tisknou v Česku i nadšenci sami doma na tiskárnách české firmy Prusa Research.
V Británii výrobu ochranných štítů odstartoval Jaguar Land Rover, který na počátku počítal s kapacitou asi pěti tisíc ochranných štítů týdně. Firma však po dalším vývoji své verze štítu připravené s partnery kapacitu navýšila a v závěru dubna by měla být schopna vyrábět 14 000 štítů týdně.
Čínský výrobce elektromobilů a především elektrobusů BYD přestavěl svou továrnu na největší továrnu na roušky na světě, k podobnému kroku se odhodlal italsko-americký koncern FCA, který začal v závěru března přestavovat jednu ze svých čínských továren na výrobu ochranných masek. Vznikat by jich mělo milion měsíčně.
Velmi zajímavou proměnou výrobního programu prošla i výroba u americké automobilky Ford. Ta totiž začala, kromě obligátních součástí respirátorů, šít nemocniční „mundůry“. A to z materiálu, který se běžně používá na výrobu airbagů. Firma nemocniční pláště navrhla ve spolupráci s dodavateli a celkem by měla vyrobit asi 1,3 milionu ochranných plášťů. Chirurgické pláště dodává do nemocnic i Volkswagen, první várka mířila do nejzasaženějších oblastí v New Yorku. Firma se v tomto ohledu spojila se společností Faurecia.
Do pomoci se zapojila například i automobilka Ferrari. Ta pro změnu využila své vlastní 3D tiskárny k tomu, aby vyráběla ventily a další součásti, které mají sloužit pro přeměnu klasických masek pro šnorchlování na respirátory. Do výroby součástí pro respirátory a další ochranné prvky se zapojily snad všechny automobilky na světě, včetně nadnárodních skupin jako Toyota, PSA, Renault a mnoha dalších.