Novinky na STK
Novinkou také je, že končí monopol stanic STK. O zřízení linky budou moci požádat i běžné autoservisy. Bude to ale poměrně drahé, takže velký nárůst počtu STK se nedá čekat.
Do pěti let se však mohou sjednotit místa s STK a SME, ovšem také nemusí.
Opakované kontroly na STK budou nově probíhat pod státním dozorem. A ten získá na stanicích technické kontroly větší pravomoc: může využít volavku pro kontrolu kvality práce STK nebo pořizovat nahrávky bez souhlasu soudu.
Prodlužuje se také nutná kontrola na STK pro motorky kategorie L - první kontrolou musí projít po šesti letech a další po čtyřech, dosud museli jít poprvé na STK po čtyřech letech a poté opakovaně po dvou letech. Naopak zpřísnění čeká traktory, které dokážou jet rychlostí vyšší 40 kilometrů v hodině - nově musí na STK každé dva roky. Informace o konci STK bude nově řidičům přicházet do datové schránky tak, aby nezmeškali nutnou kontrolu.