Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem Bosch, Pininfarina a Brose | foto: Bosch

Výrobci autodílů v Německu budou propouštět, elektropohon je totiž jednodušší

  • 79
Víc než polovina dodavatelů automobilových součástek v Německu plánuje snižování počtu zaměstnanců. Vyplývá to z výsledků průzkumu Německé průmyslové a obchodní komory, do kterého se zapojilo 167 podniků z automobilového průmyslu.

Za plány na propouštění podle průzkumu nestojí pouze nepříznivý dopad zpomalování hospodářského růstu na zakázky, ale i přechod k elektrickému pohonu automobilů. Ten vyžaduje menší počet součástek a umožňuje větší automatizaci, poznamenala agentura DPA.

Autoprůmysl začne propouštět, Německo s sebou stáhne i Česko

ANALÝZA

Česko, kde v autoprůmyslu pracuje přes 170 tisíc lidí, určitě nezůstane ušetřeno. Čtěte zde

Šéf Německé průmyslové a obchodní komory Martin Wansleben upozornil, že špatná situace v automobilovém průmyslu je varovným signálem pro celou ekonomiku. 

V lednu letošního roku uvedl Volkmar Denner, šéf globálně působícího mamutího dodavatele pro autoprůmysl, německé firmy Bosch, že výroba aut se spalovacím motorem je za svým vrcholem. Tím také zdůvodňuje chystané investice firmy v objemu miliardy eur do vývoje technologií pro elektrický pohon, konektivitu a autonomní řízení.

Denner uvedl, že firma nevidí v následujících letech perspektivu růstu klasické automobilové produkce. Zvětšovat se ovšem má podíl elektrických aut, například v Číně, kde Bosch také působí se očekává, že v roce 2025 bude 48 procent prodávaných osobních aut na bateriový pohon.

Posun k elektromobilitě bude mít podle Dennera také významný dopad na zaměstnanost. „Potřebujeme deset pracovníků na výrobu dieselového vstřikovacího systému, tři pro benzinový systém a jednoho pro elektrický motor,“ ilustruje.

Hrubý domácí produkt (HDP) Německa se v loňském roce zvýšil o 0,6 procenta, což je nejpomalejší tempo od roku 2013.

Německo je největší ekonomikou v Evropě a největším obchodním partnerem České republiky. Německý automobilový průmysl v roce 2018 zaměstnával zhruba 834 000 lidí, což bylo nejvíce od roku 1991. Je důležitým motorem růstu německé ekonomiky a je na něm závislá i řada českých podniků.

Podívejte se, jak se vyrábí Tesla Model 3:

13. února 2020

,