Auto na léto má i papež: Kabriolet G500

aktualizováno 
Kabriolet − nepopsatelný pocit svobody, vítr vám čechrá vlasy, čerstvý vzduch jitří smysly a děvčata se za vámi otáčí. Aspoň tak si představujeme jízdu bez střechy my. Kabriolet se však hodí i Svatému otci. Ten se s ním ale po riviéře dozajista prohánět nebude.

Mercedes G500 pro papeže | foto: Mercedes

Jeho střechyprostý speciál ale za pozornost rozhodně stojí. Jako základ byl totiž použit legendární terénní Geländewagen alias Mercedes G.

Obsah vatikánských garáží rozhodně levný není. Auta, která vozí Benedikta XVI., musí být obrněná, neprůstřelná...

Přímo "nekřesťanské" peníze musel stát nejnovější přírůstek vatikánských garáží.

Mercedes G − čistokrevný teréňák, na který nedají pravověrní off-roadisté dopustit, přežívá v nabídce Stuttgartské automobilky od roku 1979.

Se sněhobílým speciálem ale Benedikt XVI. asi do lesů a transylvánských hor za medvědy vyrážet nebude. Bude mu sloužit k letním přesunům ke středečním setkáním s poutníky na náměstí sv. Petra ve Vatikánu.

Vývoj prý trval technikům Mercedesu dva roky a podílel se na něm také Vatikán. Jako základ použili model G 500, což značí pětilitrový osmiválec. Papežský kočár má díky němu 296 koní (218 kW).

Bílý není jen lak pojmenovaný mystic white, ale také interiér, stupačky na zádi usnadňující nastupování jsou červené.

"Géčkový" kabriolet, který svatý otec právě převzal, rozhodně není prvním mercedesem, parkujícím ve vatikánských stájích. První byl v roce 1930 Nürburg 460 Pullman limousine pro Pia XI., nyní jezdí papež také pancéřovanými mercedesy třídy S a M.

Mercedes G500 pro papeže

Autor:

Nejčtenější

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Novou značku okruhu řidiči nechápou, vypadá divně. A platí i ta stará

Stará (vlevo) a nová verze informativní dopravní značky  IP1 - Okruh

Nová pravidla silničního provozu přinesla zvláštnost, které si moc řidičů nevšimlo. Přibylo pár nových podob...

Bláznivý bio designér Colani zemřel, tvůrci sci-fi kamionů bylo 91 let

Luigi Colani

Setkat se s mužem s mohutným knírem v bílém roláku byl vždy zážitek. Hřímavě mluvil tak, že se mu nedalo odporovat....

ANALÝZA: Konec her, elektromobily je třeba začít prodávat

Elektrická platforma pro velké výkonné automobily je společným dílem firem...

Autosalon ve Frankfurtu má jednoznačné hlavní téma: elektromobilita. Kdo dokáže svou techniku efektivně vyrobit a také...

Auta zdraží, ale ne hned. Až nové lepší modely, říká šéf české Toyoty

Ředitel Toyoty vČesku Martin Peleška

Auto pozná, kdo z rodiny s ním zrovna jede, a podle toho mu nabídne hudbu či navigaci cestou do práce. Prostě si...

Další z rubriky

S ročním leasingem je konec, místo toho se auta půjčují za dvojnásobek

Ilustrační snímek

Loni touto dobou byly pro mnoho leasingových společností noční můrou krátkodobé smlouvy na jeden až dva roky. Odstavná...

Prodeje elektroaut se samy nerozběhnou. Čeká se na dotace a velký průšvih

Závod elektromobilů Wave 2017

Tažení proti dieselům a směrem k elektromobilitě v rámci boje za snižování oxidu uhličitého má viditelný dopad –...

Auto budoucnosti samo nastaví sedadla a otevře dveře, v oknech má displeje

Německý specialista Brose představil auto budoucnosti, které si samo nastaví...

Přicházíte k autu a jeho interiér se začne přenastavovat. Sedadla vpředu i vzadu se uspořádají tak, aby se na ně snadno...

Bugatti nechce pokořit 500 km/h. Svůj (ne)rekord zajelo v hustším vzduchu

Rychlostní rekord Bugatti Chiron

Světem supersportovních automobilů hýbe nový rychlostní rekord Bugatti. Slavná značka se pochlubila, že s modelem...

Testujeme barefoot boty: Jsou opravdu pohodlné, nebo z nich bolí nohy?
Testujeme barefoot boty: Jsou opravdu pohodlné, nebo z nich bolí nohy?

Někteří je vnímají jako výstřelek pro alternativně založené maminky. Fyzioterapeuti zase prohlašují, že nic lepšího pro nohy neexistuje. My jsme se je rozhodli otestovat na dvou kolegyních z kanceláře a zjistit, kde je pravda.

Najdete na iDNES.cz