Odvahu navrhnout celoskleněné, necelé dva a půl metru dlouhé auto, které automobil ani v nejmenším nepřipomíná, nenašli designéři Peugeotu, ale třiadvacetiletý portugalský student průmyslového designu André Costa.
Auto - neauto se neprávem krčí ve stínu velké premiéry Peugeotu 407 v rohu stánku francouzské automobilky.
Moovie je studií ve své nejčistší podobě, představuje sny designérů, na výrobu si ambice nedělá. Do provozu jistojistě v nejbližších letech nevyrazí, skleněná karoserie by v crashtestech neuspěla. Skleník na kolech je 2,33 metru dlouhý, 1,8 metru široký a 1,54 metru vysoký. Pětisetkilogramové vozidlo pro městské přemisťování je pouze dvoumístné. Řidič moovie ovládá stejně jako auta dneška, v interiéru čeká volant, pedály, ovladač převodovky... vše ale v minimalistickém pojetí.
Na "karoserii" bylo potřeba použít průhledný materiál, který umožňuje velké zakřivení. Při nastupování se odkryje celý bok auta, cestující tak vstupují do jakéhosi průhledného tubusu skrz zadní kola.
Netradiční auto se nespokojí s obyčejnými koly. Ta zadní jsou vlastně velkými obručemi o průměru celého interiéru, posádka tak vlastně sedí v zadní nápravě. Namísto předních kol má moovie dvě koule, které usnadňují manévrovatelnost.
Francouzské UFO pohání elektromotor napájený bateriemi uloženými v podlaze auta.
Moovie je vítěznou prací letošního ročníku designérské soutěže Peugeotu. Letos se do finále dostaly také dva návrhy českých designérů ...VÍCE |
Peugeot Moovie |
Peugeot Moovie |
Peugeot Moovie |
Peugeot Moovie |
Peugeot Moovie |
Peugeot Moovie |
Peugeot Moovie |
Peugeot Moovie |
Peugeot Moovie |
Peugeot Moovie |
Peugeot Moovie |
Peugeot Moovie |